استقبال مفتی مصر و مجلس بحرین از تصمیم قاهره برای اعزام نیرو به خارج

به گزارش بهترین مقاله، مفتی مصر موافقت مجلس این کشور با اعزام جمعی از نیروهای مسلح مصر برای ماموریت های فرا مرزی را ستود. مجلس بحرین نیز از تصمیم مجلس مصر برای استقرار نیروهایی در خارج از مرزهای غربی این کشور حمایت کرد.

استقبال مفتی مصر و مجلس بحرین از تصمیم قاهره برای اعزام نیرو به خارج

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، شوقی ابراهیم علام، مفتی مصر در بیانیه ای اظهار کرد: مردم مصر شرعا باید در مقابل این چالش ها و برای مقابله با تمامی خطراتی که امنیت ملی و منطقه ای ما را در این شرایط حساس تهدید می کنند، در یک صف و در کنار نیروهای مسلح و رهبری سیاسی مصر بایستند.

مفتی مصر در ادامه از این تصمیم مجلس این کشور برای دفاع از امنیت ملی مصر تقدیر کرد و گفت: نیروهای مسلح ما همانند همیشه سپر محافظ مصر بوده و برای دفاع از امنیت کشور و تمامیت ارضی آن تلاش می کنند.

او در ادامه تاکید کرد: سربازان شجاع ما در جهاد برای دفاع از کشور عزیز مصر در برابر تمامی کسانی هستند که امنیت و ثبات کشور را به خطر می اندازند.

مجلس مصر با استقرار نیروهای مسلح در خارج این کشور برای مقابله با اقدامات شبه نظامیان مجرم و تروریست های خارجی موافقت کرد.

در حکم مجلس مصر تاکید شد، نیروهای مسلح مجوز قانونی برای تعیین زمان و مکان واکنش به خطرها و تهدیدها را دارند.

صالح الفاندی، رئیس شورای عالی شیوخ و سران قبایل لیبی پیشتر گفته بود: قبایل لیبی از رئیس جمهور مصر خواستند در صورتی که شبه نظامیان وابسته به دولت طرابلس تحت حمایت ترکیه حمله ای را علیه سرت آغاز کردند، ارتش مصر وارد عمل شود.

همچنین عبد العزیز بن عبدالله العجمان، رئیس کمیته امور خارجه، دفاع و امنیت ملی در مجلس شورای بحرین (مجلس این کشور) از موافقت مجلس مصر با دخالت خارجی برای دفاع از مرزهای غربی اش حمایت کرد.

العجمان در گفتگو با خبرگزاری رسمی بحرین از نقش عربی و ملی مصر مطابق با توافقنامه دفاع عربی مشترک در اتحادیه عرب تقدیر کرد و گفت: مسؤولیت مصر به عنوان کشوری عربی حفاظت از تمامیت ارضی لیبی همسو با منافع ملی لیبی و دفاع از مرزها و مردم آن در برابر گرایش های افراطی، تروریست ها و حامیان آنها در منطقه است.

مجلس بحرین ضمن حمایت از موضعگیری مجلس مصر در دادن اختیار به عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر برای ورود نظامی به لیبی با هدف توقف دخالت های ترکیه در امور کشورهای عربی و مقابله با اقدامات آن در بر هم زدن امنیت لیبی اعلام نمود: این تصمیم همسو با درخواست مجلس لیبی و شیوخ و سران قبایل لیبی برای دخالت نظامی مصر در حمایت از مردم و کشور لیبی در برابر دخالت های ترکیه گرفته شد.

العجمان تاکید کرد: دخالت نظامی در لیبی برای توقف دخالت های ترکیه و باگشت امنیت و ثبات به لیبی ضروری است و بر اساس اصول ملی و اصیل کشورهای عربی، لیبی بخشی جدایی ناپذیر از امنیت و ثبات مصر و امنیت ملی کشورهای عربی است.

مجلس مصر روز دوشنبه با استقرار نیروهای مسلح در خارج این کشور در قالب ماموریت های جنگی و نیز استقرار نیروهایی در مرزهای این کشور با لیبی برای دفاع از امنیت ملی موافقت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1143

به "استقبال مفتی مصر و مجلس بحرین از تصمیم قاهره برای اعزام نیرو به خارج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال مفتی مصر و مجلس بحرین از تصمیم قاهره برای اعزام نیرو به خارج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید