مهیج ترین جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها

به گزارش بهترین مقاله، دبی شهر بسیار بزرگ، مدرن و پر از تکنولوژی های جدید است. سرگرمی های متنوعی در این شهر برای تمامی سلایق وجود دارد. با این وجود پرسش بسیاری از خانواده ها که قصد مسافرت و بازدید از دبی را دارند این است که آیا جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها وجود دارد یا خیر؟ تفریحات هیجان انگیز زیادی را می توان در دبی انجام داد ولی شاید بسیاری از آنها مناسب بچه ها نباشد و یا اثر روحی و روانی مخربی بر آنها بگذارد. به عنوان مثال نمی توان با بچه ها خردسال به سافاری صحرا رفت. از این رو برای پاسخ دهی به پرسش مطرح شده، در این مقاله به آنالیز انواع جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها می پردازیم.

مهیج ترین جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها

کیدزانیا (Kidzania) جاذبه های تفریحی دبی

زمانی که وارد دبی شدید در بسیاری از مناطق تبلیغات منطقه دیسنی لند را مشاهده می کنید. جالب است بدانید که کیدزانیا یکی از بخش های دیسنی لند است و امکان ندارد کودکی عاشق این محل نگردد. مکانی مشابه کیدزانیا در کوالامپور مالزی موجود است اما کیست که نداند کیدزانیا یکی از بهترین جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها می باشد. زمانی که بچه ها وارد کیدزانیا می شوند، حس وارد شدن به جهانی جادویی را پیدا خواهند کرد، جهانیی که در آن قادرند هر شغلی را امتحان نمایند.

در واقع کیدزانیا گونه ای شهر بازی به حساب می آید که کودک به جای استفاده از لوازم بازی، نوعی شغل انتخاب نموده و از این طریق با سایر بچه ها آشنا می گردد. مهارت های مختلفی در کیدزانیا وجود دارند که برای تمامی بچه ها سرگرم نماینده است. در این شهر بازی بچه ها علاوه بر بازی و سرگرم شدن، مهارت های زندگی همچون کار تیمی، تعامل یا یکدیگر، صبر، استعداد و همکاری را یاد می گیرند و آماده می شوند تا به جهانی جدید وارد شوند. شغل های متنوعی مانند پزشک، پلیس، آتش نشان، معلم، نانوا، آرایشگر و … در کیدزانیا در دسترس بچه ها قرار می گیرند. هزینه ورود به کیدزانیا برای بزرگسالان 95 درهم، بچه ها 4-16 سال 140 درهم و بچه ها 2 الی 3 سال 95 درهم است. همچنین ورود بچه ها زیر 2 سال رایگان است.

کیدزانیا

آکواریوم و پارک وحش زیر آب دبی

آکواریوم دبی یکی دیگر از جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها است. این آکواریوم به شهر زیر آب معروف است و به صورت تونل هایی در هم پیچیده می باشد که ماهیان مختلفی اعم از انواع مختلف کوسه ها، ماهیان کوچک، سفره ماهی، اره ماهی و بسیاری از ماهیان اقیانوس در آن قرار دارند. بچه ها در این آکواریوم بزرگ قادر هستند با زندگی دریایی و موجودات اقیانوس آشنا شوند. آنها یاد میگیرند که علاوه بر جهانی خشکی، جهانی بزرگتری در زیر آب قرار گرفته است. جهانی زیر آب بسیار زیبا، هیجان انگیز و ناشناخته است.

بچه ها در این پارک ئحش آبی می توانند با گونه های مختلف آشنا شوند، نام آنها را به خاطر بسپرند و نقاشی های جالبی در خصوص موضوعات دریایی ترسیم نمایند. در بخشی از این پارک امکان غواصی و قرار دریافت در کنار ماهیان وجود دارد. در بالای آکواریوم باغ وحش زیر آب واقع شده است که در آن بچه ها می توانند سمور دریایی آموزش دیده که نقاشی می نماید، حشرات جالب و پنگوئن های بازیگوش را پیدا نمایند. هزینه ورود به این مکان برای بچه ها 3 الی 12 سال 55 درهم و برای بزرگسالان 70 درهم است.

آکواریوم و پارک وحش زیر آب دبی

بیشتر بخوانید : هیجان انگیز ترین ماجراجویی در دبی

جمهوری سگا (Sega Republic)

یکی دیگر از جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها پارک موضوعی جمهوری سگا می باشد. در استرالیا به این پارک ها منطقه زمان می گویند و در آمریکا بیشتر شبیه به چاکی چیز بدون پیتزا است. با تمام این اوصاف، پارک موضوعی جمهوری سگا یک مجموعه دو طبقه است که سراسر آن امکان ماشین سواری وجود دارد و ردیف های بی سرانجام بازی های کامپیوتری و دستگاهی در دورتادور آن موجود هستند. آنها حتی یک زمین بازی سرپوشیده و بزرگ نیز دارند که کاملاً تحت نظارت است، بنابراین بزرگسالان می توانند بچه ها را رها نمایند تا آنها در یک دور مسابقه شبیه ساز اتومبیل رانی با سایر همسالان خود رقابت نمایند.

راستا این مسابقه اتومبیل رانی کل مساحت جمهوری سگا است و می تواند اوقات مفرحی را برای بچه ها فراهم کند. بازی های مختلفی نیز به صورت آنلاین و دستگاهی در این مجموعه قرار دارند که همه بچه ها عاشق آنها هستند. این بازی ها همراه با تحرک هستند و بچه ها را وادار می نمایند تا جنب و جوش داشته باشند. هزینه ورود به این پارک موضوعی برای یک روز کامل به ازای هر نفر 175 درهم است. همچنین اگر به صورت خانوادگی بلیط تهیه کنید به ازای هر 4 نفر قیمت بلیط 600 درهم می گردد و مقرون به صرفه تر است. یکی دیگر از امکانات این پارک این است که اگر می خواهید مدت زمان کوتاه تری در پارک باشید یا تنها از یکی از وسایل استفاده نمایید، می توانید بلیط های جداگانه هریک را تهیه نمایید.

جمهوری سگا

پیست یخ دبی

شاید به تنها ورزشی که در دبی فکر نمی کنید، ورزش های زمستانی باشد. در واقع با شنیدن نام دبی بسیاری از افراد یاد بیابان و گرما می افتند. اما باید به شما بگوییم که در دبی یکی از مجهز ترین زمین های یخی جهان وجود دارد که به توریست ها امکان می دهد هیجان ورزش های زمستانی را نیز در دبی تجربه نمایند. در حقیقت دیگر جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها، پیست آیس رینک (Ice Rink) است. این پیست یخی در استاندارد های المپیک ساخته شده و در آن مربیانی حضور دارند که می توانند به بچه هاتان روش استفاده از این پیست را بیاموزند.

بچه ها در ابتدا وقتی لباس مخصوص اسکیت را به تن می نمایند شبیه پنگوئن های زیبایی می شوند که در حال راه رفتن روی یخ هستند. اما کمی بعد و با یاری مربیان مخصوص خواهید دید که چطور به راحتی در طول راستا اقدام به بازی و تفریح می نمایند. بی شک پیست یخ آیس رینک دبی یکی از سرگرمی های مورد علاقه بچه ها خواهد بود.

یکی دیگر از وسایل بازی در این پیست، اسکی پنگوئن است. این نوعی وسیله است که در اختیار کودک قرار می گیرد تا بتواند به راحتی تعادل خود را حفظ کند. هزینه ورود به این مجموعه به ازای یک جلسه 2 ساعته 55 درهم است. هزینه بچه های با قد کمتر از 1 متر 25 درهم می باشد. همچنین قیمت اسکی پنگوئن به ازای هر ساعت 30 درهم است.

پیست یخ دبی

بیشتر بخوانید : آشنایی بیشتر با شهر دبی

فواره های دبی

نمایش فواره ها و پایکوبی آنها یکی دیگر از جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها و تمامی افراد است. در این مکان می توانید به تماشای فواره های بلندی به بزرگی یک ساختمان بپردازید. بچه ها از تماشای فواره های بلند همراه با موزیک شاد به هیجان می آیند. این فواره ها به صورت قوسی شکل هستند و نزدیک به 300 متر طول دارند.

در حقیقت زمان آغاز نمایش هر فواره آب تا ارتفاع 150 متری به هوا پرتاب می گردد و موزیک و نور های مختلف همراه با هر فواره به نمایش در می آیند. از ویژگی های فواره های دبی رایگان بودن آن است. این نمایش به صورت روزانه و هر نیم ساعت یکبار انجام می گردد. ساعت آغاز نمایش 6 عصر است و تا 11 شب ادامه می یابد.

منبع

https://travelwithbender.com/travel-blog/united-arab-emirates/10-things-to-do-in-dubai-with-kids

منبع: دلتابان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 315

به "مهیج ترین جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهیج ترین جاذبه های تفریحی دبی مخصوص بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید