دو محصول دانش بنیان جدید در سطح صنعتی در دانشگاه زابل فراوری شد

به گزارش بهترین مقاله، دو محصول دانش بنیان کیت استخراج DNA از ژل و کیت استخراج DNA از خون در دانشگاه زابل طراحی و ساخته شد.

دو محصول دانش بنیان جدید در سطح صنعتی در دانشگاه زابل فراوری شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به دنبال طراحی و ساخت ستون استخراج اسید های نوکلئیک در سال 1396 و ثبت آن در قالب شرکت دانش بنیان توسط عضو هیأت علمی دانشگاه زابل، دو محصول دانش بنیان دیگر یعنی کیت استخراج DNA از ژل و کیت استخراج DNA از خون نیز در سال 1398 طراحی و ساخته شدند که پیروز به کسب مجوز دانش بنیانی در سطح صنعتی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گردیدند.

از ویژگی های این محصولات که به فراوری انبوه در مقیاس صنعتی رسیده اند می توان به کیفیت و کمیت قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی، قیمت مناسب، سهولت استفاده، و حمل ونقل آسان اشاره کرد.

مصرف این کیت ها مخاطب عام داشته و در حوزه ژنتیک پایه، مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی وزارت علوم، بهداشت و علوم پزشکی، کشاورزی، گیاه پزشکی، علوم دام، دامپزشکی، و آزمایش های تشخیص طبی کاربرد دارد.

لازم به ذکر است، شرکت زیست فناوری زند، به مدیر عاملی دکتر حسین کمال الدینی عضو هیأت علمی دانشکده علوم، اولین شرکت دانش بنیان در مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه زابل و منطقه سیستان است که در سال 1396 توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأیید شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 558

به "دو محصول دانش بنیان جدید در سطح صنعتی در دانشگاه زابل فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو محصول دانش بنیان جدید در سطح صنعتی در دانشگاه زابل فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید