آرامگاه فردوسی و باغ نادری به روی گردشگران در مشهد گشوده شد

به گزارش بهترین مقاله، مجموعه های تاریخی آرامگاه فردوسی و باغ نادری پس از هماهنگی با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تاکید بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی پیشگیرانه برای بازدید گردشگران و عموم مردم در مشهد بازگشایی شدند.

آرامگاه فردوسی و باغ نادری به روی گردشگران در مشهد گشوده شد

جهت دریافت خدمات معماری داخلی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

ایرنا: مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی روز یکشنبه با اعلام این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: برای بازگشایی مجدد این مجموعه ها، با دانشگاه علوم پزشکی مشهد مکاتبه شده و معاونت بهداشتی دانشگاه به استناد طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های مصوب ستاد ملی کرونا، بازگشایی این دو مجموعه گردشگری را در شرایط فعلی بلامانع دانسته است.

امیر ضیاییان اضافه کرد: براساس نامه معاونت دانشگاه، بازگشایی این مجموعه ها مانند لیست مشاغل گروه دو شامل بوستان ها و مراکز تفریحی، منوط به انجام نشدن فعالیت گروهی و جمعی، در شرایط کنونی کرونایی شهرستان مشهد (شرایط نارنجی) بلامانع است.

وی ادامه داد: در مورد فعالیت قسمت های موزه ای و سربسته این اماکن نیز، پس از بازدید میدانی و آنالیز دقیق شرایط این اماکن از نظر پروتکل های بهداشتی، اعلام نظر خواهد شد.

آرامگاه فردوسی در باغی مصفا به وسعت 6.5 هکتار در 20 کیلومتری شمال غربی مشهد در مسیری منشعب از جاده مشهد به قوچان، که در سالیان اخیر بلوار شاهنامه نامگذاری شده، قرار گرفته است.

این آرامگاه دارای بخش اداری، کتابخانه، سالن غذاخوری، موزه و نیز بقایایی از توس قدیم است و تندیسی از فردوسی به عنوان شاهکار هنری ابوالحسن خان صدیقی از مجسمه سازان مشهور در آن نصب شده است.

در محوطه درون باغ، آرامگاه فردوسی و مهدی اخوان ثالث شاعر نامدار معاصر قرار گرفته است و مهرماه پارسال نیز پیکر استاد محمدرضا شجریان، خسرو آواز ایران، در محوطه آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

در 50 متری بیرون باغ آرامگاه فردوسی نیز آرامستان شعرای مشهد قرار گرفته است که در آن شاعران نامدار معاصر از جمله عماد خراسانی، احمد گلچین معانی، احمد کمال پور، محمد قهرمان و عشرت قهرمان به خاک سپرده شده اند.

آرامگاه و باغ موزه نادری نیز بنایی است که به یادبود نادرشاه افشار بنا شده و بعد از حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) و آرامگاه فردوسی، بیشترین بازدیدکنندگان گردشگران در مشهد را به خود اختصاص داده است.

این بنای زیبا و دیدنی در باغی به مساحت حدود 14 هزار و 400 متر مربع در ضلع شمال غربی چهارراه شهدای مشهد ساخته شده و با وجود مجسمه های زیبا و موزه غنی و دیدنی در میانه باغ، جاذبه ای با رنگ و بوی تاریخ برای شهر مشهد محسوب می گردد.

نادرشاه افشار از پادشاهان قدرتمند ایران زمین بود که برای بازپس دریافت و گسترش مرزهای سرزمین ایران عمر و جوانی خود را صرف جنگهای مختلف با متجاوزان کرد که مقبره وی در این بوستان سرسبز و عظیم قرار گرفته است که در این محل تندیس وی بر فراز اسب در کنار سربازانش خودنمایی می نماید.

خراسان رضوی دارای بیش از هزار و 750 اثر تاریخی، فرهنگی و معنوی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1716

به "آرامگاه فردوسی و باغ نادری به روی گردشگران در مشهد گشوده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه فردوسی و باغ نادری به روی گردشگران در مشهد گشوده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید