ساندویچ زیر ذره بین

به گزارش بهترین مقاله، دور همبرگرها و ساندویچ های بزرگ را خط بکشید؛ حتی مقدار میانه این جور غذاها، توصیه نمی شود. بهتر است ساندویچ تان را با دیگران قسمت کنید یا از همان اول، مقدار های کوچک را سفارش بدهید.

ساندویچ زیر ذره بین

ساندویچ زیر ذره بین

بیشتر متخصصان تغذیه، میانه خوبی با ساندویچ و سایر فست فودها ندارند ولی در این میان، کم نیستند متخصصانی که می گویند با ایجاد اصلاحات مختصری در ترکیب ساندویچ ها می توان بر ارزش غذایی آنها اضافه نمود و از خطرات احتمالی آنها کاست. به هر حال، به نظر می رسد که رشد روزافزون مصرف ساندویچ و سایر فست فودها یکی از مقتضیات زندگی در دنیای ماشینی امروز است. پس چه بهتر که با در نظر گرفتن این ملاحظات، ضمن مصرف این جور غذاها به فکر سلامت خودمان هم باشیم. این مقاله نگاهی است از همین منظر به ساندویچ هایی که می خوریم.

مقدار

دور همبرگرها و ساندویچ های بزرگ را خط بکشید؛ حتی مقدار میانه این جور غذاها، توصیه نمی شود. بهتر است ساندویچ تان را با دیگران قسمت کنید یا از همان اول، مقدار های کوچک را سفارش بدهید.

گوشت

ساندویچ گوشت به دلیل داشتن اسید چرب اشباع و نمک بالا سبب ابتلای شما به فشار خون بالا و بیماری های قلبی می شود.کاهش مصرف غذاهای سرخ شده، استفاده از روغن های مخصوص سرخ کردن به جای سایر انواع روغن ها و کلا کاهش مصرف ساندویچ می تواند در کاهش احتمال ابتلای شما به فشار خون موثر باشد.

متخصصان تغذیه می گویند رشد آمار سرطان های معده و روده در سال های اخیر به طور عمده به دلیل استفاده بی رویه از ساندویچ ها بوده است. ترکیبات نمک و سایر مواد نگه دارنده در این نوع غذاها سلامت شما را تهدید می کند.

چربی ترانس

چربی حاصل از مصرف فست فودها، نسبت به چربی موجود در سایر غذاها، چاق کننده تر است. 95 درصد فست فودها چربی ترانس دارند و در روغن های هیدروژنه سرخ می شوند و به همین دلیل خطر بیماری های قلبی عروقی، سکته های قلبی و مغزی فشارخون و دیابت را افزایش می دهند.

سس ها

بیشتر طرفداران ساندویچ، آن را با سس قرمز و معدودی هم با سس سفید میل می کنند و در کل آنها را چاشنی این غذا می دانند. از آنجا که این سس ها نمک و چربی فراوانی دارند، مصرف زیاده از حدشان برای کسانی که تصمیم به لاغر شدن دارند و یا از بیماری هایی نظیر فشار خون و یا چربی خون بالا رنج می برند، توصیه نمی شود.حداقل زیان استفاده از سس ها اشتهاآوری و خوش خوراک کردن ساندویچ ها است که موجب می شود فرد بیش از پیش ساندویچ بخورد! اگر نمی توانید آن را حذف کنید، بهتر است سس گوجه فرنگی مصرفی تان را در خانه تهیه کنید

سبزیجات

سبزیجات موجود در ساندویچ ها و همبرگرها گرچه بخش سالم آن به تعداد می آید ولی در بیشتر رستوران ها به خوبی شسته و ضدعفونی نمی شود بنابراین ممکن است باعث بیماری های انگلی شود. ساندویچ هایی که در خانه تهیه شده و سبزیجات آن به خوبی شسته و ضدعفونی شده، سالم ترند.

نان ساندویچ

بهتر است برای تهیه ساندویچ از نان هایی که با آرد کامل تهیه شده اند و اندکی تیره تر هستند استفاده شود چون این نان ها حاوی فیبر بالایی هستند و ارزش غذایی مطلوبی دارند. بهتر است از نان های سفید در تهیه ساندویچ ها استفاده نشود.نوشابهمصرف نوشابه های گازدار علاوه بر داشتن قند زیاد و مواد مصنوعی، خون را هم اسیدی کرده و به سلامت عمومی بدن صدمه می زند. گاز موجود در نوشابه ها که ناشی از وجود اسید فسفریک است، موجب خروج کلسیم از استخوان ها شده و به پوکی استخوان و شکستگی های مکرر در افراد به ویژه زنان میانسال می انجامد. افرادی که به طور مداوم هفته ای چهار بار یا بیشتر از نوشابه های گازدار استفاده می کنند، به طور قابل ملاحظه ای نسبت به بقیه تراکم استخوان کمتری دارند. متخصصان توصیه می کنند که والدین، فرزندان خود را از سنین کودکی به نوشیدن این گونه نوشابه ها عادت ندهند تا در فرایند رشد اسکلتی آنها و توده استخوانی شان اختلالی رخ ندهد. اسیدی شدن خون ناشی از مصرف نوشابه ها موجب فرسایش مفاصل شده و به انواع دردهای استخوانی هم می انجامد.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1816

به "ساندویچ زیر ذره بین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساندویچ زیر ذره بین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید