کارگاه آشنایی با 17 سیستم مدیریتی و تاثیر آن ها در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی برگزار می گردد

به گزارش بهترین مقاله، رضا منصوری، مشاور آموزشی اتحادیه چاپخانه داران تهران در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به اهمیت آموزش در صنعت چاپ، عنوان نمود: با توجه به تغییرات تکنولوژیک و فناوری های نوین در صنعت چاپ بعلاوه شیوه های نوین مدیریتی، لازم است که اطلاعات مدیران چاپخانه ها بروز گردد و در این زمینه اتحادیه چاپخانه داران دوره هایی را پیش بینی نموده است.

کارگاه آشنایی با 17 سیستم مدیریتی و تاثیر آن ها در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی برگزار می گردد

وی ادامه داد: با توجه به مسائل و نیازهایی که در این صنعت احساس می شد، اتحادیه تصمیم گرفت از توانایی بعضی از دانشگاه ها، چاپخانه ها و مراکز آموزشی فعال در حوزه چاپ برای بروز رسانی حوزه های آموزشی استفاده کند.

منصوری با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری با شرکت چاپ افست در این زمینه امضا خواهد شد، گفت: در این تفاهم نامه قرار است کارگاه آشنایی با 17 سیستم مدیریتی و تاثیر آن ها در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی با موضوع مباحث مدیریتی کلان در این صنعت از اول اسفند ماه برای یکصد مدیر صنعت چاپ کشور برگزار گردد.

وی با اشاره به مباحث و موضوعاتی که قرار است در این تفاهم نامه به آن پرداخته گردد، شرح داد: اکنون شاهد رکود بازار در مصرف کالاهای چاپی هستیم که کوشش داریم در این کارگاه راهکارهای برون رفت از این رکود را معرفی کنیم.

منصوری یادآور شد: مساله دیگر این است که بسیاری از بازارهای سنتی چاپ مثل تبلیغات و نشر به سمت بستر دیجیتال رفته اند و باید راهکارهایی به مدیران ارائه گردد تا خود را همزمان با این فضا تغییر دهند و همگام با فناوری های نوین حرکت نمایند.

وی به کمبود نیروی انسانی ماهر در حوزه فناوری های روز هم اشاره نمود و گفت: با توجه به اینکه بازار چاپ دیجیتالی شده است، بسیاری از رقبای خارجی به راحتی به بازار مصرف داخل کشور وارد می شوند و کار را از چاپخانه داران داخلی می گیرند، در حالی که اگر مدیران با مدیریت درست بازار آشنا شوند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

منصوری با طرح این موضوع که واحدهای چاپ دولتی و خصولتی با واحدهای چاپ خصوصی رقابت ناعادلانه ای دارند، ادامه داد: این موضوع خطر بزرگی برای بسیاری از چاپخانه داران به شمار می آید و مدیران باید با اتخاد سیاست های کارآمد و درست بسیاری از این خطرات را دفع نمایند.

وی با بیان اینکه موضوعات مختلف برای مباحث این کارگاه در نظر گرفته شده است تا جامعیت داشته باشد، مطرح نمود: در این شرایط کوشش کردیم این کارگاه ها را در بازه های زمانی مختلف برای توانمندسازی مدیران چاپی در سطوح کوچک، میانه و بزرگ برگزار کنیم که در گام اول به سراغ چاپخانه های کوچک رفته ایم و به مرور به واحدهای بزرگتر نیز تسری می دهیم.

منصوری درباره اهداف سه گانه برگزاری این کارگاه شرح داد: در گام نخست می خواهیم مدیران برای حل مسائل و دغدغه های خود با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند و از تجربیات همدیگر بهره مند شوند، در گام دوم آشنایی با حوزه های مختلف دانش مدیریت را دنبال می کنیم و در گام سوم نیز راهکارهای مقابله با چالش ها را بیان خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به مباحثی که در این کارگاه ارائه خواهند شد، نیز گفت: مدیریت استراتژیک با توجه به علوم روز، بحث حکمرانی شرکتی، مدیریت تامین مواد اولیه، مدیریت زنجیره ای تامین، بازاریابی، مدیریت فروش، مدیریت فراوری از روش سنتی تا دیجیتالی، مدیریت کیفیت، مدیریت عملکرد و بهره وری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت سرویس و نگهداری ماشین آلات، مدیریت موجودی انبار، مدیریت ریسک، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت دانش، مدیریت پروژه و مدیریت اقتصادی عناوین مباحث این کارگاه است.

منصوری در خاتمه درباره استادان این کارگاه نیز شرح داد: جمعی از استادان دانشگاه در رشته های مختلف مدیریتی بعلاوه پیشکسوتان صنعت چاپ که به صورت تجربی در این حوزه فعالیت داشتند و دارند در این کارگاه به ارائه مباحث خواهند پرداخت.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2071

به "کارگاه آشنایی با 17 سیستم مدیریتی و تاثیر آن ها در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگاه آشنایی با 17 سیستم مدیریتی و تاثیر آن ها در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید