شب زنده دار هستید یا سحرخیز؟ تفاوت ها را بدانیم

به گزارش بهترین مقاله، آدم ها بر اساس الگوی خواب بر دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول کسانی هستند که صبح زود به طور ناخودآگاه بیدار می شوند و با تاریک شدن هوا منتظر هستند به رخت خواب بازگردند و دسته دوم کسانی هستند که با زنگ بیداری کلنجار می فرایند تا 5 دقیقه بیشتر بخوابند. دسته دوم همان افرادی هستند که به راحتی می توانند تا نیمه شب بیدار باشند و پس از بامداد به خواب فرایند. بهتر است بدانیم که این الگوهای خواب در فکر افراد به صورت منحصر به فرد وجود دارند. در ادامه خبرنگاران زندگی در این باره بیشتر شرح خواهد داد.

شب زنده دار هستید یا سحرخیز؟ تفاوت ها را بدانیم

تفاوت های فیزیکی

کسانی که الگوی خواب سحرخیزی دارند، بعد از 30 دقیقه پیاده روی خسته می شوند و کسانی که الگو خواب شب زنده داری را دارند بعد از گذشت 20 دقیقه پیاده روی خسته می شوند. در واقع کسانی که الگو خواب شب زنده داری دارند، بیشتر به نشستن و دراز کشیدن علاقمند هستند. در دوران خانه نشینی و قرنطینه، دورکاری برای کسانی که شب زنده دار بودند، سخت شد و اغلب از برنامه های خود عقب افتادند.

در این باره بخوانید:

8 نشانه ای بیش از حد، از بدن خود کار می کشید

چگونه یک خواب آرام داشته باشیم؟ 20 نکته مهم

آیا مصرف قند زیاد ما را کند فکر می نماید؟

کوشش برای تغییر الگوی خواب

الگوی خواب در افراد مختلف فرق دارد؛ ولی در واقع سیستم بدن ما متفاوت نیست و اگر برای تصحیح آن اقدام نکنیم دچار بیماری هایی مانند دیابت، اختلالات هورمونی و چربی کبد می شویم. پس بهتر است در کوشش برای تغییر الگوی خواب خود باشیم. اغلب افراد شب زنده دار به این بیماری ها دچار می شوند. بهتر است برای آغاز یکباره اقدام نکنیم و کم کم ساعت خواب خود را تغییر دهیم. برای یاری به خود می توانیم، از خوابیدن های وسط روز بپرهیزیم و صبح ها زودتر بیدار شویم.

منبع: نیویورک تایمز

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1907

به "شب زنده دار هستید یا سحرخیز؟ تفاوت ها را بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب زنده دار هستید یا سحرخیز؟ تفاوت ها را بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید