وعده قائم مقام وزارت خارجه آمریکا برای یاری به مخالفان بلاروس

به گزارش بهترین مقاله، سردسته مخالفان بلاروس و نامزد ناکام این کشور می گوید قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا در ملاقات دیروز با وی در پایتخت لیتوانی، به او قول داده به مخالفان بلاروس یاری کند.

وعده قائم مقام وزارت خارجه آمریکا برای یاری به مخالفان بلاروس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سوتلانا تیخانوفسکایا سردسته مخالفان بلاروس که بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری به لیتوانی پناهنده شده در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز گفت استفان بیگان قائم مقام وزارت امور خارجه آمریکا قول داده به مخالفان بلاروس یاری کند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او درباره صحبت هایش با این مقام آمریکایی در پایتخت لیتوانی گفت بیگان به وی اطمینان داده در این موقعیت به آن ها یاری خواهد نمود. او صحبت هایش با بیگان را فوق العاده و صمیمی توصیف کرد.

تیخانوفسکایا گفت: (بیگان) به من اطمینان داد که به عنوان یک فرد و مردم آمریکا، تمام کوشش خود را خواهد نمود از ما حمایت و به ما در این موقعیت یاری کند.

این در حالی است که خود تیخانوفسکایا در یک مصاحبه گفته بود که هیچ کسی نباید در اوضاع بلاروس مداخله کند.

روز سه شنبه، سرگئی لاوروف وزیر خارجه آمریکا هم با بیگان ملاقات کرد و متذکر شد نیرو هایی از خارج به دنبال تحریک خشونت در بلاروس هستند و این موقعیت را خطرناک توصیف کرد. وی همچنین به آمریکا و اتحادیه اروپا درباره مداخله در امور داخلی بلاروس از جمله درخواست برای برگزاری اعتراضات ضد دولتی هشدار داد.

لاوروف در ملاقات با بیگان در مسکو گفته بود که کوشش برای تحریم و فشار سیاسی بر مینسک غیرقابل قبول است.

وزارت امور خارجه آمریکا دیروز با صدور بیانیه ای از ملاقات قائم مقام این وزارتخانه با سوتلانا تیخانوفسکایا اطلاع داد. بنا بر گزارش خبرگزاری روسی تاس، وزارت خارجه آمریکا مدعی شد که ملاقات نماینده آمریکا با رهبر مخالفان بلاروس با هدف تقویت دموکراسی و حقوق بشر در بلاروس اجرا شده است.

وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شده است که قائم مقام وزارت خارجه بر تعهد آمریکا بر حاکمیت و تمامیت ارضی بلاروس و حق استقلال مردم این کشور برای انتخاب رهبران خود و مشخص آینده شان تأیید نموده است.

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس در تاریخ 9 آگوست (19 مردادماه) و پیروزی الکساندر لوکاشنکو، بلاروس شاهد اعتراضات گسترده ای بوده که بعضی از آن ها به خشونت کشیده شده است.

سوتلانا تیخانوفسکایا که رقیب انتخاباتی لوکاشنکو بود، تنها 10.12 درصد آراء انتخاباتی را به دست آورد، اما تا به امروز نتایج انتخابات ریاست جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

با اینحال، لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید نموده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می گیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هم با انتقاد از تحریم های اخیر اتحادیه اروپا علیه لوکاشنکو از مداخلات خارجی انتقاد و تأکید کرد: هرگونه فشار بر رهبری کشور مستقل بلاروس و هرگونه دخالت خارجی، نتیجه عکس در تحولات داخلی این کشور خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1205

به "وعده قائم مقام وزارت خارجه آمریکا برای یاری به مخالفان بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده قائم مقام وزارت خارجه آمریکا برای یاری به مخالفان بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید