همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا 14 آذر برگزار می گردد

به گزارش بهترین مقاله، دولت ایتالیا از برگزاری همه پرسی سراسری اصلاح قانون اساسی این کشور در چهارده آذر ماه (4 دسامبر) اطلاع داد.

همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا 14 آذر برگزار می گردد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دولت متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در حالی میخواهد همه پرسی اصلاح قانون اساسی را در تاریخ 4 دسامبر (14 آذر ماه) برگزار کند که به نظر می رسد سرنوشت دولت ایتالیا تاحد زیادی به نتایج این همه پرسی بستگی خواهد داشت.

رنتسی در این باره تاکید نمود: اصلاح قانون اساسی موجب برقراری ثبات سیاسی در ایتالیا خواهد شد. وی بارها قول داده است که در صورت مخالفت رای دهندگان با اصلاحات پیشنهادی در قانون اساسی، از این سمت اسعفا خواهد نمود.

اصلاحات پیشنهادی قانون اساسی با هدف کاهش قدرت سیاسی سنا و افزایش قدرت و اختیارات دولتهای منطقه ای خواهد بود.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که کمپین مخالف اصلاحات قانون اساسی پیشتاز است. رنتسی پیش از این قصد داشت تا این همه پرسی را اوایل اکتبر برگزار کند.

رشد مالی ایتالیا سال گذشته به کمتر از 0.7 درصد رسیده و نرخ بیکاری همچنان بالا است. نگرانی ها نسبت به اوضاع مالی ایتالیا به خصوص پس از رای مردم بریتانیا برای خروج از تحادیه اروپا بیشتر شده است.

منتقدان نگران آن هستند که با اصلاح قانون اساسی، اختیارات و قدرت دولت افزایش چشمگیری یابد.پس از جنگ جهانی دوم تا به امروز، ایتالیا از بی ثباتی سیاسی شدیدی رنج برده است به طوری که هیچ دولتی طی سال های گذشته نتوانسته است دوره مسئولیت خود را به طور کامل به سرانجام برساند.

این مساله تاثیر منفی زیادی بر اوضاع مالی ایتالیا داشته است. ایتالیا پس از یونان بالاترین میزان بدهی نسبت به فراوری ناخالص داخلی را در بین کشورهای عضو یورو در اختیار دارد. رنتسی خواهان اصلاحات مالی و کاهش مالیاتها شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 639

به "همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا 14 آذر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه پرسی اصلاح قانون اساسی ایتالیا 14 آذر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید