دستورالعمل نظارت بر تاکسی های اینترنتی ابلاغ شد

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران آنلاین:سخنگوی وزارت کشور از ابلاغ دستورالعمل نظارت بر فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر توسط وزیر کشور اطلاع داد.

دستورالعمل نظارت بر تاکسی های اینترنتی ابلاغ شد

به گزارش ایسنا، سید سلمان سامانی در این باره اظهار کرد: این دستورالعمل در اجرای تاکیدات رئیس جمهور، وزیرکشور و دولت در حمایت از استارت آپ ها و نظام مند کردن روابط بین شهرداری ها با شرکت های ارائه دهنده خدمات هوشمند مسافر (تاکسی های اینترنتی) تهیه و ابلاغ شد.

معاون هماهنگی وزارت کشور افزود: دستورالعمل نظارت بر فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر انتها پس از مذاکرات گسترده و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد توسط وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاکسی های آنلاین و شهرداری ها تهیه و تدوین شده است.

سخنگوی وزارت کشور توضیح داد: طبق این دستورالعمل فعالیت تاکسی های اینترنتی در کشور رسمیت بیشتری خواهد یافت همچنین در آن ضوابط معین و دقیقی برای شرکت ها، رانندگان و خودروها معین شده است؛ به نحوی که 10 ضابطه برای رانندگان و خودروهای فعال در شرکت های حمل و نقل هوشمند و اینترنتی در نظر گرفته شده است.

سامانی افزود: از این پس شرکت های فعال در حوزه تاکسی های اینترنتی و سایر شرکت هایی که قصد ورود به حوزه حمل و نقل هوشمند را دارند شاهد رقابت عادلانه تر در این حوزه خواهند بود و مردم هم به تبع این رقابت عادلانه از خدمات با کیفیت تری بهره مند می شوند.

او با بیان این که بر اساس مکانیزمی که در این دستورالعمل پیش بینی شده وزارت کشور نظارت عالیه بر این نوع فعالیت ها خواهد داشت، گفت: شهرداری ها و افرادی که قصد فعالیت در قالب تاکسی های اینترنتی را دارند باید این ضوابط و سایر تعهداتی که در این دستورالعمل پیش بینی شده است را رعایت نمایند.

معاون هماهنگی وزارت کشور تاکید نمود: با اجرای ضابطه ها، تعهدات و مکانیزم نظارتی که در این دستورالعمل پیش بینی شده شاهد افزایش ضریب امنیت اجتماعی در استفاده از این امکان خواهیم بود.

او گفت: با ابلاغ دستورالعمل نظارت بر فعالیت ارائه دهندگان خدمات هوشمند مسافر، مسائل و دغدغه هایی که بعضاً میان مسافران، رانندگان، شرکت ها و شهرداری ها وجود داشت، برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سامانی اجرای این دستورالعمل را برای ذینفعان این حوزه مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم با اجرای مفاد مندرج در این دستورالعمل از محیط زیست بهتر و هوای پاک تری برخوردار باشیم و در نهایت همه این اقدامات منجر به افزایش رضایتمندی مردم و رفاه اجتماعی آنان گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 393

به "دستورالعمل نظارت بر تاکسی های اینترنتی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل نظارت بر تاکسی های اینترنتی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید