چرا باید حتماً یک بار به قشم سفر کنیم؟

به گزارش بهترین مقاله، یکی از مجذوب کننده ترین جزایر خلیج فارس جزیره قشم است. جزیره ای با شکل دلفین و حیات وحش بکر و طبیعت مجذوب کنندهش که سفر به آن برای یک بارهم که شده خاطره مجذوب کنندهی را در ذهنتان ایجاد می نماید.

چرا باید حتماً یک بار به قشم سفر کنیم؟

با ما در این مقاله همراه باشید تا از مجذوب نمایندهیت ها و زیبایی های این جزیره بگوییم. درآخر مقاله متوجه می شوید که چرا باید حتماً یک بار هم که شده به قشم سفر کنید.

طبیعت بکر و زیبای جزیره قشم

یکی از ویژگی های منحصربه فرد جزیره قشم، طبیعت بکر و دیدنی به همراه چشم انداز های رویایی این جزیره است. در جزیره قشم انواعی از پدیده های طبیعی نظیر جنگل، دره و غارهای زیبا و مجذوب نمایندهی را می توانید مشاهده کنید. اگر از شلوغی شهر خسته شده اید و دوست دارید در طبیعتی بکر و زیبا لحظاتی را در آرامش و سکوت سپری کنید، این جزیره مناسب ترین مقصد برای سفر شما است. حتماً در سفر به این جزیره از جنگل حرا دیدن کنید و به سراغ دره ستارگان بروید تا متوجه مجذوب نمایندهیت و زیبایی طبیعت این جزیره شوید. اگر هم به ورزش های هیجان انگیز علاقه داشته باشید، می توانید در آب های اطراف این جزیره ورزش های زیر را امتحان کنید:

  • غواصی

  • فلای برد

  • پاراسل

علاوه بر ورزش های آبی می توانید هیجان تورهای سافاری را در جزیره قشم امتحان کنید. یکی از پیست های سافاری در این جزیره در جاده درگهان واقع شده است. جزیره قشم به عنوان یک مقصد مجذوب نماینده و زیبا شما را برای خرید بلیط هواپیما یا تور گردشگری مجاب می نماید.

جزایر دیدنی نزدیک قشم

با سفر به جزیره قشم می توانید از 4 جزیره مجذوب نماینده و دیدنی دیگر نیز بازدید کنید. برای بازدید از این جزایر می توانید در تورهای گردشگری موجود در جزیره قشم ثبت نام کنید. در ادامه نام جزایر دیگر نزدیک قشم را مشاهده می کنید:

  1. جزیره هرمز: طبیعت مجذوب نماینده و زیبای این جزیره شما را مسحور خود خواهد نمود. از ساحل نقره ای گرفته تا خاک سرخ هرمز را در هیچ گوشه دیگری از کشور مشاهده نخواهید کرد. به دیدن دره رنگین، دره مجسمه ها و کمان هرمز بروید.

  2. جزیره هنگام: یکی از ویژگی های مجذوب نماینده جزیره هنگام آب بسیار شفاف آن است. تا جایی که از روی قایق می توانید شنای ماهی ها در زیر آب را مشاهده کنید.

  3. جزیره ناز

  4. جزیره لارک

حیات وحش دیدنی جزیره قشم

اگر عاشق حیات وحش و مشاهده حیوانات مجذوب نماینده و دوست داشتنی هستید، حتماً به جزیره قشم سفر کنید. در اطراف جزیره قشم می توانید شنای دلفین ها را دیدن کنید. پیاده روی در اطراف قشم این فرصت را برای شما فراهم می نماید تا با گوزن های بومی این منطقه آشنا شوید. اگر غواصی را امتحان کنید، احتمال مشاهده ماهی های گرمسیری رنگارنگ در اطراف این جزیره بسیار بالا است. بعلاوه می توانید لقمه ماهی ها را از نزدیک مشاهده کنید. هنگام بازدید از جنگل حرا می توانید انواعی از پرندگان نظیر پلیکان و لک لک را می بینید. اگر هم شانس با شما یار باشد، می توانید خرچنگ های قشم را از نزدیک ببینید. در تمام بخش های جزیره قشم می توانید گله ای از شترها را ببینید.

فرهنگ و آداب ورسوم محلی قشم

در سفر به جزیره قشم می توانید محل اقامت خود را در یکی از خانه های بومی این جزیره انتخاب کنید. با اقامت در این خانه ها می توانید از معماری مجذوب نماینده و سنتی جزیره قشم، غذاهای محلی و صحبت با مردم محلی این منطقه نهایت لذت را ببرید. سازمان جهانی یونسکو در فهرست میراث کشور ایران، مهارت لنج سازی را قرار داده است. این مهارت سنتی را می توانید در کارگاه های کشتی سازی، در نزدیکی روستای لافت جزیره قشم، از نزدیک مشاهده کنید. مردم جزیره قشم شامل ایرانیانی از نژاد آفریقا و قوم عرب می شوند. آفریقایی تباران جزیره قشم قرن های پیش به ایران آورده شده اند و اکنون جزئی از مردم این منطقه به حساب می آیند.

پوشش زنان جزیره قشم نیز برای گردشگران مجذوب نماینده است. زنان این منطقه از 2 نقاب برای پوشاندن صورت خود استفاده می نمایند. یکی از این نقاب ها که بر روی آن ابروهای قطور و سبیل وجود دارد، در گذشته برای این منظور سردرگم کردن مزاحمان زنان استفاده می شده است. حال آنکه نقاب دیگر به منظور محافظت در برابر نور خورشید و شن و باد استفاده می گردد. بیشتر زنان این منطقه لباس های رنگارنگی به تن می نمایند.

در جشن ها و عروسی های مردمان جزیره قشم موسیقی بندری و دیگر موسیقی های محلی جنوبی به گوش می رسد. اگر خوش شانس باشید، می توانید در یکی از این مراسم ها این موسیقی مجذوب نماینده را بشنوید.

ارزان بودن سفر به جزیره قشم

اگر دوست دارید اوقات فراغت خود را در منطقه ای بکر، دیدنی، مجذوب نماینده و به دور از تمدن شهری بگذرانید، جزیره قشم مقصد ارزان قیمتی برای شما است. به خصوص اگر زمان مناسبی را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید، با کمترین مقدار هزینه، می توانید بیشترین لذت را از سفر خود ببرید. از طرفی بازدید از بعضی جاذبه های این جزیره رایگان است و هزینه بعضی دیگر آن قدر کم است که به راحتی می توانید از آن ها بازدید کنید.

اگر تمایل دارید تور جزیره قشم را بخرید یا در هتل ها، اقامتگاه های بوم گردی و سوئیت های این جزیره اتاق بگیرید، می توانید به وب سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید و از میان انواعی از هتل، اقامتگاه و تور، متناسب با بودجه، علاقه و احتیاج خود مناسب ترین را برگزینید.

سخن آخر

جزیره قشم پر از زیبایی مجذوب نمایندهیت و تنوع است. دلایل زیادی برای سفر به این جزیره وجود دارد که ما سعی کردیم در این مقاله تا جای ممکن آن ها را بیان کنیم:

  • اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، سفر به این جزیره برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود.

  • اگر دوست دارید غواصی یا ورزش های هیجان انگیز دیگر را امتحان کنید، در این جزیره این امکان برای شما فراهم آورده شده است.

  • با اقامت در خانه های بومی این جزیره می توانید از نزدیک با فرهنگ مردمان محلی آشنا شوید.

  • اگر هم از زندگی شهرنشینی خسته شده اید با سفر به این جزیره بکر و مجذوب نماینده لحظاتی را در سکوت طبیعت سپری خواهید کرد.

اگر تابه حال به این جزیره رؤیایی سفر نکرده اید، در تعطیلات بعدی خود سفر به این جزیره را امتحان کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2283

به "چرا باید حتماً یک بار به قشم سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید حتماً یک بار به قشم سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید