اطلاعات تغذیه ای درباره قارچ های والاریلا

به گزارش بهترین مقاله، قارچ معمولا یک گزینه عالی برای افرادی که مایل به خوردن غذاهای سالم با ارزش تغذیه ای بالا هستند، می باشد. قارچ والاریلا یک غذای محبوب در سراسر خاور دور می باشد. در این مقاله بعضی اطلاعات تغذیه ای

اطلاعات تغذیه ای درباره قارچ های والاریلا

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

قارچ معمولا یک گزینه عالی برای افرادی که مایل به خوردن غذاهای سالم با ارزش تغذیه ای بالا هستند، می باشد. قارچ والاریلا یک غذای محبوب در سراسر خاور دور می باشد. در این مقاله بعضی اطلاعات تغذیه ای درباره این قارچ ارائه شده است.

احتیاط

قارچ های خوراکی و غیر سمی به راحتی با قارچ های سمی و کشنده اشتباه گرفته می شوند، چون آن ها دارای شکل، رنگ و میزان مشابهی هستند. تنها تفاوتی که با هم دارند این است که دارای کلاهک های مرگ بار بوده که اسپور سفید رنگی دارد، در حالی که قارچ های والاریلا دارای رنگ صورتی می باشد. قارچ های والاریلا گونه هایی از قارچ های خوراکی بوده که در سراسر شرق و جنوب شرقی آسیا کشت می شود. این فرم قارچ یک بخش جدایی ناپذیر از تقریبا همه غذاهای آسیایی بوده و به صورت گسترده برای تهیه غذا و صادرات کشت می شود. انواع تازه این قارچ ها دارای عمر ماندگاری نسبتا کوتاهی بوده و بنابراین در فرم های خشک شده و یا کنسروی موجود می باشند.

این قارچ ها بر روی بستری از نی های برنج رشد می نمایند که دارای رطوبت مناسبی بوده و محیط مطلوبی را برای رشد بهینه قارچ ها فراهم می آورند. آن ها حدود 5/1 اینچ قطر داشته و هنگامی که نابالغ هستند، تخم مرغی شکل بوده و به رنگ قهوه ای کمرنگ می باشند. قارچ های بالغ دارای پایه ای پیازی، ساقه بلند و کلاهک هایی بوده که به رنگ قهوه ای تا خاکستری زغالی می باشد. این قارچ ها معمولا در مرحله نابالغ تخم مرغی شکل برداشت شده و حدود 4 تا 5 روز بعد به بلوغ می رسند.

این قارچ ها بسیار ظریف، خاکی و خوش طعم بوده که دارای رایحه ای مانند رایحه برنج آسیاب ننموده می باشد. یک افزودنی عالی برای سوپ ها، سیب زمینی سرخ نموده آبگوشت و بعلاوه قیمه می باشد. این قارچ ها میزان زیادی از طعم محیط را به خود جذب نموده و هنگامی که پخته شدند، بسیار خوشمزه می باشند.

در زیر فواید سلامتی مصرف این نوع قارچ را بیان می کنیم.

ارزش تغذیه ای قارچ های والاریلا

ما می توانیم این قارچ ها را به اسم یک غذای رویایی، بسته بندی شده با طعم های مختلف و کالری پایین در نظر بگیریم، 100 گرم از قارچ خشک والاریلا حاوی تنها حدود 32 کالری می باشد. این قارچ می تواند به آسانی با افزودن به آب داغ مرطوب شده و به میزان خوبی فراوری می شود.

یکی از معایب قارچ های والاریلا کنسروی این است که آن ها دارای محتوای سدیم بالاتر بوده که در هر 100 گرم از این قارچ 384 میلی گرم سدیم وجود دارد، هر چند که بعضی از فراوری نمایندگان انواع خشک این قارچ ادعا می نمایند که قادر به فراوری قارچ های کنسروی عاری از سدیم می باشند. تفاوت دیگر بین قارچ های کنسروی و خشک شده است که در حالی که قارچ های کنسروی حاوی میزان مناسبی از کلسیم هستند، اما قارچ خشک شده عاری از کلسیم می باشد. 100 گرم از قارچ کنسروی حاوی حدود 10 گرم کلسیم می باشد. دیگر مواد تغذیه ای در هر دو نوع قارچ تقریبا برابر می باشد.

این قارچ منبع خوبی از آهن می باشد که حاوی حدود 43/1 میلی گرم آهن در هر 100 گرم قارچ بوده و به تشکیل هموگلوبین در سلول های قرمز خود در بدن ما یاری می نماید. این موضوع باعث بهبود ظرفیت حمل اکسیژن از خون و افزایش استقامت بدن می شود. این قارچ حاوی مقادیر فراوانی ریبوفلاوین، تیامین، فولات و ویتامین B6 هم می باشد و منبع غنی از کمپلکس ویتامین B است. این قارچ به تجزیه گلیکوژن ذخیره شده در بدن ما یاری می نماید. این ویتامین ها برای حفظ سلامت چشم ها و پوست مورد احتیاج می باشد. فولات هم در تشکیل سلول های قرمز خون، توسعه سیستم عصبی جنین و تنظیم رشد سلول مورد احتیاج می باشد.

این قارچ ها نه تنها منبع خوبی از پروتئین ها می باشد و دارای 83/3 گرم پروتئین در 100 گرم قارچ است، بلکه به جذب پروتئین ها در بدن هم یاری می نماید. این قارچ حاوی سیلنیوم و آنتی اکسیدان هایی مانند L- اروتیونین بوده که به مبارزه با سرطان و پیشگیری از پیری زودرس یاری می نماید.

علاوه بر موارد بیان شده، قارچ های والاریلا حاوی مواد معدنی مانند فسفر، پتاسیم و مهمیم بوده که برای عملکرد طبیعی انواعی از فرایندهای متابولیکی بدن مورد احتیاج می باشند. یکی دیگر از فواید این قارچ این است که آن ها حاوی هیچ گونه کلسترولی نیستند و تقریبا عاری از چربی هم می باشند.

اعتقاد بر این است که این قارچ ها به حذف حرارت مازاد بدن هم یاری می نمایند. آن ها باعث رقیق شدن خون شده و ممکن است در پایین آوردن فشار خون بالا هم مفید باشند. مشاهده شده که این نوع قارچ به درمان سرطان و دیابت هم یاری می نماید. بعضی شواهد وجود دارد که نشان می دهد این قارچ به مدیریت انواع مختلفی از بیماری های خود ایمنی یاری می نماید.

قارچ های والاریلا می تواند منبع ایده آلی از مواد غذایی نه تنها برای گیاهخواران باشد، بلکه برای افرادی که رژیم غذایی محدودی را دنبال می نمایند و حتی برای گوشتخواران هم منبع مناسبی می باشد.

منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1850

به "اطلاعات تغذیه ای درباره قارچ های والاریلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات تغذیه ای درباره قارچ های والاریلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید