دیدار رئیس جمهور فیلیپین با پوتین، گلایه دوترته از ریاکاری و زورگویی آمریکا

به گزارش بهترین مقاله، رئیس جمهوری فیلیپین در دیدار با ولادیمیر پوتین، قهرمان و الگوی خود از ریاکاری، زورگویی و جنگ های تحمیلی آمریکا به او شکایت کرد.

دیدار رئیس جمهور فیلیپین با پوتین، گلایه دوترته از ریاکاری و زورگویی آمریکا

برای دیدن زباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین ضمن تحسین ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت: جنگ سرد میان کشورهای ما به این دلیل به وجود آمد که فیلیپین مستعمره سابق آمریکا به صورت تاریخی به عنوان یک کشور غربی شناخته می شد اما این مسئله در حال حاضر با ریاست جمهوری من تغییر نموده است.

دوترته از ژوئن امسال میلادی که زمام امور کشور را به دست گرفته ائتلاف نظامی تاریخی فیلیپین با آمریکا را بر هم زده و بارها اعلام نموده که هم زمان با شروع یک سیاست خارجه مستقل به سمت چین و روسیه تغییر جهت داده است.

دوترته در حاشیه نشست همکاری های مالی آسیا پسفیک (اپک) در پرو با پوتین دیدار کرد و به همتای خود گفت: جدایی از آمریکا اتفاق خوبی است، بسیار شاهد بودم که کشورهای غربی نه تنها علیه کشورهای کوچکتر زورگویی می نمایند بلکه بسیار ریاکار نیز هستند. آنها یک جنگ را شروع می نمایند اما از رفتن به جنگ می ترسند. این مشکل آمریکا و دیگر کشورهاست. آنها در بسیاری از نقاط دنیا از جمله ویتنام، افغانستان و عراق تنها به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی جنگ هایی را به راه انداختند در حالیکه این بهانه بی پایه و اساس است.

دوترته در جریان نشست 45 دقیقه ای اش با پوتین اضافه نمود: آمریکا فیلیپین را وادار نموده تا به جنگ هایش در عراق و ویتنام نیرو اعزام کند. هنگامی که فیلیپین به دنبال تهدید سر بریدن یکی از امدادگران فیلیپینی خواست نیروهای غیر جنگی اش را که در ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه صدام در سال 2004 میلادی شرکت داشتند، از این کشور خارج کند واشنگتن کار را برای ما سخت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 521

به "دیدار رئیس جمهور فیلیپین با پوتین، گلایه دوترته از ریاکاری و زورگویی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار رئیس جمهور فیلیپین با پوتین، گلایه دوترته از ریاکاری و زورگویی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید