ممنوعیت توسعه رمزارز لیبرا در فرانسه

به گزارش بهترین مقاله، وزیر اقتصاد فرانسه گفت که می خواهد به منظور حفاظت از استقلال اقتصادی این کشور مانع توسعه رمزارز فیس بوک یعنی لیبرا در اروپا گردد.

ممنوعیت توسعه رمزارز لیبرا در فرانسه

برونو لومر وزیر اقتصاد فرانسه در جریان برگزاری کنفرانس سازمان همکاری و توسعه مالی (OECD) در روز پنج شنبه اعلام نمود می خواهد از توسعه رمز ارز لیبرا در این کشور و اروپا ممانعت کند چراکه توسعه آن می تواند استقلال و هویت پولی فرانسه را تهدید کند.

وی تاکید نمود: فرانسه به وضوح با توسعه رمزارز لیبرا و عرضه آن در خاک کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالفت می نماید و مجوزهای لازم برای توسعه و استفاده از آن را صادر نخواهد کرد.

البته این نخستین باری نیست که علیه امنیت، توسعه و عرضه رمز ارز لیبرا واکنش های تندی به گوش می رسد، بلکه بسیاری از منتقدان و سیاستمداران در دولت ایالات متحده آمریکا و بریتانیا نیز به شدت توسعه این رمزارز را زیر سوال و ذره بین برده اند و این طور که به نظر می رسد فیس بوک راه سخت و پرپیچ و خمی را در راه توسعه و عرضه لیبرا پیش روی خود دارد.

یکی از دلایل مهمی که موجب سوءظن و تردید کشورهای مختلف به توسعه رمزارز لیبرا شده، توسعه آن توسط شرکت فیس بوک است که سال گذشته رسوایی بزرگی را به بار آورد و به علت همکاری با یک موسسه تحقیقاتی تحت عنوان کمبریج آنالتیکا اطلاعات شخصی میلیون ها کاربر خود را در معرض سوء استفاده و دسترسی افراد ناشناس و هکرها قرار داد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 328

به "ممنوعیت توسعه رمزارز لیبرا در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت توسعه رمزارز لیبرا در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید