ماکرون: اقدام ترکیه در اعزام مزدور به لیبی خطرات متعددی برای اروپا به همراه دارد

به گزارش بهترین مقاله، رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که اقدام آنکارا در اعزام مزدور به لیبی خطرات متعددی برای کشورهای همجوار و اروپا به همراه دارد.

ماکرون: اقدام ترکیه در اعزام مزدور به لیبی خطرات متعددی برای اروپا به همراه دارد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که در حال حاضر ترکیه بزرگترین طرفی است که در امور داخلی لیبی مداخله می نماید.

وی که در کنفرانس خبری مشترک با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان صحبت می کرد، اضافه نمود: ترکیه باید مسئولیت رویدادهایی که در سرزمین های لیبی روی می دهد را قبول کند و آنکارا باید سیاست های خود در این کشور آفریقایی را شرح دهد.

رئیس جمهور فرانسه هشدار داد که اقدام ترکیه در اعزام مزدور به لیبی خطرات متعددی برای کشورهای همجوار و اروپا به همراه خواهد داشت.

ماکرون گفت: معتقدیم که اقدامات ترکیه در لیبی غیرقابل قبول بوده و خواهان آتش بس دائمی در این کشور هستیم.

وی همچنین تاکید نمود که پاریس از خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای شرق لیبی) حمایت نمی نماید و با حمله وی به طرابلس نیز موافق نبوده است.

ترکیه، قطر و ایتالیا از دولت وفاق ملی که مورد تایید سازمان ملل است حمایت می نمایند و آنکارا سلاح و تجهیزات نظامی برای آنها ارسال می نماید اما از سوی دیگر، امارات، مصر، عربستان سعودی و فرانسه از دولت طبرق در شرق لیبی حمایت می نمایند.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری های شدیدی با یکدیگر شده اند که همچنان ادامه دارد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1100

به "ماکرون: اقدام ترکیه در اعزام مزدور به لیبی خطرات متعددی برای اروپا به همراه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون: اقدام ترکیه در اعزام مزدور به لیبی خطرات متعددی برای اروپا به همراه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید