از بین رفتن ساحل روستای مسن در قشم با احداث قفس پرورش ماهی

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/هرمزگان دهیار روستای مسن گفت: زمینی در شرق روستای مسن واقع در قشم به بخش خصوصی واگذارشده است که خریدار میخواهد برای پرورش ماهی در قفس، این قسمت از ساحل زیبا را از بین ببرد.

از بین رفتن ساحل روستای مسن در قشم با احداث قفس پرورش ماهی

عبدالله مسنی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: زمینی در شرق روستای مسن واقع در قشم به بخش خصوصی واگذارشده است که خریدار میخواهد برای پرورش ماهی در قفس، این قسمت از ساحل زیبا را از بین ببرد و در حال حاضر به تخریب ساحل پرداخته است.

وی با بیان اینکه بیشتر مردم روستای مسن صیاد هستند و از این راه معیشت زندگی خود را تأمین می کنند، ادامه داد: این مکان از قدیم صیدگاه مردم روستای مسن بوده است و با برپایی قفس پرورش ماهی در این منطقه بسیاری از این صیادان برای صید با مشکل روبه رو می شوند.

مسنی اضافه کرد: جریان آب دریا در این منطقه به طوری است که اگر قفس پرورش ماهی برپا گردد، صیادان بافاصله دریافت از قفس هم نمی توانند به صید بپردازند و همانند قسمت غربی ساحل روستای مسن که درگذشته به افرادی برای پرورش ماهی در قفس واگذارشده بود، صیادان را با مشکل روبرو می نماید.

وی توضیح داد: ازجمله دلایل مردم روستا بر تأکید برای حفظ این ساحل، از بین نرفتن مناطق صیادی و خواست مردم روستا برای احداث منطقه گردشگری در این نقطه است.

دهیار مسن در سرانجام گفت: در قسمت غربی روستا که پرورش ماهی در قفس اتفاق می افتد، تورهای صیادی بعضی از صیادان بعضاً با برخورد به این قفس ها پاره می شوند و یا خساراتی به قایق های صیادان واردشده است که برای تکرار نشدن مجدد این موضوع در بخش شرقی روستا نباید بگذاریم این پروژه انجام گردد.

به گزارش خبرنگاران، در همین خصوص اهالی روستای مسن طی نامه ای گلایه خود از این اتفاق به طریق فرماندار قشم اعلام کردند که در این نامه آمده است:

احتراماً به استحضار می رسانیم ما اهالی روستای مسن که اکثراً به شغل صیادی اشتغال داریم و از این طریق امرارمعاش می نماییم. لذا در ضلع شرقی به فاصله دویست متری این روستا ساحلی بکر و دست نخورده از جنس ماسه ای و سنگی وجود دارد که از قدیم الایام محل صید صیادان از دریا و خشکی در این مکان بوده و مورداستفاده افراد بی بضاعت است و ساحل علمی دانش آموزان روستا و گردشگری خصوصاً در ایام نوروز است و محیط زیست انواع آبزیان است و همچنین استراحتگاه و مکان تفریح خانواده های بومی و غیربومی است و از پتانسیل فراوان برخوردار است. عدم اهمیت به مکان مذکور که موردنیاز فعلی و مستقبل این روستا است و این مکان محدوده ای مفید برای افراد بومی بوده و خواهد بود اکنون به خاطر درآمدزایی و عدم توجه به حق و حقوق اهالی و صیادان این روستا که در این مکان بهره برداری می کنند با تجاوز به حریم و محدوده روستا جهت پرورش ماهی واگذار شده که عدم رضایت خود را با واگذاری این محدوده اعلام می داریم و خواستار رسیدگی فوری و عاجل هستیم.

انتهای پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 789

به "از بین رفتن ساحل روستای مسن در قشم با احداث قفس پرورش ماهی" امتیاز دهید

1 کاربر به "از بین رفتن ساحل روستای مسن در قشم با احداث قفس پرورش ماهی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از بین رفتن ساحل روستای مسن در قشم با احداث قفس پرورش ماهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید