در سفر به رومانی کجا بریم؟

به گزارش بهترین مقاله، رومانی در شبه جزیره بالکان قرار گرفته است و تاریخی پر فراز و نشیب دارد. این کشور در سال های مختلف در اختیار رومی ها، مجارستانی و حتی عثمانی ها بوده است و از همین رو در آن می توان آثار تاریخی مختلفی را مشاهده کرد. در ادامه همراه با ما باشید تا مکان هایی که در سفر به رومانی می توانید از آن ها بازدید کنید را به شما معرفی کنیم.

در سفر به رومانی کجا بریم؟

10. دلتای دانوب

Danube Delta

دلتای دانوب (Danube Delta) به عنوان دومین دلتای رودخانه ای بزرگ اروپا شناخته می گردد و بخش اعظمی از آن در رومانی قرار گرفته است. دلتای دانوب اصالتا بخشی از دریای سیاه بوده است و امروزه مکان بسیار خوبی برای تماشای طبیعت و حیات وحش به شمار می رود. در اینجا گونه های مختلف و منحصربه فردی از گیاهان و جانوران زندگی می کند. دلتای دانوب شامل 23 اکوسیستم مختلف است که آن را به مکانی ایدئال برای حیوانات تبدیل می کند.

9. کلوژ-نپوکا

Cluj-Napoca

شهر کلوژ-نپوکا (Cluj-Napoca) بزرگترین دانشگاه رومانی را درون خود جای داده است و به صورت غیررسمی به عنوان مرکز منطقه تاریخی ترنسیلوانیا شناخته می گردد. قدمت شهر به قبل از زمان مستعمره سازی رومی ها باز می گردد و یکی از بهترین مراکز فرهنگی و هنری رومانی است. جمعیت زیادی از مجارستانی ها در این شهر زندگی می کنند و مجسمه ای نیز به افتخار یک شاه مجارستانی در این شهر برپا شده است. کلیسای سنت مایکل (St. Michaels Church) در قرن چهاردهم میلادی به سبک گوتیک ساخته شده و مرتفع ترین برج کلیسا در کل رومانی را دارد.

8. مامایی

Mamaia

مامایی (Mamaia) در کنار دریای سیاه قرار گرفته است و به عنوان محبوب ترین تفرجگاه ساحلی رومانی شناخته می گردد. با وجود محبوبیت زیاد، این تفرجگاه کوچک است و طول آن به حدود 8 کیلومتر می رسد. شن های ساحل نرم و سفید رنگ هستند و مکان بسیار خوبی برای آفتاب گرفتن و شنا به شمار می فرایند. پارک آبی مامایی، مکان بسیار خوبی برای بازی بچه ها است.

7. تیمیشوارا

Timisoara

شهر تیمیشوارا (Timisoara) یکی از بزرگترین شهرهای رومانی محسوب می گردد و در غرب این کشور قرار گرفته است و قدمت آن به اوایل قرن سیزدهم میلادی باز می گردد. این شهر زمانی بخشی از امپراتوری عثمانی بوده است و اولین شهر اروپایی بوده که چراغ های خیابانی برقی داشته است. در جنگ جهانی دوم، شهر آسیب زیادی از بمباران دیده بود. کلیسای جامع ارتودوکس تیمیشوارا برخلاف بسیاری از کلیساهای جامع اروپایی، در قرن بیستم میلادی ساخته شده بود و دارای 11 برج است.

6. بخارست

Bucharest

شهر بخارست (Bucharest) ترکیبی از تازه و قدیم را در خود جای داده است و در آن، بازدیدکنندگان شاهد ساختمان هایی تاریخی در کنار آسمان خراش های مدرن و امروزی هستند. بخارست به عنوان مرکز رومانی، رو به سمت مدرنیته حرکت کرده و بزرگترین ساختمان مجلس در جهان با 3100 اتاق و 12 طبقه در این شهر قرار گرفته است. مرکز قدیمی شهر بخارست نیز با خیابان های سنگ فرش شده و ساختمان ها و کلیساهای قرون وسطایی، از جمله جاذبه های شهر به شمار می رود که نباید از دست داد.

5. سینایا

Sinaia

سینایا (Sinaia) شهری کوهستانی و تفریحی است که پیرامون صومعه ای به همین نام رشد کرده است. نام این صومعه و شهر نیز بر اساس کوهی به همین نام بوده است. این صومعه یک نسخه از اولین انجیل چاپ شده در رومانی را در خود دارد و در بین گردشگران از محبوبیت زیادی برخوردار است. این شهر مکان بسیار خوبی برای گذراندن تابستان و اسکی سواری به هنگام زمستان است. شاه چارلز اول اقامتگاه تابستانی خودش به نام قلعه پلس را در این شهر ساخته بود که از جمله جاهای دیدنی سینایا محسوب می گردد.

4. صومعه های نقاشی شده

Painted Monasteries

از جمله زیباترین و تماشایی ترین جاهای دیدنی رومانی می توان به صومعه های نقاشی شده (Painted Monasteries) در بوکووینا در بخش شمال شرقی کشور اشاره کرد. دیوارهای بیرونی این صومعه ها با نقاشی هایی از قدیس ها، فرشته ها و اهریمن ها نقاشی شده اند. این نقاشی ها که متعلق به قرن پانزدهم و شانزدهم میلادی هستند، در برخی از این صومعه ها به خوبی حفظ شده اند.

3. براشوو

Brasov

شهر براشوو (Brasov) در مرکز رومانی قرار گرفته است و ترکیبی از پویایی شهری مدرن و جذابیت شهری قدیمی را درون خود دارد. پیرامون شهر را کوهستان های کارپاتیان احاطه کرده اند و این شهر را به تفرجگاهی زمستانی و کوهستانی تبدیل کرده اند که از امکانات بسیار خوبی برای اسکی برخوردار است. از جمله جاهای دیدنی شهر نیز می توان به کلیسای بلک اشاره کرد که کلیسایی جامع به سبک گوتیک است و نام آن به دلیل سیاه شدن دیوارهای آن پس از آتش سوزی بزرگی در قرن هفدهم بوده است.

2. سیبیو

Sibiu

شهر سیبیو (Sibiu) زمانی بخشی از مجارستان بوده و امروزه در ترنسیلوانیای رومانی قرار گرفته است و قدمت آن به اوایل قرن دوازدهم میلادی باز می گردد. منطقه ترنسیلوانیا به منطقه خون آشام ها و همچنین محل زندگی دراکولا معروفیت دارد و از این طریق افراد زیادی را به خود جلب می کند. از جمله جاهای دیدنی شهر سیبیو می توان به کاخ بروکنتال (Brukenthal Palace) اشاره کرد که یکی از قدیمی ترین موزه های جهان را در خود جای داده است.

1. سیگیشوآرا

Sighisoara

شهر سیگیشوآرا (Sighisoara) نیز در منطقه ترنسیلوانیا قرار گرفته است و یکی از بهترین مکان های رومانی به شمار می رود و دلیل آن نیز طبیعت بسیار زیبا و دیوارهای شهری آن است که در قرن دوازدهم میلادی ساخته شده اند. در ماه ژوئیه هر سال، فستیوالی قرون وسطایی در ارگ قدیمی شهر برگزار می گردد که بازدید از آن خالی از لطف نیست. برج ساعت شهر با ارتفاع 64 متر که در سال 1556 میلادی ساخته شده است، از جمله دیگر جاهای دیدنی شهر به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2128

به "در سفر به رومانی کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به رومانی کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید