69 محصول از 50 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت معرفی شدند

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، نمایشگاه دستاوردها و فناوری های نظام سلامت در محل نمایشگاه دائمی مجلس شورای اسلامی با حضور یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و سید جلیل میرمحمدی میبدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای معرفی محصولات 50 شرکت فعال در نظام سلامت به مدت چهار روز افتتاح شد.

69 محصول از 50 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت معرفی شدند

دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درباره هدف برگزاری این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به منظور اطلاع رسانی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد دستاوردها و فناوری های نظام سلامت برگزار شده و در آن دستاوردهای تعدادی از فناوران و پژوهشگران از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور که در دو سال اخیر محصول داشته اند به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: این محصولات مربوط به حوزه های دارو، تجهیزات پزشکی و وسایل تشخیصی و درمانی هستند که به وسیله حدود 50 شرکت ارائه شده اند. در حوزه دارو درصد قابل توجهی از داروها با اهداف درمان های تخصصی برای بیماری هایی همانند سرطان فراوری شده اند، بعلاوه در حوزه تشخیص نیز کیت های مختلف برای تشخیص بیماری هایی همانند کووید 19 به نمایش گذاشته شده و در حوزه تجهیزات پزشکی هم بعضی وسایل و تجهیزات حوزه تشخیصی، درمان و توانبخشی ارائه شده است.

دستاوردهای نظام سلامت به صورت جدی حمایت شوند

سید جلیل میرمحمدی میبدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس پس از افتتاح این نمایشگاه گفت: حوزه سلامت یکی از عرصه هایی است که دستاوردهای بزرگی در حوزه های دارو و تجهیزات پزشکی داشته است ضمن اینکه نیروهای متخصص توانمندی را نیز تربیت نموده است اما متأسفانه کمتر پیرامون این دستاوردها در سطح عمومی اطلاع رسانی شده است.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بازدیدی که از این نمایشگاه داشته است، ادامه داد: در این نمایشگاه تعدادی از دستاوردهای جوانان، متخصصان و شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه سلامت کشور برای معرفی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به نمایش گذاشته شده است که ضروری است به خوبی از آنها دفاع کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، در سرانجام ضمن تجلیل از فراورینمایندگان این محصولات بر ضرورت حمایت جدی از آنها تاکید نمود.

معرفی 69 محصول از 50 شرکت دانش بنیان

دکتر حمیدرضا بنفشه رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت نیز با بیان اینکه 69 محصول سلامت محور در حوزه های دارو، تجهیزات پزشکی، لوازم مصرفی، کیت های تشخیصی ارائه شده است، گفت: امیدواریم با حمایت های مجلس شورای اسلامی و توجه نمایندگان مجلس بتوانیم در جهت تجاری سازی و ورود این محصولات به نظام سلامت اقدام کنیم.

بنفشه با بیان اینکه یکی از برنامه های اصلی معاونت تحقیقات و فناوری وزرات بهداشت، حمایت از طرح های محصول محور از سراسر کشور است، توضیح داد: به همین دلیل فراخوان هایی به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده است تا محصولاتی که از سطح فناوری بالایی برخوردار هستند و آمادگی ورود به بازار را دارند اعلام نمایند، وزارت بهداشت نیز با ارائه حمایت های لازم و تسهیل روند دریافت مجوز از سازمان های ذیصلاح در این مسیر در کنار فناوران و شرکت های دانش بنیان سلامت خواهد بود.

وی اضافه نمود: در حال حاضر نیز محصولات این نمایشگاه نیز با هدف برطرف نیازهای نظام سلامت به وسیله شرکت های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی عرضه شده است.

این نمایشگاه از یکشنبه 22 آبان ماه شروع به کار نموده و تا چهارشنبه 25 آبان ماه در جهت ارائه اطلاعاتی پیرامون دستاوردهای شرکت های حاضر به نمایندگان مجلس تداوم خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آبان 1401 بروزرسانی: 23 آبان 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2173

به "69 محصول از 50 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "69 محصول از 50 شرکت دانش بنیان حوزه سلامت معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید