لاوروف: 2000 مزدور خارجی در قره باغ حضور دارند

به گزارش بهترین مقاله، سرگئی لاوروف در گفت وگو با روزنامه روسی کومرسانت گفت نزدیک به 2000 مزدور خارجی در جنگ قره باغ حضور دارند.

لاوروف: 2000 مزدور خارجی در قره باغ حضور دارند

جهت دریافت خدمات طراحی خانه ویلایی در زمین شیبدار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه از بازیگران خارجی از جمله ترکیه خواسته است تا از قدرت خود برای جلوگیری از اعزام مزدوران خاورمیانه به منطقه قره باغ کوهستانی استفاده نمایند، اضافه نمود: در منطقه ای که درگیری ها در حال اجرا است حدود 2000 مزدور وجود دارد.

به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه گفت: ما بارها و بارها از بازیگران خارجی خواسته ایم تا از توانایی های خود برای جلوگیری از انتقال مزدوران استفاده نمایند که طبق داده های موجود تعداد آنها در منطقه درگیری نزدیک به 2000 نفر است. به ویژه این موضوع توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک مکالمه تلفنی با رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان در 27 اکتبر و طی مکالمات منظم با رهبران آذربایجان و ارمنستان مطرح شد.

وی همچنین اعلام نمود که کار گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) همچنان ادامه دارد هرچند که نمی توان اطمینان حاصل کرد که نتیجه آن آتش بس در قره باغ باشد.

به گفته لاوروف، هر دو طرف باکو و ایروان باید با شرایط مکانیسم مورد توافق در تاریخ 10 اکتبر در مذاکرات مسکو برای برقراری آتش بس در قره باغ موافقت نمایند.

وزیرخارجه روسیه هم چنین اضافه نمود که مسکو هوادار حل و فصل اختلافات در قره باغ خارج از کشورهای گروه بین المللی مینسک است که به ریاست مشترک فرانسه، روسیه و ایالات متحده انجام می گردد.

لاوروف اظهار کرد: ما هوادار کار با همه شرکا، از جمله همسایگان دو طرف دعوا هستیم که این فرصت را دارند که بر آذربایجان و ارمنستان تأثیر بگذارند تا شرایط را برای دستیابی به یک راه چاره دیپلماتیک مطابق با اصول اساسی ایجاد نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1269

به "لاوروف: 2000 مزدور خارجی در قره باغ حضور دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: 2000 مزدور خارجی در قره باغ حضور دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید