خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: دستیابی به محیط زیست سالم عزم جدی را می طلبد

به گزارش بهترین مقاله، بیرجند - خبرنگاران - استاندار خراسان جنوبی گفت: دستیابی به محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی، عزمی جدی برای حفظ، نگهداری و بهره برداری صحیح از مواهب الهی را می طلبد که این مهم، وظیفه همگانی مردم و مسئولان است.

خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: دستیابی به محیط زیست سالم عزم جدی را می طلبد

محمد صادق معتمدیان در پیامی به مناسبت هفته محیط زیست گفت: مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی همواره به پاکیزگی و حفظ محیط زیست شهره بوده و هستند.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی اضافه کرد: بررسی آیات و روایات اسلامی نشان می دهد که دین مبین اسلام همواره به محیط زیست به مثابه ظرف حیات و تکامل انسان اهمیت داده است.

وی گفت: توجه به مقوله محیط زیست و اهمیت آن در زندگی امروز بشر امری است که نمی توان از آن به سادگی عبور کرد؛ لزوم فرهنگ سازی در این مقوله وظیفه ای جدی است که در اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع حفاظت و حراست از محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: آلودگی ناشی از پسماندهای صنعتی، شکار، آتش سوزی های عمدی و غیرعمدی در جنگل ها، اجرای برنامه های توسعه بدون در نظر دریافت ملاحظات محیط زیستی، تداوم ورود آلاینده های شیمیایی به آب، هوا و خاک در مناطق مختلف کشور از عواملی است که موجب گسترش آلودگی های محیط زیست می شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین ادامه فرایند خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها در کنار آلودگی هوا و وجود ریزگردها و مساله آلودگی آب و سفره های زیر زمینی، عوارض و آثاری دارند که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی افراد و سلامت شان اثرگذار است.

معتمدیان ضمن تبریک هفته محیط زیست (17 تا 23 خرداد) به مردم خراسان جنوبی به ویژه فعالان محیط زیست و کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست استان، از همت مدیران و تشکل های مردمی در جهت اشاعه فرهنگ زیست محیطی قدردانی و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی استان و ارتقای مشارکت های مردمی، نسبت به پاک سازی ظواهر آلودگی در سطح استان و استفاده منطقی از آب و خاک به عنوان منابع حیاتی زمین کوشاتر باشیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1085

به "خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: دستیابی به محیط زیست سالم عزم جدی را می طلبد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار خراسان جنوبی: دستیابی به محیط زیست سالم عزم جدی را می طلبد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید