معاون مرکل: آلمان اجازه نمی دهد از طرف ترکیه مورد اخاذی قرار گیرد

به گزارش بهترین مقاله، معاون صدر اعظم آلمان در واکنش به تهدید آنکارا مبنی بر اینکه اگر تا اوایل اکتبر صدور ویزا برای شهروندان ترک لغو نشود به توافق پناهندگان پایان می دهد تاکید نمود که ما اجازه اخاذی آنکارا از اروپا را نمی دهیم.

معاون مرکل: آلمان اجازه نمی دهد از طرف ترکیه مورد اخاذی قرار گیرد

با تورهای آلمان تابستان 99 از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، دولت آلمان می خواهد درباره یک نقطه زمانی معین برای آزادی ویزا برای شهروندان ترک در اتحادیه اروپا تازه زمانی صحبت کند که آنکارا همه شروط این مسئله را فراهم کند.

زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان در این باره گفت: این مسئله به ترکیه ربط دارد که آیا آزادی ویزا برای شهروندانش می تواند وجود داشته باشد یا نه.

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان هم در این باره گفت: تازه زمانی که پیش شرط ها برای آزادی ویزا برآورده گردد گام بعدی می تواند برداشته گردد.

وی اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ترکیه درباره لغو احتمالی توافق پناهندگان با اروپا را به عنوان یک اواتیماتوم یا تهدید قلمداد نکرد.

معاون صدر اعظم آلمان نیز تاکید نمود که در هر صورت آلمان یا اروپا نباید مورد اخاذی قرار گیرند.

دولت ترکیه اخیرا به اتحادیه اروپا برای لغو صدور ویزا برای شهروندان ترکیه اولتیماتوم داده و تهدید نموده است که در غیر این صورت به توافق پناهندگان با اروپا انتها می دهد.

وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه ما انتظار تعین یک تاریخ معین از طرف اتحادیه اروپا برای این منظور را داریم ابتدا و یا اواسط اکتبر را برای این منظور معین نموده است.

معاون مرکل همچنین از این تصمیم دادگاه قانون اساسی فدرال آلمان دفاع کرد که به رئیس جمهور ترکیه اجازه نداده است روز گذشته در صفحه های نمایش ویدئویی با تظاهر کنندگان در شهر کلن آلمان سخن بگوید. این مسئله انتقاد شدید دولت ترکیه را به همراه داشته است. گابریل این تصمیم دادگاه فدرال قانون اساسی آلمان را درست ارزیابی کرد.

وی در این باره گفت: کوشش ها از خارج برای جدایی جامعه آلمان غیر قابل قبول است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 744

به "معاون مرکل: آلمان اجازه نمی دهد از طرف ترکیه مورد اخاذی قرار گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون مرکل: آلمان اجازه نمی دهد از طرف ترکیه مورد اخاذی قرار گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید