لغو محدودیت های کرونایی سفر به آمریکا برای بیش از 33 کشور از جمله ایران

به گزارش بهترین مقاله، پس از حدود دو سال از اعمال محدودیت های کرونایی سفر به آمریکا برای بعضی کشورها، مرزهای زمینی و هوایی این کشور به روی مسافران خارجی باز می گردد.

لغو محدودیت های کرونایی سفر به آمریکا برای بیش از 33 کشور از جمله ایران

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، برای اولین بار از اوایل سال 2020 مرزهای زمینی و هوایی آمریکا به روی مسافران خارجی از امروز (دوشنبه) باز می گردد.

به گزارش شبکه آمریکایی ای بی سی نیوز، نگرانی های ناشی از شیوع کرونا بیش از یک سال و نیم پیش ایالات متحده را بر آن داشت تا مرزهای خود را به روی مسافران بین المللی از کشورهایی از جمله برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی، بریتانیا و بسیاری از بخش های اروپا ببندد.

مسافران استرالیایی نیز از ورود به ایالات متحده بدون داشتن معافیت منع شدند، همانطور که مسافران آمریکایی که وارد استرالیا می شدند. اکنون استرالیایی ها و شهروندان آمریکایی دیگر احتیاجی به معافیت ندارند، اما به مدرک واکسیناسیون احتیاج دارند.

مسافران هوایی خارجی باید قبل از سوار شدن به هواپیما برای پرواز به ایالات متحده، مدرکی مبنی بر شرایط واکسیناسیون ارائه نمایند که البته استثناهای محدودی وجود دارد. همه مسافران باید نتیجه آزمایش ویروسی منفی داشته باشند.

ایالات متحده بعلاوه در حال بازگشایی مرزهای زمینی خود با کانادا و مکزیک که فقط برای سفرهای ضروری باز بود، برای افراد واکسینه شده است. بیشتر سفرها از کانادا و مکزیک به ایالات متحده به وسیله زمینی انجام می گردد.

دولت آمریکا اعلام نموده هدف، بازگرداندن شرایط سفرها به حالت عادی تر در عین حال محدود نگه داشتن شیوع کرونا است. در همین حال، صنعت گردشگری و متحدان اروپایی واشنگتن هم مدتهاست به این کشور برای پایان دادن به ممنوعیت های موردی کشورها فشار آورده اند. ماه هاست که آمریکایی ها اجازه پرواز به اروپا را داشته اند و اروپایی ها آمریکا را برای تغییر سیاست هایش تحت فشار قرار داده اند.

ممنوعیت سفر بر اساس کشور، بیشتر شهروندان غیر آمریکایی را که در 14 روز قبل از سفر در 33 کشور بودند، ممنوع نموده بود که شامل 26 کشور شنگن در اروپا بدون کنترل مرزی، چین، هند، آفریقای جنوبی، ایران، برزیل، بریتانیا و ایرلند می شد.

گروه تجاری یواس تراول گفت که مجموع این کشورها 53 درصد از کل بازدیدنمایندگان خارجی از ایالات متحده را در سال 2019 تشکیل می دادند و جوامع مرزی به شدت در پی از دست دادن گردشگرانی که از مکزیک و کانادا عبور می کردند، آسیب دیدند.

این گروه تخمین زده که از مارس 2020، در پی کاهش بازدیدهای بین المللی حدود 300 میلیارد دلار عایدی صادراتی از دست رفته است.

طبق این گزارش، خطوط هوایی مانند آنچه در حال حاضر برای نتایج آزمایش کرونا انجام می دهند، مدارک واکسیناسیون مسافران بین المللی را آنالیز خواهند کرد. در گذرگاه های مرزی زمینی، گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده از مسافران می پرسد که آیا واکسینه شده اند یا خیر و بعضی از اسناد را آنالیز می نماید. بچه ها زیر 18 سال از شرایط نو واکسن معاف هستند.

مسافران غیر توریستی هم از حدود 50 کشور با نرخ واکسیناسیون سراسری کمتر از 10 درصد مشمول معافیت خواهند بود.

به گزارش این رسانه آمریکایی، انتظار می رود بسیاری از پروازهای بین المللی امروز (به وقت آمریکا) با حجم تقریباً کامل یا کامل انجام گردد و در هفته های آینده تعداد مسافران زیاد باشد. خطوط هوایی ایالات متحده پروازهای خود را به اروپا و سایر مقاصدی که تحت تأثیر محدودیت ها قرار گرفته بودند، افزایش می دهد.

یونایتد ایرلاینز در مقایسه با دوشنبه گذشته که حدود 20000 جابجایی داشت، انتظار افزایش 50 درصدی مجموع مسافران ورودی بین المللی را دارد. اِد باستین مدیر اجرایی خطوط هوایی دلتا هشدار داده که مسافران باید برای صفوف طولانی در روزهای ابتدایی آماده باشند.

کوین مونوز معاون سخنگوی کاخ سفید دو روز پیش در توییتر خود نوشت: از آنجایی که انتظار تقاضای بالا در زمانی که ایالات متحده محدودیت های سفر هوایی و زمینی خود را در روز دوشنبه لغو می نماید، داریم، در حال برداشتن گام های ضروری برای آمادگی با تأمین منابع اضافی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1888

به "لغو محدودیت های کرونایی سفر به آمریکا برای بیش از 33 کشور از جمله ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو محدودیت های کرونایی سفر به آمریکا برای بیش از 33 کشور از جمله ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید