2 طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی ساده و پنیری در 5 مرحله

به گزارش بهترین مقاله، در میان انواع غذا با ماکارونی اسپاگتی ایتالیایی با سس گوجه فرنگی یکی از خوشمزه ترین و مالی ترین آنها است. این اسپاگتی سریع و بدون گوشت در مدت زمان کوتاهی آماده می گردد و برای درست کردن آن، به مواد ساده ای احتیاج دارید. بعلاوه گیاهخواران و کسانی که ممنوعیت مصرف گوشت دارند، می توانند این اسپاگتی وگان را به عنوان وعده ناهار یا شام تهیه و سرو نمایند. در این مقاله از در ما طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی به 2 روش ساده و پنیری و فوت و فن های پخت و خوشمزه شدن آن را به شما آموزش خواهیم داد.

2 طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی ساده و پنیری در 5 مرحله

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی با گوجه فرنگی (برای 4 نفر)

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
اسپاگتی1 بسته 500 گرم
گوجه فرنگی8 تا 10 عدد
پوره گوجه فرنگی2 لیوان فرانسوی دسته دار
سیر (برای سیر داغ) یا پودر سیر3 حبه (1 قاشق چای خوری پودر سیر)
پیاز (برای پیاز داغ)1 عدد
فلفل سیاه، زردچوبه و نمکبه مقدار لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار کافی
ریحان و جعفری تازه و خرد شدهبه مقدار دلخواه

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت اسپاگتی گوجه فرنگی: 30 دقیقه

مقدار کالری اسپاگتی با سس گوجه در یک وعده (حدود 2 فنجان): حدود 365 کیلوکالری

مراحل طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی

درست کردن اسپاگتی گوجه فرنگی بدون پنیر، بسیار ساده است و زمان پخت و تهیه این اسپاگتی هم بسیار کم است. در عین حال، این غذا بسیار خوشمزه، خوشرنگ و سیر کننده است. در ادامه مراحل طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی ساده را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: مواد اسپاگتی را آماده کنید

ابتدا فر را روشن و روی دمای 150 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. کف یک سینی فر را کمی چرب کنید. 8 تا 10 عدد گوجه فرنگی را بشویید و به صورت حلقه ای خرد کنید. حلقه های گوجه فرنگی را در سینی فر بچینید و روی آنها مقداری فلفل سیاه و نمک بپاشید. سینی را در فر به مدت 30 دقیقه (یا کمی بیشتر) بگذارید تا گوجه ها کبابی شوند.

در صورت تمایل می توانید انواع ادویه غذا مثل فلفل سیاه و نمک و روغن سرخ کردنی را از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی تهیه کنید.

مرحله دوم: پیاز داغ را درست کنید

در حین پخت گوجه ها، سس اسپاگتی را درست کنید. پیاز و سیر را پوست بگیرید. پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید و سیر را هم رنده کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. سپس پیازها را در تابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شیشه ای گردد. بعد سیر را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر آن خارج گردد. اگر سیر تازه در دسترس ندارید، می توانید پودر سیر بهره ببرید.

پیار داغ آماده، سیر داغ و پودر سیر را به روش های حضوری و اینترنتی می توانید از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله سوم: مایه اسپاگتی را درست کنید

در ادامه زردچوبه، نمک، فلفل سیاه یا را اضافه کنید. چند ثانیه بعد، پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا با هم ترکیب شوند. سپس درب تابه را بگذارید و حرارت را کم کنید تا پوره های گوجه به مدت 15 دقیقه تفت بخورند و طعم خام آنها گرفته گردد.

مرحله چهارم: اسپاگتی را آماده کنید

در فاصله پخت مایه اسپاگتی، یک قابلمه با مقدار مناسب را تا نیمه آب کنید. قابلمه را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس 1 قاشق غذاخوری نمک و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع اضافه کنید تا اسپاگتی ها به هم نچسبند. اسپاگتی ها را در آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت 7 تا 10 دقیقه (بر اساس دستورالعمل روی پاکت اسپاگتی) در آب جوش بمانند و نرم شوند.

انواع اسپاگتی را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

مرحله پنجم: مواد اسپاگتی را مخلوط و آن را سرو کنید

اسپاگتی ها که نرم شدند، آنها را آبکش کنید و اگر به هم چسبیده اند، رشته ها را زیر آب سرد، از هم جدا کنید. سپس اسپاگتی آبکش شده را در سس پوره گوجه فرنگی بریزید و با هم کاملا میکس کنید. اسپاگتی را در ظرف سرو بریزید.

بعد به سراغ گوجه فرنگی های کبابی شده بروید و از فر بیرون بیاورید. حلقه های گوجه فرنگی را روی اسپاگتی بچینید و روی آنها ریحان و جعفری خرد شده بریزید. اسپاگتی با سس گوجه فرنگی را به صورت گرم سرو کنید.

بیشتر بخوانید:

مواد لازم برای تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی و پنیر (برای 2 نفر)

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
اسپاگتی160 تا 200 گرم
گوجه فرنگی50 عدد درشت
پنیر پارمسان3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون یا کره3 حبه
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
برگ ریحان تازهیک مشت
سیر3 حبه

مدت زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت اسپاگتی گوجه و پنیر: 20 دقیقه

مراحل طرز تهیه اسپاگتی با گوجه و پنیر

در این روش پخت اسپاگتی با گوجه فرنگی، از پنیرهای دلخواه می توانید بهره ببرید ولی پنیر پارمزان طعم شور دلپذیری دارد و می تواند غذایتان را خوشمزه کند. در ادامه مراحل طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی را دنبال کنید.

مرحله اول: سس را درست کنید

ابتدا سیر را پوست بگیرید و ریز یا حلقه ای خرد کنید. روغن زیتون یا کره را در یک تابه عمیق بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. سپس سیرها را در آن بریزید تا عطر سیر خارج گردد. نمک، فلفل سیاه و زردچوبه و بعد پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید. اجازه دهید طعم خام پوره گوجه فرنگی گرفته گردد. حدود 10 دقیقه روی حرارت ملایم، گوجه ها را بپزید.

در صورت تمایل می توانید کره و روغن زیتون را از فروشگاه های به روش های حضوری و اینترنتی بخرید.

مرحله دوم: اسپاگتی را آماده کنید

در یک قابلمه مناسب، تا نیمه آب بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. کمی نمک اضافه کنید تا به خورد اسپاگتی ها برود. سپس اسپاگتی ها را در قابلمه بریزید. اجازه دهید اسپاگتی ها به مدت 7 تا 10 دقیقه در آب جوش بمانند و نرم شوند. به مقدار نصف لیوان از آبی که اسپاگتی ها در آن می جوشند، بردارید و کنار بگذارید.

مرحله سوم: مواد اسپاگتی را با هم میکس کنید

بعد از اینکه اسپاگتی آماده شد، بدون اینکه آن را آبکش کنید، از آب جوش بیرون بیاورید و در تابه سس گوجه بریزید. مایه اسپاگتی و اسپاگتی را با هم ترکیب کنید. اگر احساس می کنید، اسپاگتی ها سفت هستند، آب اسپاگتی را که کنار گذاشته بودید، به تابه اضافه کنید و چند دقیقه بگذارید بپزند.

مرحله چهارم: اسپاگتی گوجه فرنگی را سرو کنید

در 2 دقیقه پایانی سرو، پنیر پارمسان را روی اسپاگتی ها بریزید و با اسپاگتی ها ترکیب کنید تا طعم شور و پنیری آنها، به خورد غذا برود. البته می توانید پنیر را در زمان سرو روی اسپاگتی بریزید و با مواد دیگر مخلوط نکنید. اسپاگتی گوجه فرنگی را در ظرف سرو بریزید و با ریحان خرد شده تزیین و سرو کنید.

شما می توانید پنیر پارمسان را به روش خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

نکات مهم در طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی

  • به جای گوجه فرنگی، می توانید از گوجه گیلاسی بهره ببرید. می توانید گوجه های گیلاسی را به صورت نصف شده از وسط یا درسته در فر یا تابه کبابی کنید و بعد برای روی اسپاگتی بهره ببرید.
  • اگر به فر دسترسی ندارید، می توانید تابه دو طرفه یا قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم بگذارید و گوجه فرنگی هایتان را در آن بپزید.
  • می توانید علاوه بر گوجه فرنگی، از سس گوجه یا رب گوجه فرنگی هم در تهیه سس اسپاگتی بهره ببرید تا رنگ بیشتری بگیرد. در این صورت، قبل از تفت دادن پوره گوجه، رب گوجه را در تابه با پیاز و روغن تفت دهید تا رنگ باز کند. سپس پوره را بیفزایید.
  • اگر به پنیر پارمسان دسترسی ندارید می توانید از پنیر فتا، پنیر موزارلا و دیگر پنیرهای دلخواه بهره ببرید. اگر از پنیر پیتزا استفاده می کنید، چند دقیقه بعد از اضافه کردن پنیر به اسپاگتی، صبر کنید تا پنیر با دمای اسپاگتی، ذوب گردد. سپس آن را سرو کنید.
  • برای طعم دادن بیشتر به اسپاگتی، می توانید در زمان سرو، به مقدار 1 قاشق غذاخوری سس سویا، روی اسپاگتی بریزید. فقط به خاطر داشته باشید که این سس، شور است و مقدار نمک غذا را کم بزنید.

در صورت تمایل و یا را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های می توانید تهیه کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن اسپاگتی با گوجه

آیا اسپاگتی با گوجه باید دم بکشد؟

خیر. در رسپی اصلی، این اسپاگتی بعد از جوشیدن و نرم شدن در آب، به سس اضافه می گردد ولی اگر این روش را دوست ندارید، می توانید را دنبال کنید. فقط به جای پاستا از اسپاگتی بهره ببرید.

آیا در اسپاگتی با گوجه، رب گوجه هم باید بریزیم؟

اگر می خواهید رنگ اسپاگتی، خوشرنگ تر گردد، می توانید 1 یا 2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی، سس گوجه یا سس کچاپ هم به سس اسپاگتی اضافه کنید ولی به خاطر استفاده از پوره گوجه به مقدار زیاد، این کار الزامی نیست.

منبع: افق کوروش
انتشار: 10 خرداد 1403 بروزرسانی: 10 خرداد 1403 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2318

به "2 طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی ساده و پنیری در 5 مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه اسپاگتی گوجه فرنگی ساده و پنیری در 5 مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید