لوکس ترین مقاصد برای سفر ماه عسل

به گزارش بهترین مقاله، سفر ماه عسل یکی از خاطره انگیزترین سفرهایی است که هر فردی می تواند در زندگی خود تجربه کند. البته اینکه یک نفر در طول زندگی خود ممکن است چند بار به ماه عسل برود را هیچکس نمی داند اما در کل این سفر بسیار مجذوب کننده و پرخاطره خواهد بود چون اولین سفر زوجین برای آغاز زندگی محسوب می گردد. این مقاله به لوکس ترین مقاصد برای سفر ماه عسل اختصاص پیدا نموده و ما امیدواریم که راهنمای خوبی برای شما باشد.

لوکس ترین مقاصد برای سفر ماه عسل

سفر ماه عسل

اولین سفر با همسفر زندگی در تمام جهان به نام ماه عسل شناخته می گردد و جایگاه ویژه ای در زندگی افراد دارد. این سفر یک تجربه شیرین و دل انگیز است که تا آخر عمر آن را فراموش نخواهید کرد. اینکه قصد سفر به چه مقصدی را داشته باشید به عوامل متعددی بستگی دارد. بودجه مالی، آب و هوا، سلیقه شخصی و غیره همگی از عواملی هستند که می توانند در معین مقصد سفر نقش مهمی داشته باشند.

ایتالیا

مسافرت کردن به ایتالیا به عنوان سفر ماه عسل می تواند یک گزینه هیجان انگیز و به یادماندنی باشد. شما می توانید در زادگاه رنسانس عکس های زیبایی بگیرید و از کلیسا ها، نقاشی ها و مجسمه های بی نظیر و منحصر به فردی تماشا کنید. بدون شک زیبایی توسکانی می تواند خاطره ای فراموش نشدنی تا آخرین لحظه عمر را برای شما رقم بزند. پول رایج ایتالیا یورو است و آب و هوا در فلورانس و در ماه های می، سپتامبر و اکتبر بسیار مطلوب و مناسب برای سفر کردن است. ماه های جولای و آگوست در فلورانس بسیار گرم و مرطوب بوده و در سپتامبر و می این شهر پر از توریست و مسافر است. زمستان، اوایل بهار و اواخر پاییز برترین زمان هایی هستند که شما می توانید به این شهر سفر کنید.

در شهر فلورانس فستیوال های هنری متعددی مانند فستیوال موسیقی Maggio Musicale وجود دارد که از ماه می تا ابتدای ماه ژوئن برگزار می گردد. بعلاوه فستیوال اسکورپیو دل کارو که مخصوص روز عید پاک است و آتش بازی های مجذوب کنندهی در آن برگزار می گردد و فستیوال سن جووانی که به عبارتی مسابقه تاریخی فوتبال محسوب و در تاریخ 24 ژوئن برپا خواهد شد. با سفر به ایتالیا شما هنر را در گوشه گوشه این شهر دیده و تحسین خواهید کرد. از جمله جاذبه های موجود در شهر فلورانس می توان به مجسمه های میکل آنژ، نقاشی زیبا و چشم نواز بوتیچلی به نام تولد ونوس و بعلاوه نقاشی ونوس اوربینو که اثر تیتیان است، اشاره نمود.

فرانسه

انتخاب پاریس به عنوان مقصدی برای سفر ماه عسل یعنی اینکه شما سلیقه ای خاص دارید. در پاریس شما با یک معماری تاریخی و چشم نواز، غذاهای خوش طعم و خوشمزه و البته رودخانه زیبایی رو به رو هستید که در کنار آثار تاریخی و هنری این شهر می تواند سفری خاطره انگیز را برای شما رقم بزند. بدون شک وقتی نام پاریس را می شنوید تصویر برج ایفل در فکر شما نقش می بندد. مناظره بدیع و جادویی این شهر می توانند دل هر بیننده را به لرزه درآورند. اگر این شهر را برای سفر ماه عسل خود انتخاب کردید نباید فراموش کنید که حتماً با پای پیاده در آن قدم بزنید و پیشنهاد ما این است که جهت رودخانه را در پیش بگیرید.

رودخانه پاریس، از جهت های قدیمی که متعلق به قبایل مهاجر، وایکینگ ها و رومی ها بوده عبور می نماید. در شهر پاریس مراکز هنری، تئاتر، اُپرا و موزه های فراوانی وجود دارند که بدون شک شما را عاشق و شیفته خود خواهند کرد. بد نیست بدانید که پاریس 153 موزه دارد که از برجسته ترین آنها موزه لوور، موزه اورسای، موزه اورنجری و موزه سنتر پمپیدو است. شهر پاریس را شهر صدا های جادویی نیز می نامند. در این شهر شما با صداهایی مانند زنگ کلیسا، صحبت کردن افراد به زبان های مختلف، صدای گاز زدن یک قطعه باگت، صدای فریاد دسته جمعی افراد زمانی که چراغ های برج ایفل روشن می شوند، همه و همه از صداهای مجذوب کنندهی هستند که شما آنها را در پاریس خواهید شنید.

ترکیه

کشور ترکیه به دلایل متعددی مانند نزدیکی به ایران، تنوع در هزینه های سفر، احتیاج نداشتن به پاسپورت، تاریخ و فرهنگ غنی و غیره یکی از مقاصد مطلوب برای سفر ماه عسل محسوب می گردد. در ادامه برترین شهرهای این کشور را برای این سفر پر خاطره به شما معرفی خواهیم کرد.

  • آنتالیا

دومین شهر پرطرفدار ترکیه بعد از استانبول، آنتالیا است که بعلت طبیعت بکر و زیبا، هتل های لوکس و سواحل گرم و مدیترانه ای، یک مقاصد پرطرفدار در میان زوج های جوان برای سفر ماه عسل محسوب می گردد. اگر تصمیم داشتید برای ماه عسل خود به آنتالیا سفر کنید بهتر است برای اولین گام هتل خود را انتخاب کنید. در قدم بعدی پیشنهاد می کنیم که لذت بردن از سرگرمیات آبی در این شهر را نباید فراموش کنید. اما اگر چندان علاقه ای به سرگرمیات آبی نداشتید، به شما توصیه می کنیم پاییز و زمستان را برای سفر به این شهر انتخاب کنید چون به علت شرایط آب و هوایی، این دو فصل زیبایی های خاص و بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهند.

در سفر ماه عسل خود حتماً بازدید از ترمسوس و آسپندوس که دو منطقه باستانی و تاریخی هستند را نیز قرار دهید. ترمسوس بر فراز یک تپه در پارک ملی قرار گرفته و از بازاری قدیمی که متعلق به روم باستان است تشکیل شده. ناگفته نماند که اگر برای سفر ماه عسل ، کشور ترکیه و شهر آنتالیا را انتخاب کردید حتما سری هم به موزه آنتالیا بزنید. در این موزه اتاق های متنوعی وجود دارند که در بین آنها 16 الهه رم باستان و تابوت های کشف شده در گورستان چرگه وجود دارند. در خاتمه نباید فراموش کنید که آنتالیا رستوران های رمانتیک فراوانی دارد که شما می توانید خود را به یک شام عاشقانه دونفره با چشم اندازی منحصر به فرد دعوت کنید.

  • آلاچاتی

آلاچاتی یکی دیگر از مقاصد مناسب برای سفر ماه عسل است. این شهر که در 75 کیلومتری غرب ازمیر و در ترکیه قرار گرفته است، یکی از بنادر بسیار مهم در غرب این کشور است و در قسمت ورودی شبه جزیره چشمه قرار گرفته است. آلاچاتی را یکی از شهرهای سنتی ترکیه می دانند که از خیابان های باریک، خانه های سنگی، کافه ها، رستوران ها، هتل های بوتیک و اماکن تماشای بسیاری تشکیل شده است. این شهر با شهر چشم 10 کیلومتر فاصله دارد و خلیج آلاچاتی در جنوب آن قرار گرفته است.

اگر برای سفر ماه عسل خود شهر آلاچاتی را انتخاب کردید بد نیست بدانید که صبحانه هایی سالم، لذیذ و روستایی به همراه قدم زدن در گذرگاه ها و کوچه ها و راه رفتن بر روی سنگ فرش ها در میان خانه های سنگی که قدمتی بیش از 100 سال دارند، در انتظار شما خواهد بود. بیشتر خانه ها با گل های کاغذی رنگارنگ آذین بندی شده اند و شما می توانید در اقامتگاه هایی از جنس سنگ و چوب همراه با نوشیدن یک قهوه دلچسب به موسیقی دلنشین یونانی ترکی گوش دهید. بعد از آنهم از مغازه ها و دکان های بسیار قدیمی این شهر اجناس عتیقه و صنایع دستی زیبایی را به عنوان سوغاتی تهیه کنید.

  • مارماریس

نام اصلی این شهر مَرمَریس است که به اشتباه آن را مارماریس تلفظ می نمایند. شهری ساحلی آرمیده در جوار مدیترانه و در جنوب غرب ترکیه که در استانی به نام مُلا قرار گرفته است. علت وجود سنگ های مرمر این شهر را مَرمَریس نیز می نامند. پوشش گیاهی غالب در کوهستان های اطراف این شهر درخت کاج است و همین سرسبزی سبب شده که تصاویر زیبا و مجذوب کنندهی خلق شوند. البته یکی از سوغاتی های شیرین و مجذوب کننده این شهر نیز عسل درخت کاج است. آب و هوای مارماریس مدیترانه ای بوده و معتدل است و شما احساس شرجی بودن هوا نخواهید داشت.

عصرها و همینطور صبح ها هوا به شدت خنک است و گاها در بعضی از روزها و حوالی ظهر، هوا گرم می گردد. مردم ساکن شهر مارماریس همگی مسلمانان و سنی هستند و به زبان ترکی صحبت می نمایند. در این شهر شما با زیتون و روغن زیتون های بسیار خالص و بی نظیری روبرو هستید که می تواند یکی دیگر از سوغاتی های منحصر به فرد آن به شمار میرود. عمده فعالیت مردم در این شهر صنایع دستی و البته کشاورزی است. اگر مقصد شما برای سفر ماه عسل شهر مارماریس باشد به شما تبریک می گوییم، زیرا مقصدی مهیج و البته مجذوب کننده را برای این سفر پر خاطره و به یاد ماندنی انتخاب نموده اید.

  • بدروم

ماه عسل در بدروم بدون شک تجربه ای فرق دارد. این شهر که از شهر های مجذوب کننده و ساحلی ترکیه محسوب می گردد، طبیعتی زیبا، جاذبه های توریستی و سرگرمیی متنوع و خاص و البته آب و هوای منحصر به فردی دارد. هتل ها و اقامتگاه ها در این شهر همگی لوکس هستند و با تجهیزات منحصر به فردی مانند آشپزخانه مجهز و مدرن، شما را غافلگیر می نمایند. نباید فراموش کنید که لذت غذا خوردن در رستوران های لوکس این شهر را نیز امتحان کنید. در رستوران های بدروم شما با یک حیاط زیبا که در وسط خانه تاریخی یونانی قرار گرفته رو به رو هستید که برای تامین روشنایی از نور شمع استفاده نموده.

پیشنهاد می کنیم اگر به بدروم برای گذراندن سفر ماه عسل خود رفتید حتما رستوران کوچادون را نیز امتحان کنید. از سرگرمیات مجذوب کننده و مهیج این شهر می توان سر زدن به کافه ها و فروشگاه های واقع در خیابان های سنگ فرش شده اشاره نمود و بعد از آن بازدید از شهر باستانی و قدیمی پاموکاله که طبیعت بسیار زیبایی دارد را به شما پیشنهاد می کنیم. حتی بد نیست بدانید که بعضی از هتل های لوکس و شرکت ها در بدروم امکان برگزار کردن مرنام عروسی را نیز برای شما فراهم نموده اند. در آخر به شما پیشنهاد می کنیم شنا کنید، حمام آفتاب بگیرید، استراحت کنید، با تور کشتی کروز خلیج گوکاوا و هیسارونو را بگردید و در سفر ماه عسل خود تجربیات شیرین و مجذوب کنندهی کسب کنید.

  • کوش آداسی

سفر ماه عسل به کوش آداسی یعنی سفر به شهر ماسه های طلایی ! در این شهر شما حتی شب ها هم زندگی و جنب و جوش را خواهید دید و در کنار تماشای تماشای های طبیعی و بناهای تاریخی و باستانی، می توانید یک ماه عسل مجذوب کننده را تجربه کنید. زوج های جوان در این شهر گزینه های سرگرم نماینده فراوانی را در اختیار دارند که می تواند برای آنها مجذوب کننده باشد. از جمله فعالیت های لذت بخش در این شهر، پیاده روی در کوچه های قدیمی و باریک در کنار کافه ها، رستوران ها، باشگاه ها و کلوپ های شبانه است که پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان آن را از دست ندهید. در بازار بزرگ این شهر شما با هزاران غرفه و حجره روبرو هستید که مملو از صنایع دستی، فرش ها، ساعت های لوکس و لباس های مارک دار هستند.

زندگی محلی مردم در این شهر تماشایی است و به شما توصیه می کنیم که در کنار بندر مشرف به جزیره کبوتر یک فنجان قهوه لذیذ و معطر نوش جان کنید. در ادامه سری به قلعه ژنو بزنید که در حال حاضر به یک چایخانه سنتی در میان باغ و باغچه های سرسبز تبدیل شده است. غواصی کنید، به پارک آبی پوما پارک آبی پاموکاله که یکی از 3 پارک آبی مستقر در شهر کوش آداسی است سر بزنید و در کنار تمامی این فعالیت ها، نباید فراموش کنید که در سفر ماه عسل از ویرانه های برجای مانده از تمدن یونان و روم نیز تماشا کنید.

دبی

آخرین مقصد سفر مجذوب کنندهی که می توانید برای ماه عسل آن را انتخاب کنید شهر بی نظیر دبی است. سفر ماه عسل در دبی بدون شک یک سفر رویایی خواهد بود. اولین تجربه شما می تواند بازدید از برج خلیفه دبی باشد. برج خلیفه دیدی وسیع و کامل بر فراز 125 طبقه از شهر دبی به شما خواهد داد. نمایی فوق العاده که تقریباً بر فراز ابرها است. به شما پیشنهاد می کنیم در سفر ماه عسل وقتی به برج دبی رفتید تا می توانید از خودتان عکس بگیرید. در ادامه شما را دعوت می کنیم به تماشای طلوعی فراموش نشدنی در صحرای بی نظیر جنوب غرب آسیا که برای زوج های جوان می تواند خاطره های فراموش نشدنی خلق می نماید.

البته تورهای صحرا گردی متنوعی نیز وجود دارند که می توانند یک روز هیجان انگیز را برای شما خلق نمایند. بعد از آن به بازدید جزایر مصنوعی نخل دبی بروید و سرگرمیات مهیج و فراوان آن را تجربه کنید. با هلیکوپتر بر فراز خلیج فارس پرواز کنید و به آرامی از آن به درون آب شیرجه بزنید. تماشا فواره دبی نیز در سفر ماه عسل خالی از لطف نخواهد بود. بعلاوه سری هم به ساحل کایت بزنید و از انجام این سرگرمی مهیج لذت ببرید. حمام آفتاب گرفتن، لمس ماسه ها در میان انگشتان و زل زدن به آسمان آبی در حالی که کایت های رنگارنگ بر فراز سر شما پرواز می نمایند، یکی از رمانتیک ترین حس ها را برای شما خلق خواهد نمود.

لذت ماه عسل با یک ظرف عسل

در این مقاله گذری داشتیم بر مقاصد لوکس سفر ماه عسل که می توانید برای اولین سفر مشترک خود با شریک زندگیتان آنها را انتخاب و تجربه کنید. البته شهرها و کشور های مجذوب کننده دیگری نیز وجود دارند که برای ماه عسل می توانند مقاصد مجذوب کنندهی باشند. اما پیشنهادات ما در این مقاله از میان مهیج ترین، لوکس ترین، مجذوب کننده ترین و به یاد ماندنی ترین شهرها و کشورهای جهان انتخاب شده و به شما معرفی شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2138

به "لوکس ترین مقاصد برای سفر ماه عسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکس ترین مقاصد برای سفر ماه عسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید