تفاهم با کشور عمان برای توسعه تجارت هرمزگان، راه اندازی خط کشتیرانی بندرعباس به خصب

به گزارش بهترین مقاله، نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به تفاهمات انجام شده با کشور عمان برای توسعه تجارت گفت: احتیاج است راه اندازی خط کشتیرانی بندرعباس به خصب باید سرعت انجام گردد.

تفاهم با کشور عمان برای توسعه تجارت هرمزگان، راه اندازی خط کشتیرانی بندرعباس به خصب

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران از بندرعباس، جاسم جادری عصر امروز در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان، توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهارداشت: دولت امتیازات و تسهیلات خوبی برای آن قرار داده است.

وی در ادامه بیان داشت: برای صادرات کالاهای ایرانی 2هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده و باید یاری کنیم افرادی که در امر صادرات فعال هستند از این تسهیلات بهره مند شوند.

استاندار هرمزگان ابرازداشت: هم اکنون نفت با رکود قیمتی روبرو بوده و سیاست کشور نیز مبتنی بر کاهش وابستگی به درآمد نفت است به شکلی که 65 درصد بودجه امسال به مالیات اختصاص یافته و کمتر از 25 درصد آن به درآمدهای نفتی وابسته است.

جادری توضیح داد: رویکرد دولت به سمت صادرات غیرنفتی است و در این راستا تراز تجاری ایران در سال های 94 و 95 مثبت شد و می خواهیم از فضای پسابرجام برای توسعه صادرات استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در بخش های مختلف تولیدی صنعتی و کشاورزی بازارهای صادراتی خود را گسترش دهیم، بیان داشت: در این راستا باید کیفیت کالا و محصولات تولیدی در کشور را نیز ارتقا دهیم و قیمت تمام شده را مدیریت کنیم تا بتوانیم در بازار رقابت داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به تفاهمات انجام شده با کشور عمان برای توسعه تجارت، افزود: مباحث تفاهم شده باید مدیریت و اجرای آن پیگیری گردد و احتیاج است راه اندازی خط کشتیرانی بندرعباس به خصب باید سرعت انجام گردد و دولت نیز بر توجه به تجارت خارجی با کشور عمان تاکید داشته است.

جادری با تاکید بر اینکه بخش اصلی کار صادرات و مالی با بخش خصوصی است، بیان داشت: تمامی امکانات برای این است که چرخ اقتصاد با حضور بخش خصوصی به حرکت درآید و اتاق بازرگانی باید حضور و نقش پررنگی در این زمینه داشته باشد.

در ادامه، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز گفت: تا کنون در امسال چهار جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان هرمزگان با 38 مصوبه و 9 جلسه کارشناسی این کارگروه نیز با 51 مصوبه برگزار شده است.

وی در ادامه از پیگیری راه اندازی بازار محصولات هرمزگان در کشور عمان و راه اندازی خط کشتیرانی بندرعباس به خصب و خط هوایی بندرعباس به خصب در راستای تفاهمات انجام شده برای توسعه تجارت و صادرات اطلاع داد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به اقدامات انجام شده برای راه اندازی دفتر مالی استان هرمزگان در کشور عمان، ابرازداشت: این اقدام و همچنین برپایی نمایشگاه محصولات استان با موضوع اتاق بازرگانی استان انجام می گردد.

قاسمی در سرانجام اذعان داشت: در سه ماه نخست امسال مراودات تجاری با کشور عمان به وسیله استان هرمزگان به لحاظ وزنی 30 درصد و به لحاظ ارزش دلاری 130 درصد افزایش یافته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 424

به "تفاهم با کشور عمان برای توسعه تجارت هرمزگان، راه اندازی خط کشتیرانی بندرعباس به خصب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم با کشور عمان برای توسعه تجارت هرمزگان، راه اندازی خط کشتیرانی بندرعباس به خصب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید