سرلشکر باقری: طبیبان همیشه در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی پرچمداران پیشرفت دانش هستند

به گزارش بهترین مقاله، رئیس ستادکل نیرو های مسلح گفت: طبیبان از پرچمداران نام آور نوآوری و پیشرفت دانش محسوب شده اند.

سرلشکر باقری: طبیبان همیشه در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی پرچمداران پیشرفت دانش هستند

به گزارش ، سردار سرلشکر محمد باقری روز پنجشنبه در این پیغام توضیح داد: یکم شهریورماه زادروز حکیم و طبیب نامدار ایرانی، ابوعلی سینا به عنوان روز پزشک و پنجم شهریورماه زادروز دانشمند شهیر ایرانی زکریا رازی و روز داروساز نامیده شده است. این روز ها و مناسبت ها بر جامعه فرزانه و خدوم پزشکی ایران اسلامی به ویژه بر طبیبان و داروسازان ارجمند و پرکوشش عرصه سلامت نیرو های مسلح مبارک باد.

در پیغام رئیس ستادکل نیرو های مسلح عنوان شده است: در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی و در پیشینه علمی این بوم کهنسال و سرافراز، همیشه طبیبان از پرچمداران نام آور نوآوری و پیشرفت دانش محسوب شده و علاوه بر آن با امتزاج طب حکمت و اخلاق، ستارگان پرفروغ خدمتگذاری بی منت و عالمانه در برطرف آلام ابناء بشر و جامعه بوده اند. این انتخاب آگاهانه و مشی اخلاقی یکی از مولفه های مهم در توسعه آرامش، تاب آوری و زیست متعالی مردمان این سرزمین در امتداد همه عصر ها بوده است.

: تحولات اخیر کشمیر برای جمهوری اسلامی ایران و کشور های اسلامی نگران کننده است

سرلشکر باقری در این پیغام، ایام پرفضیلت عید سعید غدیرخم، موهبت بی نظیر توحیدی در معرفی امیرعدالت و عرفان حضرت امام علی (ع) به راهبری و راهنمایی مسلمانان، هنگامه اکمال دین و رسالت پیغامبر گرامی اسلام (ص) را تبریک گفت و از خدمات بی شائبه و کوشش های ارزنده پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان در حفظ و ارتقاء سلامت کارکنان خدوم نیرو های مسلح به خانواده های معزز آنان و به ویژه نقش آفرینی جهادی خانواده بهداشت و درمان نظامی در عرصه خدمات مردم یاری و یاری به حادثه دیدگان سیل، در فروردین ماه سال جاری صمیمانه قدردانی کرد.

رئیس ستادکل نیرو های مسلح در این پیغام توجه مدیران و کارکنان خدوم و ارجمند عرصه بهداشت و درمان نیرو های مسلح را به نکاتی جلب کرد؛ از جمله اینکه، حضور مخلصانه تیم های اضطراری پزشکی در سال های حماسه دفاع مقدس و خدمات گسترده آن و بیمارستان های صحرایی و پست های اورژانس، فصلی درخشان در صحیفه افتخارات جامعه پزشکی کشور است این پیشینه نورانی به غایت ارزشمند و الهام بخش است. شایسته است سپیدپوشان متعهد عرصه سلامت، این افتخار بزرگ را پاس بدارند و اداره بهداشت، امداد و درمان ستادکل و سازمان های نیرو های مسلح، بازخوانی این نقش و خدمات ارزنده و همچنین معرفی و انتقال مواریث و تجارب گرانسنگ علمی و تخصصی را به نسل جوان پزشکان و پرستاران نیرو های مسلح مورد اهتمام قرار دهند.

سرلشکر باقری در این پیغام به نکات دیگری اشاره نمود و یادآور شد: انتظار است ارتقاء ظرفیت های علمی و تخصصی و آمادگی مراکز درمانی در پاسخگویی به احتیاج های ماموریتی و عملیاتی نیرو های مسلح مورد اهتمام مستمر مسئولین حوزه سیاستگذاری، راهبری، مدیران و کارکنان پرکوشش بیمارستان ها و مراکز درمانی نیرو های مسلح قرار داشته باشد.

رئیس ستادکل نیرو های مسلح اضافه کرد: معرفی الگوی برتر مبتنی بر ارزش های دینی و اخلاقی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مطابق با آخرین استاندارد های علمی و تخصصی، رسالت جدی نظام سلامت نیرو های مسلح محسوب می گردد. برخورد مشفقانه و طبیبانه با بیماران، تکریم و تامین رضایتمندی آن ها و رعایت انطباق فعالیت های پزشکی و پیراپزشکی با موازین شرع مقدس اسلام و التزام به بایسته های اقتصاد مقاومتی در اداره مراکز درمانی از پیغامد های این رویکرد جهادی خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 253

به "سرلشکر باقری: طبیبان همیشه در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی پرچمداران پیشرفت دانش هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرلشکر باقری: طبیبان همیشه در تاریخ الهام بخش تمدن اسلامی پرچمداران پیشرفت دانش هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید