خبرنگاران هند با تهدید ترامپ داروی مالاریا به آمریکا صادر کرد

به گزارش بهترین مقاله، دهلی نو-خبرنگاران- تهدید دیروز هند توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به اقدام متقابل در صورت عدم صادرات داروی مالاریا هیدروکسی کلروکین به آن کشور کرد، دهلی نو را به تسلیم واداشت و با صادارت این دارو به واشنگتن موافقت کرد.

خبرنگاران هند با تهدید ترامپ داروی مالاریا به آمریکا صادر کرد

به گزارش شبکه خبری ایندیا تودی دولت هند روز سه شنبه بیان کرد که این کشور صادرات این دارو را به کشورهای همسایه و همچنین کشورهایی که به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته اند، شروع خواهد نمود و آمریکا نباید از این مساله بهره برداری سیاسی کند.

آنوراگ سریواستاوا سخنگوی وزارت امور خارجه هند گفت: ما صادرات این دارو به تعدادی از کشورها را شروعمی کنیم لذا از همه می خواهیم از هرگونه حدس در این رابطه یا هرگونه کوشش برای سیاسی کردن موضوع خودداری نمایند.

وی همچنین بیان کرد که دهلی نو داروهای هیدروکسی کلروکین و پاراستامول را به کشورهای همسایه وابسته به هند نیز صادر خواهد نمود.

سخنگوی وزارت امور خارجه هند در ارتباط با ممنوع شدن صادرات این دارو گفت: مانند هر دولتی، اولویت ما کسب اطمینان از تامین کافی این دارو برای مردم هند بود و بعد از تامین این احتیاج داخلی است که برای صادارت آن اقدام خواهیم کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته اعلام نموده بود که وی در گفت و گو تلفنی با نارندرا مودی نخست وزیر هند از او خواسته بود داروی هیدروکسی کلروکین را به آمریکا صادر کند.

پس از انتشار این سخنان رییس جمهوری آمریکا، هند روز یکشنبه بیان کرد که درخواست آمریکا را آنالیز خواهد نمود. اما دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا شب گذشته در توییتی دیگر تهدید کرد چنانچه هند به خواسته او عمل نکند با اقدامات متقابل آمریکا روبرو خواهد شد.

این درحالی است که یک مقام دیگر دولتی هند تایید کرد که 29 کشور دیگر در اروپا و آمریکای لاتین خواستار دریافت این دارو از هند هستند.

وزارت بهداشت هند تجویز هیدروکسی کلروکین 400 میلی گرم برای یک روز و هیدروکسی کلروکین 200 گرم برای دو روز به همراه مصرف 5 روزه داروی ازیترو مایسین 500 میلی گرم را برای بیماران کرونایی که حال آنها بسیار وخیم است، توصیه نموده است.

این دارو به عنوان درمان احتمالی بیماری کرونا در نظر گرفته می گردد.

وزارت بهداشت هند روز سه شنبه بیان کرد که آمار کل موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور به 4 هزار و 853 نفر رسیده است درحالی که 136 نفر نیز در هند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

بیماری جدید کرونا با نام کووید19 از ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.

علایم این ویروس 80 درصد شبیه به سندرم حاد تنفسی سارس بوده و به وسیله سرفه و عطسه به دیگران سرایت می نماید. در حالی که نخستین علایم ویروس کرونا به تب بالا، گلودرد، سرفه، تنگی نفس و اسهال ظاهر می گردد، در مراحل بعدی باعث ذات الریه و نارسایی کلیه شده و در نهایت ممکن است منجر به مرگ فرد گردد.

واکسنی برای این ویروس تا به امروز وجود ندارد و تنها راه نجات از آن تشخیص زودهنگام و درمان بیمار زیر نظر پزشکان در قرنطینه است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 932

به "خبرنگاران هند با تهدید ترامپ داروی مالاریا به آمریکا صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند با تهدید ترامپ داروی مالاریا به آمریکا صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید