خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا بر راستا دیپلماسی با ایران تاکید نمود

به گزارش بهترین مقاله، نیویورک- خبرنگاران- وزیر امور خارجه آمریکا با معرفی رسمی رابرت اقتصادی به عنوان نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، بر دیپلماسی برای آنچه که دست نیافتن ایران به سلاح هسته ای نامید، تاکید نمود.

خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا بر راستا دیپلماسی با ایران تاکید نمود

به گزارش خبرنگاران، آنتونی بلینکن عصر شنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: از دیدن اینکه رابرت اقتصادی، نماینده ویژه رئیس جمهوری در امور ایران آغاز خوبی در وزارت خارجه داشته است، خرسندم.

وی اضافه کرد: دیپلماسی اصولی بهترین راه برای اطمینان از عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در رقابت های انتخاباتی خود از بازگشت سریع به توافق هسته ای سخن گفت اما با گذشت بیش از سه هفته از آغاز به کار دولت خود، هنوز اقدام ملموسی در زمینه رفع کردن تحریم علیه مردم ایران انجام نداده است.

تا به امروز همه مقامات ارشد دولت بایدن مدعی شده اند که شرط بازگشت آنها به برجام که از سال 1397 تا به امروز در خارج از آن هستند و اقدامات آنها نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و همچنین توافق هسته ای بوده است، پایبندی کامل ایران به تعهدات خود است.

از آن سو، جمهوری اسلامی ایران در پی نقض عهد و همچنین بی عملی اروپا در جبران خسارات وارده به مردم ایران، از سال گذشته گام های کاهش تعهدات خود را آغاز کرد و البته خاطرنشان ساخت همه آنها برگشت پذیرند.

با این حال، قانون راهبردی اقدام برای لغو تحریم، دولت را مکلف نموده است از ابتدای اسفندماه در صورت تداوم تحریم ها، اجرای پروتکل الحاقی پیمان منع گسترش سلاح اتمی را متوقف سازد و سطح بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاهش دهد.

بلینکن و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، بارها از رایزنی با متحدان، شرکا و اعضای کنگره برای مواجهه با این مشکل سخن گفتند و سخنگوی وزارت خارجه هم بارها تاکید نمود که عدم اطلاع رسانی در این زمینه به معنای آن نیست که اقدامی انجام نمی گردد.

وزیر خارجه آمریکا در نخستین اقدام با وزیران خارجه سه کشور اروپایی عضو برجام به صورت مجازی گفت وگو کرد که موضوع ایران محور اصلی این گفتگو بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1500

به "خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا بر راستا دیپلماسی با ایران تاکید نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران وزیر خارجه آمریکا بر راستا دیپلماسی با ایران تاکید نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید