واکسن پولی مصداق بی عدالتی است ، انتقاد از فرصت سوزی برای واردات واکسن

به گزارش بهترین مقاله، جمعی از دانشجویان علوم مدیریت، اقتصاد و سیاست­گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص فروش واکسن کرونا توسط بخش خصوصی بیانیه صادر کردند.

واکسن پولی مصداق بی عدالتی است ، انتقاد از فرصت سوزی برای واردات واکسن

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، جمعی از دانشجویان علوم مدیریت، اقتصاد و سیاست­گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص فروش واکسن کرونا توسط بخش خصوصی بیانیه صادر کردند.

متن این بیانیه به توضیح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

پاندمی بیماری کووید-19 تلنگری بود بر حاکمیت کشور ها و به خصوص نظام­های سلامت که یک بار دیگر موضوع مهم عدالت را سرلوحه برنامه ریزی­های سیاسی و سلامتی خود قرار دهند. این بیماری که همه افراد را درگیر می نماید در صورت عدم توجه به سلامت همه آحاد جامعه قابل کنترل نیست و در سطح بین المللی نیز تا زمانی که کشور های فقیر در مقابل بیماری واکسینه نشوند کشور های ثروتمند نیز از آن مصون نخواهند بود.

متأسفانه در دنیای به شدت ناعادلانه امروز هنوز شاهد بی عدالتی در دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی هستیم که این موضوع در میزان مرگ و میر و ابتلا به بیماری کرونا در بین قشر های مختلف اجتماعی نمایان است.

در ایران اسلامی نیز که عدالت می­بایست مهم­ترین اولویت در همه سیاست­ ها باشد متاسفأنه شاهد نفوذ تفکراتی هستیم که به شدت ضد عدالت اجتماعی است.

در همین فرایند اخیراً شاهد اظهار نظر هایی از مسئولین دولت در دفاع از ورورد بخش خصوصی برای ورود و فروش واکسن هستیم تا افراد بر اساس توانایی اقتصادی و نه بر اساس احتیاج سلامتی­شان بتوانند از واکسن استفاده کنند و این از مهم­ترین مصادیق بی­عدالتی است که زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست؛ لذا ما دانشجویان دکترای مدیریت، اقتصاد و سیاست­گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن امیدواری به موفقیت پروژه­های فراوری واکسن داخلی، از فرصت­ سوزی­های انجام گرفته برای ورود واکسن در زمان مناسب انتقاد کرده و به مسئولین دولت و وزارت بهداشت نسبت به این فرایند تذکر می­دهیم تا هرچه زودتر اختلافات مدیریتی را در حوزه مدیریت کرونا سرانجام دهند و اصل توزیع واکسن بر اساس احتیاج سلامتی افراد و نه تمکن اقتصادی آن­ها را رعایت کنند.

اگر بخش خصوصی نیز مایل به یاری به دولت برای تأمین واکسن در قالب مشارکت بخش خصوصی و دولتی است (که در جای خود و در سایه نظارت و شفافیت امری پسندیده است) باید واکسن­ها در اختیار دولت قرار گیرد تا به وسیله شبکه های بهداشتی و درمانی که پشتوانه نظام سلامت است بر اساس اولویت­های مشخص شده و با شفافیت و پاسخگوئی عمومی توزیع شود.

دانشجویان به عنوان نگهبان همواره بیدار و صدای جامعه و به دور از وابستگی­های سیاسی و حزبی قطعا این فرایند را پیگیری می­کنند و در صورت لزوم برای دفاع از حقوق مردم به صورت عملی وارد صحنه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1633

به "واکسن پولی مصداق بی عدالتی است ، انتقاد از فرصت سوزی برای واردات واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن پولی مصداق بی عدالتی است ، انتقاد از فرصت سوزی برای واردات واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید