ملاقات دیپلمات های ارمنستان و آذربایجان با مقامات گروه مینسک

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان شب گذشته در ژنو به طور جداگانه با مقامات گروه مینسک با هدف ایجاد اعتماد بین طرفین و یافتن راه چاره دیپلماتیک برای خاتمه درگیری های قره باغ ملاقات و تبادل نظر کردند.

ملاقات دیپلمات های ارمنستان و آذربایجان با مقامات گروه مینسک

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

گزارش ها حاکی است که زهراب مناتسکانیان وزیر خارجه ارمنستان و جیهون بایرامف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به طور جداگانه با نمایندگان گروه مینسک، متشکل از فرانسه، روسیه و آمریکا ملاقات کردند. تا به امروز در خصوص ملاقات رو در روی وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان گزارشی منتشر نشده است.

قرار بود این مذاکرات روز پنجشنبه شروع گردد ولی به دلیل تشدید درگیری ها در قره باغ و مناطق اطراف آنکه در کنترل نیروهای ارمنستان است یک روز به تأخیر افتاد. بعد از این ملاقاتها دو طرف متعهد شدند که از گلوله باران مناطق مسکونی در جنگ بر سر منطقه قره باغ خودداری نمایند.

دو طرف همچنین توافق کردند که طبق قانون بشردوستانه بین المللی، به عمد افراد غیرنظامی را هدف قرار ندهند و برای تبادل اجساد سربازان باقی مانده در میدان جنگ اقدام نمایند و همزمان در مدت یک هفته فهرست اسرای جنگی را ارائه دهند تا شرایط دسترسی و تبادل نهایی فراهم گردد.

نمایندگان گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه مذاکرات صلح قره باغ در ژنو را بین وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان راهنمایی می نمایند. سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه ای که پس از مذاکرات صادر شد اظهار داشت که ارمنستان و آذربایجان همچنین متعهد شده اند تا پیشنهادهای خود را درباره ساز و کارهای احتمالی تأیید آتش بس ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1251

به "ملاقات دیپلمات های ارمنستان و آذربایجان با مقامات گروه مینسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات دیپلمات های ارمنستان و آذربایجان با مقامات گروه مینسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید