ورود 3 دانشگاه به حوزه زراعت و باغبانی در راستای امنیت غذایی

به گزارش بهترین مقاله، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، تأمین امنیت غذایی به عوامل زیادی وابسته است که زنجیره وار به هم متصل هستند و عدم تأمین هر کدام از آنها می تواند اقدامات در این زمینه را ابتر بگذارد.

ورود 3 دانشگاه به حوزه زراعت و باغبانی در راستای امنیت غذایی

از آنجایی که فراوری محصولات باغبانی در تأمین امنیت غذایی سالم و پاک نقش بسیار حیاتی دارد و بخش بزرگی از نیازهای غذایی مردم با این محصولات تأمین می گردد؛ باید در تأمین امنیت غذایی نگاه ویژه ای به صنعت کشاورزی و باغبانی داشته باشیم.

این کار هم تنها با استفاده از توان دانشی و تخصصی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان ها میسر است. اقدامی که در اولویت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری قرار گرفته و در کوشش است با به میدان آوردن دانشگاه های توانمند و شرکت هایی که می توانند در این عرصه خدمت رسانی نمایند؛ عملیاتی خواهد شد.

ستاد توسعه زیست فناوری در اجرای این طرح از ظرفیت 3 دانشگاه جیرفت، کردستان و پژوهشگاه مواد و انرژی و بعلاوه 4 شرکت دانش بنیان استفاده خواهد نمود.

البته همه این اقدامات باید در کنار استفاده حداکثری از مزیت های اقلیمی و موقعیت جغرافیایی کشور و در نظر گرفتن اکوسیستم طبیعی و تخصصی موجود در منطقه ها مختلف انجام گردد تا به نتیجه درست و قابل قبولی برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1401 بروزرسانی: 25 آبان 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2174

به "ورود 3 دانشگاه به حوزه زراعت و باغبانی در راستای امنیت غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود 3 دانشگاه به حوزه زراعت و باغبانی در راستای امنیت غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید