توسعه بازار محصولات فناورانه ایرانی در ونزوئلا

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه اختصاصی ایران ساخت در ونزوئلا که از 24 شهریورماه در این کشور برپا شد؛ از دستاوردهای این نمایشگاه می توان به امضای 48 تفاهم نامه همکاری و برگزاری 500 نشست رودررو میان شرکت های ایرانی و ونزوئلایی اشاره نمود.

توسعه بازار محصولات فناورانه ایرانی در ونزوئلا

این نمایشگاه که به محصولات دانش بنیان و خلاق ایران ساخت اختصاص دارد، با حضور 82 شرکت ایرانی و 50 مجموعه فناور ونزوئلایی برگزار گردید و بزرگ ترین و راهبردی ترین شرکت های ایرانی در حوزه صنعت خودرو، کشاورزی، دارو، تجهیزات پزشکی، آی سی تی و صنایع خلاق در این سفر حضور داشتند و دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند.

با خاتمه یافتن کار نمایشگاه اختصاصی ایران ساخت در ونزوئلا 48 یادداشت تفاهم نامه همکاری میان شرکت های دانش بنیان، خلاق و دولتی ایرانی و شرکت ها، تجار و سرمایه گذاران ونزوئلایی امضا شد که بخشی از آنها در قالب قرارداد فروش محصول به امضا رسید.

این تفاهم نامه ها که 30 شرکت ایرانی در آنها حضور دارند در حوزه های مختلف فناورانه به ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، سلامت، دارو و تجهیزات پزشکی امضا و یک کمیته مشترک از سمت مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دولت ونزوئلا برای پیگیری تحقق و اجرایی شدن قراردادهای طرفین تشکیل شد.

از دیگر دستاوردهای سفر بزرگ ترین هیأت فناوری ایرانی به ونزوئلا؛ انجام بیش از 2 هزار دیدار میان شرکت های دانش بنیان، خلاق و دولتی ایرانی در غرفه های مستقر در نمایشگاه با تجار، سرمایه گذاران و شرکت های ونزوئلایی بود که این دیدار ها هم به توسعه بازار محصولات ایران ساخت در این کشور یاری خواهد نمود.

نمایشگاهی که با حضور نیکولاس مادورو رئیس جمهور و وزرای برق، کشاورزی، تجارت، بهداشت، علوم و فناوری کشور ونزوئلا، سلطانی سفیر جمهوری اسلامی ایران، مهدی قلعه نوی رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری، حسین اسفندیاری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و پرویز کرمی رئیس مرکز فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افتتاح شد و فرصتی خوب برای شرکت های دانش بنیان و خلاق ایرانی و مجموعه های فناور ونزویلایی برای توسعه تبادلات علمی و فناورانه فراهم کرد.

در این نمایشگاه 500 محصول از 150 شرکت دانش بنیان و فناور به نمایش درآمده است. محصولات ایران ساخت باکیفیت بالا که قرار است بازارشان در کشور ونزوئلا توسعه یابد و راستا صادرات آنها تسهیل گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2151

به "توسعه بازار محصولات فناورانه ایرانی در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه بازار محصولات فناورانه ایرانی در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید