5 پیشنهاد ماجراجویانه برای بازنشستگی

به گزارش بهترین مقاله، بازنشستگی می تواند برترین فرصت برای انجام دادن کارهایی باشد که همواره در گوشه فکر خود نگه داشته اید. آیا برای آن برنامه ریزی نموده اید؟ اینجا چند پیشنهاد برای شما وجود دارد.

5 پیشنهاد ماجراجویانه برای بازنشستگی

چطور می توان یک انتها عالی پس از یک دوره طولانی کار سخت داشت؟ البته که با سفر به دور جهان. زمانی که بازنشسته شوید دیگر هیچ چیزی نمی تواند جلوی شما را بگیرد و آن موقع وقت اکتشاف سیاره شگفت انگیزمان است. وقت آن رسیده است تا چمدانتان را ببندید و از مقاصد بسیار دور و بیگانه گرفته تا سفرهای فراموش نشدنی نزدیک به خانه، این راه های ماجراجویانه برای بازنشستگی را آغاز کنید. البته تمام این پیشنهادات قابل اجرا نیستند؛ اما می توانند ایده ای برای کارهای مشابه باشند.

1. میراث خود را بشناسید

آیا تا به حال زمانی را برای شناخت شجره نامه خانوادگی خود اختصاص داده اید؟ آیا به این پی برده اید که زندگی اقوام دورتان چگونه بوده است؟ حالا که بازنشسته شده اید برترین زمان برای کشف میراث و دیدار سرزمین آبا اجدادی تان است. هیچ چیز حیرت انگیزتر از دیدار اقوامی که سال های سال در آن سوی جهان گم نموده اید نیست؛ بعلاوه تماشا یک نشان خانوادگی روی یک قلعه، یا تماشا نام خانوادگی تان روی تابلوی یک خیابان محلی. مطمئن نیستید که از کجا آغاز کنید؟ شما می توانید با آزمایش DNA به اصل و زادگاه خود پی ببرید. البته این آزمایش بسیار گران است. خب اینکه شهر یا روستای خود را به خوبی بگردیم و از آن لذت ببریم هم ایده بدی نیست!

2. یک سفر جاده ای به تمام قاره ها را آغاز کنید

برترین راه برای تماشا جهان استفاده از تورها و پیوستن به آن ها نیست؛ بلکه سفرهای جاده ای مطمئن و واقعی هستند که طعم یک سفر واقعی را به شما هدیه می نمایند. به عنوان تجربه ای که یک بار در زندگی امتحان می کنید، ماشین (یا کاروان) خود را آماده، برنامه GPS را تنظیم و سفر جاده ای عالی خود را آغاز کنید؛ سفری که قرار است طبق برنامه ریزی شما و با حوصله به کشف جهان بپردازد. هر قاره لیستی از برترین سفرهای جاده ای خود را دارد؛ اما قسمت سخت سفر انتخاب برترین سفر جاده ای برای شما است. تمام سفرهای جاده ای آمریکا باید شامل جاده 66 ایالات متحده (Route 66) باشد؛ بزرگراهی که مرکز آمریکا را به دو نیم تقسیم می نماید. برای داشتن یک سفر به بخش وحشی می توانید دل به جاده های آفریقا، استرالیا یا کانادا بزنید؛ بنابراین کمربند ایمنی را ببندید و لیست موسیقی موردعلاقه تان را بردارید که قرار است پا به سفر ماجراجویی زندگی تان بگذارید.

البته حتما لازم نیست برای تماشا زیبایی های بی نظیر از ایران فراتر رویم. ایران کشوری است که اگر تمام عمر به کشف زیبایی هایش بپردازیم باز هم وقت کم می آوریم. این زیبایی ها را در خبرنگاران مفصل آنالیز نموده ایم؛ آن ها را از دست ندهید.

3. میراث جهانی یونسکو را آنالیز کنید

اگر از هواداران پروپاقرص تاریخ هستید، این سفر می تواند نهایت یک ماجراجویی برای پس از بازنشستگی باشد. هفت عجایب تماشای جهان جزو آثار حیرت انگیزی هستند که تا به حال ساخته شده اند. تصور کنید که در میان تاریخ و شکوه نفس گیر دیوار بزرگ چین، کولوسئوم، چیچن ایتزا، تاج محل یا ماچو پیچو قدم می زنید. این لیست بسیار تحسین برانگیز است؛ اما مکان های شگفت آور دیگری نیز وجود دارند که می توانید به آن اضافه کنید.

بعضی از آن ها را می توانید در لیست میراث یونسکو آنالیز کنید؛ مکانی های چون رشته کوه دولومیت در ایتالیا، شهر تاریخی باگان در میانمار یا کاپادوکیه در ترکیه. در ایران نیز آثار تاریخی بسیاری وجود دارد که در یونسکو ثبت شده اند.

4. سوار یک کروز شوید

اگر رویای بازنشستگی شما این است که به آب بزنید، پس در اینجا چند انتخاب برای شما داریم. برای آغاز می توانید صنعت کشتی رانی Viking را انتخاب کنید. سفر 245 روزه آن ها شامل تماشا 6 قاره و 59 کشور، 111 ساعت تورگردی و 113 ساعت توقف در بندرگاه ها است. این کروز سفرش را از لندن آغاز می نماید، دورتادور زمین را می پیماید و هشت ماه بعد دوباره به لندن بازمی شود. پس اگر لیست آرزوهایتان شامل تماشا اروپا، آمریکای شمالی، جزایر کارائیب، آمریکای جنوبی، جزایر پلی نزی و استرالیا است، کاملا به آرزوی خود می رسید.

واقعیت این است که این سفرها برای ما بسیار گران قیمت هستند و اینکه شمال و جنوب کشور ما را دریاهایی بسیار زیبا احاطه نموده اند که سفر به آن ها خالی از لطف نیست.

5. در پی آرزویتان بروید

اگر در تمام زندگی آرزویی داشته اید که به هر دلیلی نتوانسته اید آن را عملی کنید، بازنشستگی برترین فرصت برای دنبال کردن رویاها است. فستیوال ها و تجربه های مجذوب کننده بسیاری برای هر سلیقه ای وجود دارد. اگر اهل پیاده روی هستید مسیرهایی طولانی اما بسیار زیبا در سراسر جهان وجود دارند.

اگر به ادبیات، به خصوص شکسپیر، علاقه مند هستید به استراتفورد بروید. اگر از آن دسته افرادی هستید که عاشق گل و گیاه هستند حتما به تور زیباترین باغ های اروپا بپیوندید.

منبع: کجارو / thediscoverer.com
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2007

به "5 پیشنهاد ماجراجویانه برای بازنشستگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پیشنهاد ماجراجویانه برای بازنشستگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید