4 کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات 1400

به گزارش بهترین مقاله، یک عضو حزب اعتماد ملی گفت: فلسفه تشکیل احزاب، دفاع و حمایت از حقوق ملت است وقتی یک حزب نمی تواند از حقوق خود و دبیر کل خود دفاع کند چه انتظاری می رود تا از حقوق ملت دفاع کند.

4 کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات 1400

به گزارش برنا، محمد جواد حق شناس، عضو حزب اعتماد ملی و فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با استعفای مهدی کروبی از سمت دبیرکلی حزب اعتماد ملی گفت: اصرار بر این تخلف با استفاده از ماده 10 احزاب، از کجا ناشی می گردد. فلسفه تشکیل احزاب، دفاع و حمایت از حقوق ملت است وقتی یک حزب نمی تواند از حقوق خود و دبیر کل خود دفاع کند چه انتظاری می رود تا از حقوق ملت دفاع کند؟

او اضافه نمود: استدلال شورای مرکزی این است که در بحث اصلی یعنی اهداف و بحث دفاع از حقوق ملت، حرکت در چهارچوب قانون اساسی رویکرد ما باشد. وقتی در این بحث کمیسیون ماده 10 تخلف آشکار نموده و برخلاف قواعد روشن بی هیچ ضابطه و دلیلی، چنین نظری داده سوال اصلی این است که چرا باید چنین نظری بدهد؟! اصرار بر استعفای کروبی محل بحث و مورد اشکال است.

حق شناس اضافه نمود: حزب اعتراض نموده و این اعتراض را قانونی هم مطرح نموده است، شکایتی انجام شده و باید تکلیف این شکایت روشن گردد تا ما پاسخ مقتضی دریافت ننموده ایم طبیعتا نباید خودمان از این رویکرد استقبال کنیم.

او تاکید نمود: از نظر حزب کروبی همچنان دبیرکل است. اعتراض حزب در صندلی حقوقی و شکایت این افراد به دیوان عدالت مطرح است و باید منتظر رسیدگی قانونی باشیم.

این عضو حزب اعتماد ملی با اشاره به جلسه اخیر حزب اعتماد ملی و تصمیم گیری در خصوص کاندیدای 1400 گفت: دفتر سیاسی حزب پیشنهاداتی مطرح نموده است. در دفتر سیاسی تصویب شده بود که حزب در انتخابات فعال و مشارکت حداکثری داشته باشد و به نوعی کاندیدای حزبی داشته باشد. در این خصوص که حزب با چه تعداد کاندیدا حضور داشته باشد بحث و قرار بر این شد که در جلسه شورای مرکزی، بهمن ماه که سه هفته بعد تشکیل می گردد، حزب وارد مصادیق گردد.

او در سرانجام گفت: در آنالیز های انجام شده در دفتر سیاسی تعداد 4 نفر از افراد شورای مرکزی که واجد شرایط هستند تایید شدند و من، حضرتی، افشانی و امینی مطرح شدیم.

منبع: فرارو
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1456

به "4 کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید