شخصیت حذف شده ای که می توانست درخشش ابدی فکر بی آلایش را دگرگون کند

به گزارش بهترین مقاله، زمانی که درخشش ابدی یک فکر پاک در سال 2004 برای اولین بار به نمایش در آمد، تبدیل به یک اتفاق نوی سینمایی شد. این فیلم که از طریق نیویورک تایمز به عنوان یکی از بهترین فیلم های قرن بیست و یکم انتخاب شده، داستان مواجهه کیت وینسلت پرجنب وجوش و جیم کری غیر عادی و درون گرایی است که نقش های کلمنتاین و جوئل را خلق و ایفا می کنند. این دو شخصیت برای فراموش کردن رابطه کوتاه مدت و غم انگیزشان، به یک شرکت پاک کردن حافظه مراجعه می کنند و تحت معالجه آن ها قرار می گیرند تا یک دیگر را برای همیشه فراموش کنند. کریستن دانست، مارک روفالو و تام ویلکینسون و الیجا وود هم به عنوان کارمندان این شرکت خیالی در فیلم حضور دارند. این فیلم برنده جایزه اسکار برای بهترین فیلم نامه و همچنین نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

شخصیت حذف شده ای که می توانست درخشش ابدی فکر بی آلایش را دگرگون کند

این فیلم علمی -تخیلی که از طریق چارلی کافمن (خالق جان مالکوویچ بودن و من به سرانجام دادن به اوضاع فکر می کنم) و کارگردانی میشل گوندری ساخته شده است، هم یک آزمایش فکری است که به نتیجه منطقی خود رسیده است و هم یک مراقبه شگفت انگیز در مورد پیچیدگی های روابط و ویرانگری ازدست دادن دیگری است. علی رغم مضامینش، این فیلم به طور عجیبی خوش بینانه هم هست؛ پس از پاک شدن خاطرات کلمنتاین و جوئل، آن ها همچنان به واسطه تأثیر طولانی رابطه احساسی شان، جذب یکدیگر می شوند. در صحنه سرانجامی فیلم، آن ها در مورد جهت آشفته اولین رابطه محکوم به فنای خود می آموزند و دوباره آن را به یاد می آورند. اما با وجود این دانش تصمیم می گیرند دوباره تلاش کنند.

با این حال، مصاحبه ونیتی فیر در سال 2019 با جیم کری و گوندری نشان می دهد که دیدگاه کافمن برای این نقطه از فیلم، کاملاً متفاوت بوده است. کری در این مصاحبه می گوید: در نسخه چارلی، من و کلمنتاین به هم برنمی گردیم. من می روم. همچنین فیلم نامه کافمن شخصیت دیگری هم داشته که بعداً حذف شده. شخصیتی که حضورش ممکن بود جزئیات داستان اصلی کلمنتاین و جوئل را کاملاً دگرگون کند و سایه بدبینانه ای را بر رابطه آن ها بیندازد.

میشل گوندری کارگردان، معشوقه سابق جوئل را از فیلم حذف کرد

در ابتدا بنا بود که الن پومپئو نقش دوست دختر سابق جوئل، یعنی نائومی را بازی کند؛ شخصیتی که به طور گذرا از او نامی برده می شود اما در نسخه نهایی فیلم، هیچ اثری از او روی پرده نمی بینیم. فیلم نامه اصلی چارلی کافمن شامل صحنه های متعددی از دیالوگ بین جوئل و نائومی بود که هم برای شخصیت جوئل و هم برای رابطه او با کلمنایت پیامدهای عمیقی در پی داشت.

به عنوان مثال، در یکی از صحنه های حذف شده، جوئل پس از ملاقات با کلمنتاین، با نائومی تماس می گیرد و از او می خواد که برنامه اش برای بازگشت به یک دیگر را متوقف کند. او به نائومی یادآور می شود که آن ها با هم مسائلی داشته اند و باید این مسائل را در نظر بگیرند. این تماس، دقیقاً قبل از یکی از به یادماندنی ترین و عاشقانه ترین تبادلات جوئل و کلمنتاین بود که طی آن، او پس از برخورد تصادفی شان در ساحل از جوئل خواسته بود با او تماس بگیرد. وقتی کلمنتاین می پرسد چرا این قدر طول کشید؟ جوئل پاسخ می دهد تازه رسیدم. حال آنکه با آگاهی از وجود این تماس با نائومی، ما می دانیم که او دروغ گفته. بنابراین تماس، اقدام جوئل کمی حساب شده تر و کم تر خودجوش به نظر می رسد.

این اتفاق همچنین تصویری که جیم کری از جوئل می دهد را هم تا حدی مخدوش می کند؛ تصویر یک درون گرای بی تجربه خودتحقیرگر که تحت تأثیر ویژگی های منیک-پیکسی (manic-pixie) کلمنتاین قرار می گیرد و عاشقش می شود. یکی دیگر از مکالمات حذف شده که میان نائومی و جوئل رخ می دهد، به صراحت نشان می دهد که دلیل شکست خوردن رابطه آن ها ورود کلمنتاین است. چرا که جوئل عاشق کلمنتاین شده. اما در نسخه ویرایش شده فیلم این طور نشان داده می شود که نائومی و جوئل پیش از آمدن کلمنتاین هم در آستانه جدایی بوده اند.

منبع: Looper

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1993

به "شخصیت حذف شده ای که می توانست درخشش ابدی فکر بی آلایش را دگرگون کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شخصیت حذف شده ای که می توانست درخشش ابدی فکر بی آلایش را دگرگون کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید