آشنایی با معنی و مفهوم اسامی خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت؛قسمت دوم

به گزارش بهترین مقاله، خودرو های اسپرت و سوپر اسپرت معمولا با نام های هیجان انگیزی راهی بازار می شوند تا مشتریان را نسبت به خرید ترغیب نمایند.

آشنایی با معنی و مفهوم اسامی خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت؛قسمت دوم

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، خودرو های اسپرت و سوپر اسپرت معمولا با نام های هیجان انگیزی راهی بازار می شوند تا مشتریان را نسبت به خرید ترغیب کنند، البته برای فارسی زبانان بسیاری از این لغات معانی آشنایی ندارد، از همین رو قصد داریم تا در قالب این مقاله به بررسی معنای نام شماری از مشهورترین خودرو های اسپرت جهان بپردازیم. در قسمت قبلی این مقاله به تعدادی از این خودروها اشاره کردیم و اکنون ادامه همان لیست را خواهیم خواند:

19- لامبورگینی دیابلو

این کوپه سایز بزرگ موتور وسط یک انقلاب با شکوه در محصولات لامبورگینی پدید آورد. رونتون، وننو و حتی اونتادور فرزندان خلف دیابلو هستند. دیابلو یک لغت اسپانیای است که برای اشاره به شیطان از آن استفاده می شود.

20- لندروور دیفندر

دیفندر به شخص یا چیزی اشاره می کند که مدافع دیگران است. عموما همراه با این کلمه مدافع صفت هایی مثل قوی، قابل اعتماد و شجاع در فکر مخاطب نقش می بندد.

همگی این صفت ها در این شاسی بلند به چشم می خورد. امروزه بسیاری از نیروهای نظامی جهان از جمله ارتش انگلستان، پاکستان، کانادا و حتی هند و استرالیا از لندروور دیفندر استفاده می کنند.

21- مرکوری مارائودر

هرچند که این خودرو در طول عمر خود چندان نتوانست توجه علاقه مندان صنعت خودروسازی به سمت خود جلب کند اما باید اعتراف کنیم که ماراتودر یکی از قدرتمند ترین و هیجان انگیز ترین محصولات مرکوری است.

مارائودر به معنی غارتگر و چپاولگر بود و احتمالا هدف کمپانی سازنده از انتخاب این نام اشاره به گلچین مشخصات و ویژگی های مثبت وسایل نقلیه مرکوری گرند مارکینز، فورد کراون ویکتوریا و موستانگ مچ1 برای این خودروی سایز بزرگ است.

22- میتسوبیشی ریدر

کلمه ریدر در زبان انگلیسی به معنی مهاجم است. اما متاسفانه امتیاز نام گذاری این کلمه در صنعت خودروسازی به جای واگذاری به یک خودروی عضلانی به وانت سایز ماز طریقی تعلق گرفته که حتی از فروش خوبی هم برخوردار نبوده است.

23- اولدز موبیل کاتلس

کاتلس به معنی شمشیر بزرگ یا نوعی قمه است! کمپانی اولدز موبیل که تا سال 2004 هم به فعالیت خود در امریکای شاقتصادی ادامه داده است تمام تلاش خود را بکار برده که با انتخاب این نام حس قدرت و وحشت را به مخاطب القاء کند.

24- اولدز موبیل تورنادو

تورنادو به معنی گردباد و طوفان بزرگ است. شاید این نام برای یک خودرو بی معنی به نظر برسد اما در واقع تورنادو بیان کننده ایده طراحان آن است. این خودروی لوکس امریکایی اولین وسیله نقلیه محور جلویی بوده است که پیروز شد جایزه خودروی سال اروپا را در سال 1966 از آن خود کند.

25- پانوز اسپرانتو

اسپرانتو معروف ترین زبان خودساخته بشر است که بیشترین متکلم را در میان زبان های خود ساخته دارد. در واقع کمپانی خودروسازی امریکایی پانوز ر روی خودروی اسپرت تولیدی خود نامی قرار داده که به معنی امید و انتظار است.

26- پلیموت پروولر

یکی از افرادی که در شناخت خودروی اسپرت پلیموت پروولر نقش فراوانی داشت مهاجم ساحل عاجی تیم ملی فرانسه یعنی جبریئل سیسه است. نام و ظاهر این وسیله نقلیه کاملا بایکدیگر همانگی داشته و هردو متفاوت اند. پروولر به معنای قاتل بوده و کمپانی پلیموت می گوید که شما به همراه این خودرو می توانید هر هدفی را شکار کنید.

27- پونتیاک فایربرد

شاید انتخاب نام پونتیاک (به معنی ققنوس) برای یک تولید کننده خودرو چندان مجذوب کننده به نظر نرسد اما فایربرد (بع معنی پرنده آتشین) می تواند یک خودروی عضلانی و اسپرتی ایده آل را در فکر مخاطب به تصویر بکشد.

نسل های نخستین این پرنده آتشین به ایران هم وارد شده و شما می توانید به راحتی و از طریق اینترنت یک دستگاه از آن را خریداری کنید. بسیاری از فعالان صنعت خودرو معتقد اند که این خودرو یکی از بهترین های کلاس پونی کار است.

28- پورشه کاررا جی تی

کاررا در اسپانیایی به معنی مسابقه بوده و در نام گزاری بسیاری از خودروهای تولیدی پورشه کاربرد دارد. کاررا جی تی یک خودروی اسپرت عالی برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی است که به صورت قانونی در خیابان ها برگزار می شود.

دو حرف جی تی از عبارت گرند توریسمو گرفته شده که یک اصطلاح ایتالیایی به معنی سفر به دور اروپا می باشد. در واقع خودروهایی در دسته گرند توریسمو یا جی تی قرار می گیرند که کارایی بالایی داشته و می توانند مسافت های طولانی را طی کنند.

29- رولزرویس فانتوم

همگی ما کمپانی رولزرویس را می شناسیم. این خودروساز به نام توانسته است در طول سالیان متمادی اعتبار فراوانی کسب کند که بدون شک قسمت بزرگی از این اعتبار از خط تولید فانتوم حاصل شده است.

لغت فانتوم به معنی ظاهر فریبنده و شبه مانند است. در واقع رولزرویس با انتخاب این نام به علاقه مندان خود وعده طراحی و پیاده سازی خودرویی رویایی داده که نکته مثبت آن ظاهر فریبنده و زیبایی است.

30- اِی سی کبرا

کبری یک نام فوق العاده برای یک خودروی اسپرت محسوب می شود. این خودرو که با هدف بازار فروش موجود در ایالات متحده و انگلستان در سال 1962 تولید شده در امریکا با نام شلبی کبری یا شلبی اِی سی کبری را هم به فروش رفته است.

می شود ادعا کرد که هیچ وسیله نقلیه ای اندازه این خودرو با قدرت و سرعت مار کبری تطابق ندارد به صورتی که اگر در اختیار یک راننده غیر حرفه ای و ضعیف قرار بگیرد می تواند مثل مار کبری خطرناک و کشنده باشد.

31- مرسدس بنز AMG هامر

خودروهای تولیدی از طریق شرکت تیونینگ AMG نسبت به سایر محصولات بنز علاوه بر کارایی و کیفیت بیشتر از قیمت بالاتری هم برخوردار اند. هامر هم از طریق این شرکت تابع از لحاظ فنی ارتقاع پیدا کرده و به ظاهری مجلل تر هم تجهیز شده است. تمامی این ویژگی ها تنها می تواند از طریق لغت هامر (به معنی چکش) منتقل شود.

32- وکتور

در علم فیزیک وکتور یا همان بردار به کمیتی گفته می شود که علاوه بر جهت بزرگی هم دارد. نام این خودرو از کمپانی سازنده آن یعنی وکتور موتور گرفته شده است. وکتور موتور سوپر اسپرت سازی است که مدل های مختلفی مثل وکتور W8، وکتور W2 و وکتور WX را طراحی و راهی بازار کرده است.

33- هنسی ونوم جی تی

به نظر شما بهترین نامی که می توان برای یک خودرو با حدکثر سرعت 435 کیلومتر در ساعت و قدرت1451 اسب بخاری انتخاب کرد چیست؟ مدیران کمپانی هنسی پرفورمنس اینجینیرنگ معتقد اند که ونوم که به معنی سم می باشد تنها نامی است که می تواند این خودرو را توصیف کرده و با آن تناسب داشته باشد.

34- شورلت کوروت استینگری

هفتمین نسل از خودروهای کوروت با پسوند استینگری راهی بازار شد. در واقع شورلت یک نشان ستاره دنباله دار را بر روی بدنه این خودرو قرار داده و بنابراین نسل هفتم با نام استینگری (به معنی ستاره دنباله دار) شناخته می شود.

35- فورد اف 150 اس وی تی لایتینگ

فورد ساخت خودروی اف 150 اس وی تی لایتینگ را به دلیل وزن بالای آن ها متوقف کرده و سری نوی را جایگزین آن ها کرده است. با توجه به علاقه مردم امریکا به تراک ها و وانت بارها، این سری نو که علاوه بر افزایش کارایی و هوشمندی از نظر اقتصادی و جدابیت هم بهبود یافته می تواند به محبوبیت بالایی هم دست پیدا کند.

لایتینگ به معنی رعد و برق بوده و هدف فورد هم از انتخاب دادن این نام نشان دادن تشابه سرعت این خودرو با سرعت آذرخش است.

پایان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1780

به "آشنایی با معنی و مفهوم اسامی خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت؛قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معنی و مفهوم اسامی خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت؛قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید