پوتین: همکاری روسیه و چین برای ثبات و قانون بین المللی مهم است

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران: رئیس جمهور روسیه امروز یکشنبه تاکید نمود که روسیه و چین باید علی رغم تغییرات ژئوپلیتیکی، در جهت کنونی همکاری ثابت قدم باشند چرا که این همکاری برای ثبات و قانون بین المللی مهم است.

پوتین: همکاری روسیه و چین برای ثبات و قانون بین المللی مهم است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانوستی، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در جریان دیدار و مصاحبه با ژی جین پینگ رئیس جمهور چین در حاشیه نشست اپک در پکن توضیح داد که همکاری بین روسیه و چین برای حفظ دنیا در راستا قوانین بین المللی بی نهایت اهمیت دارد و موجب باثبات تر شدن دنیا می گردد.

بر اساس این گزارش، پوتین بر گسترش و تعمیق همکاری ها بین روسیه و چین علی رغم تغییرات ژئوپلیتیک تاکید نموده است. روز پنج شنبه نیز پوتین در سخنانی گفته بود که افزایش همکاری با چین شامل همکاری در بخش انرژی یکی از اولویت های سیاست خارجی روسیه است.

دیمتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز تاکید نمود که روسای جمهور چین و روسیه همچنین در مورد امکان استفاده از یوان در مبادلات مشترک در زمینه های مختلف رایزنی و مصاحبه نموده اند.

پیش از این آلکسی اولیوکائف وزیر توسعه اقتصادی روسیه تاکید نموده است که مسکو بازار چین را جایگزینی برای دسترسی به منابع اقتصادی بازارهای اروپا و آمریکا ارزیابی می نماید. آمریکا و اروپا تاکنون چندین دور تحریم اقتصادی و تجاری علیه روسیه اعمال نموده اند. روسیه نیز پیش از این به تلافی این تحریم ها واردات مواد غذایی و محصولات کشاورزی را از کشورهای غربی ممنوع نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 526

به "پوتین: همکاری روسیه و چین برای ثبات و قانون بین المللی مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: همکاری روسیه و چین برای ثبات و قانون بین المللی مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید