طرز تهیه مافین اسپاگتی خوشمزه در 7 مرحله آسان

به گزارش بهترین مقاله، مافین اسپاگتی یکی از خوشمزه ترین و متفاوت ترین به عنوان پیش غذا و فینگرفود مجلسی برای مهمانی ها، جشن های تولد و دورهمی ها است. این مافین یا کاپ کیک غذایی، علاوه بر اینکه بسیار خوشمزه است، ظاهر مجذوب کننده و اشتها برانگیزی دارد و می توانید به راحتی با مواد مختلف آن را تهیه کنید. در این مقاله از در ما طرز تهیه مافین اسپاگتی و فوت و فن های خوشمزه شدن مافین اسپاگتی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه مافین اسپاگتی خوشمزه در 7 مرحله آسان

مواد لازم برای تهیه مافین اسپاگتی پنیری

مواد اولیهمیزان مورد احتیاج
اسپاگتی500 گرم
گوشت چرخ نموده مخلوط300 گرم
تخم مرغ2 عدد
سیر2 حبه
آرد سوخاری2 قاشق غذاخوری
جعفری تازه و ساطوری خرد شده1 مشت
پنیر موزارلابه میزان دلخواه
فلفل سیاه، زردچوبه و نمکبه میزان لازم
روغن زیتون یا روغن مایعبه میزان کافی
رب گوجه2 قاشق غذاخوری
آبنصف لیوان فرانسوی دسته دار
سس دلخواهبرای سرو مافین اسپاگتی

مدت زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

مدت زمان مورد احتیاج برای پخت مافین اسپاگتی: 30 دقیقه

مراحل طرز تهیه مافین اسپاگتی ساده و خوشمزه

هر چند ما مافین ها را بیشتر به همان صورت کاپ کیک های شیرین و خوشمزه ای که در فر درست می شوند، می شناسیم اما مافین اسپاگتی هم در همان قالب های مخصوص مافین ولی با مواد اسپاگتی درست می گردد. در ادامه مراحل طرز تهیه مافین اسپاگتی را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: اسپاگتی را آماده کنید

در ابتدا، یک قابلمه با میزان مناسب را تا نیمه آب کنید و در آن میزانی نمک و روغن مایع بریزید. اجازه دهید آب آغاز به جوشیدن کند. می توانید برای خوشرنگ تر شدن اسپاگتی ها، در آب جوش، کمی زردچوبه هم بریزید.

اجازه دهید اسپاگتی ها به مدت 7 تا 10 دقیقه (بر اساس دستورالعمل روی پاکت اسپاگتی) بجوشند و نرم شوند. سپس اسپاگتی را آبکش کنید و زیر آب سرد بگیرید تا اگر به هم چسبیده اند، باز شوند.

ماکارونی رشته ای یا اسپاگتی، زردچوبه و روغن مایع را می توانید به روش های و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله دوم: اسپاگتی را با مواد دیگر مخلوط کنید

بعد از آبکش کردن اسپاگتی ها، فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. سپس قالب های مافین را با کمی روغن مایع یا روغن زیتون چرب کنید و کنار بگذارید. اسپاگتی ها را در یک کاسه بریزید و یکی از تخم مرغ ها را روی آنها بشکنید. سپس نمک، فلفل سیاه و میزانی پنیر موزارلا را اضافه نموده و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

شما می توانید روغن زیتون، تخم مرغ، پنیر موزارلا، نمک و فلفل سیاه را به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله سوم: اسپاگتی ها را در قالب مافین بریزید

مایه اسپاگتی را که آماده کردید، میزانی از آن را در هر کدام از قالب ها بریزید و با ته لیوان یا پشت قاشق فشار دهید تا اسپاگتی ها فشرده شوند. حدود 2/3 از قالب ها را با اسپاگتی پر کنید. قالب ها که آماده شدند، آنها را در فر بگذارید و حدود 15 دقیقه صبر کنید تا ماکارونی ها بپزند.

مرحله چهارم: مایه گوشت چرخ نموده را درست کنید

در زمانی که اسپاگتی در فر در حال پخت است، گوشت چرخ نموده را در یک کاسه بریزید. جعفری یا هر سبزی تازه معطری که دوست دارید را بشویید و بعد از اینکه آب آنها گرفته شد، ساطوری و ریز خرد کنید. سیرها را پوست بگیرید و رنده کنید. جعفری خرد شده، سیر رنده شده، آرد سوخاری، نمک و فلفل سیاه را به اسپاگتی ها اضافه کنید. یک تخم مرغ به جای مانده را هم روی آنها بشکنید.

در صورت تمایل می توانید گوشت چرخ نموده مخلوط، آرد سوخاری و پودر سیر را به روش های خرید حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله پنجم: گوشت قلقلی درست کنید

مایه گوشت چرخ نموده را با هم ورز دهید تا همه مواد به خورد هم بروند و یکدست شوند. حدود 5 دقیقه مواد را ورز دهید تا کاملا چسبندگی پیدا نمایند. سپس به میزان یک گردو از مایه کوفته قلقلی بردارید و بین دست هایتان گلوله کنید.

در یک تابه میزانی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. سپس کوفته های قلقلی را در روغن سرخ کنید. همه کوفته ها که سرخ شدند، آنها را از تابه بیرون بیاورید.

مرحله ششم: سس گوجه را درست کنید

بعد از بیرون آوردن کوفته ها، تابه را تمیز کنید و در آن دوباره روغن بریزید. تابه را روی حرارت بگذارید و رب گوجه فرنگی را در آن بریزید. اجازه دهید رب گوجه فرنگی () کمی تفت بخورد و رنگ باز کند. سپس کمی آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید یک سس نسبتا رقیق درست گردد. بعد زیر تابه را خاموش کنید.

برای خرید رب گوجه فرنگی می توانید از فروشگاه های به روش های خرید حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله هفتم: کوفته قلقلی و سس را به اسپاگتی اضافه کنید

بعد از اینکه همه مواد آماده شدند، سینی را از فر بیرون بیاورید و داخل هر کدام از مافین ها و روی اسپاگتی های پخته، یک کوفته قلقلی بگذارید. بعد روی کوفته، میزانی سس گوجه بریزید و در آخر کمی پنیر موزارلا بپاشید. همه مافین ها را به همین شکل آماده کنید و دوباره مافین اسپاگتی را برای 15 دقیقه دیگر در فر قرار دهید تا مواد کوفته قلقلی هم کاملا بپزد.

مرحله آخر: مافین اسپاگتی را سرو کنید

در آخر، وقتی مافین های اسپاگتی پختند و روی آنها طلایی شد، سینی را از فر بیرون بیاورید. کمی که مافین ها از دما افتادند، آنها را از قالب خارج کنید و در ظرف سرو بچینید. مافین های اسپاگتی را با انواع سس دلخواه می توانید سرو کنید.

انواع سس را می توانید به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه مافین اسپاگتی

  • برای طرز تهیه مافین اسپاگتی گیاهی بدون گوشت چرخ نموده می توانید با پروتئین سویا، قارچ، فلفل دلمه ای، هویج، نخود فرنگی و … سس مافین اسپاگتی را درست کنید (مانند طرز تهیه سس ماکارونی با سویا) و بعد این سس را روی اسپاگتی های پخته شده در فر بریزید.
  • به جای گوشت قلقلی در مافین اسپاگتی، می توانید گوشت چرخ نموده را با سیر و پیاز تفت دهید و میزانی ادویه و رب گوجه اضافه کنید و مایه اسپاگتی درست کنید. سپس از این مایه روی اسپاگتی های پخته در فر بریزید. یک لایه پنیر موزارلا هم اضافه کنید و در فر بگذارید تا ذوب گردد. سپس آن را سرو کنید.
  • اگر از قالب مافین سیلیکونی بهره ببرید، احتیاجی به چرب کردن قالب نیست و بعد از پختن مافین ها، می توانید آنها را به راحتی از قالب جدا کنید.

فوت و فن های خوشمزه شدن مافین اسپاگتی

اسپاگتی برای تهیه مافین، با چی به هم می چسبد؟

برای اینکه اسپاگتی هایی را که با آن مافین اسپاگتی درست می کنید، به هم بچسبند، باید از تخم مرغ و پنیر موزارلا بهره ببرید. البته می توانید به جای تخم مرغ و پنیر، از هم بهره ببرید.

پنیر مافین اسپاگتی چیست؟

پنیر موزارلا به خاطر حالت کشسانی که دارد، انتخاب بسیار خوبی است ولی می توانید از پنیر پارمزان یا پنیرهای دیگر هم برای روی مافین اسپاگتی بهره ببرید.

سس مافین اسپاگتی چیست؟

سس مارینارا یا سس گوجه مناسب ترین گزینه برای روی مافین اسپاگتی است. البته باز هم می توانید سلیقه خودتان را دخیل کنید و به جای سس گوجه، از سس بشامل برای مافین بهره ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 14 خرداد 1403 بروزرسانی: 14 خرداد 1403 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2319

به "طرز تهیه مافین اسپاگتی خوشمزه در 7 مرحله آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مافین اسپاگتی خوشمزه در 7 مرحله آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید