غذاهای عاری از اسید برای تسکین ناراحتی های گوارشی و بهبود سریع تر بیماری ها

به گزارش بهترین مقاله، اگر می خواهید بیماری های گوارشی شما خوب گردد از مصرف غذاهای اسیدی باید بپرهیزید.

غذاهای عاری از اسید برای تسکین ناراحتی های گوارشی و بهبود سریع تر بیماری ها

تعادل اسیدی و قلیایی در بدن نقش مهمی را در سلامت عمومی هر فرد بازی می نماید. در صورتی که اندازه اسید بدن خیلی زیاد گردد، فرد دچار ناراحتی ها و دردهایی می گردد که بر سیستم گوارش تأثیر منفی خواهد داشت با منجر به انجام جراحی های دهانی در فرد می گردد. بنابراین، باید از مصرف غذاهای اسیدی تا زمانی که بدن بهبود پیدا می نماید پرهیز کنید.

شیر

شیر در خودش اسید ندارد و یک ماده غذایی پایه است که اغلب فراوری اندازه زیادی از اسید را در معده موقتاً متوقف می نماید. شیر باعث خنثی شدن اسید در سیستم گوارش می گردد و زمانی که اسید ترشح می گردد جلوی تأثیرات منفی آن را می گیرد. در افرادی که مسائل نو ریفلاکس یا بازگشت اسید معده را دارند، شیر باید مرتب و در طول روز به میزان کم مصرف گردد. شیر کم چرب برترین نوع آن است زیرا سالم ترین شیری است که می توان آن را به طور روزانه مصرف کرد.

نان، برنج و پاستا

نان، برنج و پاستا مواد غذایی عاری از اسید هستند که اندازه زیادی از اسیدهای موجود در دستگاه گوارشی را به خود جذب می نمایند و هنگامی که تجزیه می شوند قلیائیت بدن را به طور کل افزایش می دهند. این غذاها و دیگر غذاهای حاوی کربوهیدرات برای آنهایی توصیه می گردد که بیماری ریفلاکس اسید در آنها جدی است و به درمان همیشگی در زمانی که دارو مصرف نمی نمایند احتیاج دارند. مصرف برنج، نان و پاستا باید به اندازه کم و در وعده های کم حجم صورت گیرد.

کاهو

کاهو یک غذای عاری از اسید است که معده را آرام می نماید و اندازه زیادی از قلیائیت را به شیوه طبیعی به بدن بازمی گرداند. کاهو را می توان همراه ساندویچ یا یه عنوان سالاد مصرف کرد؛ البته تا زمانی که در سالاد شما هیچ سبزیجاتی مانند پیاز یا سیر وجود نداشته باشد کاهو می تواند اندازه اسیدی بودن بدن را تعدیل کند. سس هم نکته مهم دیگری است که در زمان مصرف کاهو و سالاد باید به آن توجه داشت. اگر چه مصرف خود کاهو خوب است اما باید مراقب سس، چاشنی و افزودنی های دیگر باشید زیرا ممکن است سرکه زیادی داشته باشند و در نتیجه اندازه محتوای اسیدی بدن را افزایش دهند.

منبع: فوت و فن / healthfully.com
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2123

به "غذاهای عاری از اسید برای تسکین ناراحتی های گوارشی و بهبود سریع تر بیماری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای عاری از اسید برای تسکین ناراحتی های گوارشی و بهبود سریع تر بیماری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید