استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

به گزارش بهترین مقاله، عیسی رستمی افین استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی، چهارشنبه 1 مردادماه بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در شهر قاین دار فانی را وداع گفت.

استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، عیسی رستمی متولد سال 1347دهستان افین، بخش زهان شهرستان زیرکوه بود. او به سبب علاقه به موسیقی محلی از دوران نوجوانی آواز محلی را دنبال می کرد و از سال 1378 بصورت تجربی دوتار نوازی را شروع کرد. سپس در سال 1382 از محضر استاد عزیز تنها و استاد ذوالفقار عسکریان بهره برد.

عیسی رستمی ضمن نوازندگی دوتار به جهت علاقه به خوانندگی محلی از دوران نوجوانی وجوانی در این زمینه نیز فعالیت داشت.

عیسی رستمی مسئول گروه موسیقی مقامی سرآهنگ شهرستان قاینات بود و سال های متمادی با انجمن موسیقی قاین و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قاینات در اجرای کنسرت های موسیقی، جشنواره های موسیقی مقامی در شهرستان و استان بعنوان نوازنده و داور همکاری داشت.

این هنرمند از سال 1385 با صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز همکاری داشت که آثار ارزشمندی از دوتار و آواز او در آرشیو مرکز صدا و سیمای استان خراسان جنوبی موجود است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1144

به "استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاد موسیقی مقامی خراسان جنوبی بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید