گروه های ترکیه ای و افغانستانی؛ مهمان جشنواره موسیقی نواحی کشور

به گزارش بهترین مقاله، دبیر تخصصی جشنواره ملی موسیقی نواحی درباره حضور کشورهای خارجی در جشنواره سال جاری گفت: در حوزه ایران فرهنگی دو گروه از ترکیه و یک گروه نیز از افغانستان خواهیم داشت.

گروه های ترکیه ای و افغانستانی؛ مهمان جشنواره موسیقی نواحی کشور

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، احمد صدری در جلسه ستاد اجرایی جشنواره ملی موسیقی نواحی در کرمان گفت: سال جاری در جشنواره موسیقی نواحی ایران میزبان تمام اقوام ایرانی خواهیم بود؛ به گونه ای که از 20 استان کشور بیش از 200 هنرمند روی صحنه خواهند رفت و اجراها به صورت تکنوازی، گروه نوازی و بازی های سنتی و آیینی برگزار خواهد شد.

دبیر دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ادامه داد: یکی از اتفاقات جشنواره سال جاری، حضور نفرات اول گروه سنی ج جشنواره موسیقی جوان خواهد بود و جشنواره موسیقی نواحی سال جاری، میزبان این هنرمندان جوان است که اجراهایشان اغلب به صورت تکنوازی روی صحنه خواهد رفت.

صدری همچنین درباره حضور کشورهای خارجی در جشنواره سال جاری نیز گفت: در حوزه ایران فرهنگی دو گروه از ترکیه و یک گروه نیز از افغانستان خواهیم داشت.

وی در ادامه از حمایت جشنواره دوازدهم از 35 دانشجوی موسیقی نیز اطلاع داد و اضافه نمود: یکی دیگر از اتفاقات خوب جشنواره سال جاری این است که تعدادی از دانشجویان رشته اتنوموزیکولوژی میهمان ما در طول برگزاری جشنواره خواهند بود و تحت نظارت دکتر مریم قره سو (عضو شورای سیاست گذاری و هیات انتخاب جشنواره) یک کارگاه عملی را در طول جشنواره خواهند داشت به طوری که ما امکانات کاملا رایگان در اختیار 35 دانشجو قرار داده ایم تا در جشنواره در زمینه مستندپرتره، پژوهش و نقد، کار عملی داشته باشند.

صدری با بیان اینکه اجراهای سال جاری در کرمان در سالن های بسته و فضای باز برگزار خواهد شد اضافه نمود: در جشنواره سال جاری منظومه خوان ها و خاندان های هنری در فضای بسته و بازی های سنتی و آیینی در فضای باز برگزار خواهد شد ضمن آنکه باید تاکید نمود که تفاوت فضای اجرا به معنی فزونی گروهی بر گروه دیگر نیست؛ بلکه به اقتضای محتوای اجرا برمی شود.

به گزارش خبرنگاران، دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران از تاریخ 16تا 19 آبان ماه در شهر کرمان و در گستره ملی به صورت غیررقابتی برگزار خواهد شد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 499

به "گروه های ترکیه ای و افغانستانی؛ مهمان جشنواره موسیقی نواحی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه های ترکیه ای و افغانستانی؛ مهمان جشنواره موسیقی نواحی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید