پاریس: طرحی برای حمایت از ژنرال حفتر نداریم

به گزارش بهترین مقاله، تهران - خبرنگاران - یک منبع دیپلماتیک در فرانسه روز سه شنبه با اعلام این که دولت پاریس طرحی پنهانی برای حمایت از ژنرال خلیفه حفتر در لیبی ندارد، تاکید نمود که تنها راه چاره بحران این کشور مذاکره حفتر با دولت ائتلافی لیبی است که از حمایت بین المللی بهره مند است.

پاریس: طرحی برای حمایت از ژنرال حفتر نداریم

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، منبع دیپلماتیک فرانسه درعین حال تصریح نموده است که دولت فرانسه در زمینه مبارزه با تروریسم و جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی با نیروهای ژنرال حفتر همکاری داشته است.

درهمین ارتباط، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته خواهان برقراری آتش بس موقت در لیبی با هدف ارسال یاری های بشردوستانه به این کشور شد.

موگرینی که با غسان سلامه نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی صحبت می کرد، یادآور شد که وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در تکرار درخواست گروه 7 از ژنرال خلیفه حفتر فرمانده نظامی شرق لیبی برای توقف پیشروی به طرابلس متحد هستند.

ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر روز آدینه اظهار داشت که نیروهایش به سمت حومه های جنوبی طرابلس پیشروی نموده و فرودگاه بین المللی سابق این شهر را در اختیار گرفته اند؛ امری که دولت وفاق ملی را تهدید می نماید.

حملات ارتش ملی لیبی که متحد دولتی موازی و مستقر در شهر بنغازی در شرق این کشور است، نزاع قدرت در لیبی را تشدید نموده است.

به گزارش خبرنگاران، لیبی پس از ساقط شدن حکومت معمر قذافی دیکتاتور مخلوع این کشور از قدرت، به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد.

دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است. همزمان یک دولت موازی در شرق لیبی که مجلس نمایندگان به ریاست عقیله صالح و ژنرال حفتر از آن حمایت می نمایند، اعلام موجودیت کرد.

در این میان، آمریکا پس از تشدید خشونت های جاری در لیبی، گروهی از نظامیان خود را از این کشور خارج نموده است.

شبک**اروپام**9041**1392

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 149

به "پاریس: طرحی برای حمایت از ژنرال حفتر نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاریس: طرحی برای حمایت از ژنرال حفتر نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید