ابراز نگرانی گوترش از استفاده از مزدوران در لیبی

به گزارش بهترین مقاله، دبیرکل سازمان ملل متحد درباره استفاده از مزدوران در درگیری های کنونی در لیبی، بشدت ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی گوترش از استفاده از مزدوران در لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، استفان دوگاریک سخنگوی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در نیویورک که به وسیله ویدئوکنفرانس پخش شد، درباره استفاده از مزدوران در درگیری های لیبی ابراز نگرانی کرد.

دوگاریک گفت که ما از حضور مزدوران در لیبی بشدت نگران هستیم و گوترش بارها درباره آن به صورت علنی صحبت نموده است.

او اضافه کرد که لیبی احتیاج به مزدور ندارد بلکه به آشتی برای دستیابی به حل وفصل سیاسی بحران احتیاج دارد.

به نوشته روزنامه رأی الیوم، دوگاریک درباره مشخص فرستاده جدید سازمان ملل به عنوان جانشین غسان سلامه که مارس گذشته از سمتش استعفا کرد، گفت: اقدامات مربوط به معرفی فردی برای تصدی این سِمت همچنان ادامه دارد و در حال حاضر نیز خانم استیفانی ویلیامز تا مشخص فرستاده جدید، مأموریت های محوله را انجام می دهد.

از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی رهبر سابق لیبی در سال 2011 ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه نظامیان متحد با آن روبرو شده و تا به امروز پیروز نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

بسیاری از نیروهای حفتر را مزدورانی از آفریقا و خاورمیانه تشکیل می دهند.

از سوی دیگر مرکز موسوم به دید بان حقوق بشر سوریه که نهادی وابسته به مخالفان دولت سوریه و مستقر در شهر لندن است، از اقدام ترکیه در اعزام نیروهای جدید به لیبی اطلاع داد.

این مرکز اضافه کرد که تعداد عناصری که ترکیه تا به امروز به لیبی منتقل نموده، 7850 نفر گفت و در بین این افراد، شهروندان غیر سوری نیز وجود دارند.(جزئیات بیشتر)

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1007

به "ابراز نگرانی گوترش از استفاده از مزدوران در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی گوترش از استفاده از مزدوران در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید