جاذبه های طبیعی قشم را بشناسید

به گزارش بهترین مقاله، یک جزیره منحصر به فرد در ایران وجود دارد که دیدگاه شما را به ماجراجویی به طور کامل تغییر خواهد داد. جزیره قشم از شگفت انگیز ترین جزایر در ایران است که با سفر به آن جاذبه های زیادی را به چشم خواهید دید.

جاذبه های طبیعی قشم را بشناسید

تاکنون به قشم سفر نموده اید یا بار اولتان است که می خواهید پا به این جزیره اعجاب انگیز بگذارید؟ راستش اگر شما قبلا به قشم رفته باشید، خیلی بهتر متوجه خواهید بود که از چه حرف می زنیم، اما باز اگر برای نخستین بار قصد سفر دارید، این مقاله برایتان بسیار سودمند و جذاب خواهد بود.

بندر لافت

اگر اهل سفر رفتن باشید بی شک نام این بندر را بارها از ایرانگردها و جهانگردها شنیده اید. لافت در بخش شمال غربی قشم واقع شده است و در طول تاریخ مرکز جزیره نیز بوده است؛ درست زمانی که مردم با لنج به دریا می رفتند. بادگیرهای بلند و کوچه های باریک، قایق ها و لنج ها و همین طور شگفتی طبیعت جنگل های حرا همه را مجذوب خود می نمایند.

سد و روستای گوران

از مناطق تاریخی مشهور برای گردشگری است که در منطقه ساحل شمالی جزیره قشم و هشتاد کیلومتر مانده به قشم واقع شده است. شما با رفتن به این روستا و دیدن سد گوران می توانید شاهد آثار مختلف تاریخی مانند دوره های هخامنشیان، ساسانیان و پهلوی ها باشید. سفر به این روستا دنیایی متفاوت را برای شما رقم می زند.

دره ستارگان

دره ستارگان از معروف ترین و در عین حال محشرترین مکان های دیدنی قشم است. اهالی این منطقه بر این باورند که دو میلیون سال پیش ستاره ای از آسمان بر زمین افتاده و موجب تغییر سنگ، خاک و ماسه این منطقه به اشکال عجیب شده است.

جزیره هنگام

از نام آشناترین جزایر ایران است که در سفر به قشم می توانید از آن هم دیدن کنید. هنگام در جنوب مرکزی جزیره قشم و در حد فاصل دو کیلومتری قشم و در جلوی روستای شیب دراز واقع شده است. مساحت جزیره هنگام جنوب با دارا بودن معادن مختلف نمک ، خاک و سرب در حدود پنجاه کیلومترمربع است. زندگی به خاص ترین شکل ممکن خود در این جزیره جریان دارد و می توان از جاذبه های طبیعی تا زندگی روزمره مردم را در سفری لذت بخش دید.

جنگل های حرا

امان از زیبایی جنگل های حرا که کلمات هم در توصیف آن ها قاصرند. جنگل های حیرت انگیز حرا قدمتی سی تا چهل میلیون ساله دارند و جز عجایب هفتگانه قشم به شمار می روند. مساحت این جنگل ها چیزی در حدود هفت هزار و دویست و سی و شش هکتار متر می گردد که از بندر لافت تا روستای سهیلی به طول می انجامد. عمق آب نیز در حدود یک تا یک و نیم متر است و به همین دلیل با فروکش کردن آب دریا می توان به مدت شش تا هفت ساعت درختان را دید و از نمای جنگلی به وجد آمد.

تنگه چاهکوه

چاهکوه زیبا در قسمت غربی ساحل شمالی جزیره قشم واقع شده است و از مکان های دیدنی این جزیره محسوب می گردد. این تنگه نیز جز شاهکارهای طبیعت است که در دل کوه سنگی قرار گرفته و با فضایی عریض و دیوارهای بلند می تواند تعجب هر بیننده ای را برانگیزد.

دره تندیس ها

جالب است بدانید که زمانی دره تندیس ها دریا بوده و ماهی های زیادی در آن می زیسته اند. صدف های پوشاننده کف دره هم حاکی از این واقعیت هستند و می توان با اشکال به وجود آمده، زیبایی ها و شگفتی های طبیعت را به چشم دید.

جزیره ناز

فاصله جزیره ناز با قشم حدود 22 کیلومتر است. از جزایر بسیار خاص ایران به شمار می رود که در حدود سه هکتار مساحت دارد. جزیره ناز ساحل شنی ندارد و دیواره های صخره ای 5 تا 10 متر آن را احاطه نموده اند. در این جزیره می توانید به تماشای مرغان دریایی و فلامینگوها بنشینید و ساعاتی را در آرامش سپری کنید.

جزیره هرمز

فرش قرمز طبیعی جزیره هرمز آن را به توریستی ترین منطقه در قشم تبدیل نموده است. از مکان های دیدنی هرمز می توان به دره مجسمه ها و تنگه هرمز اشاره نمود. بالای تنگه بایستید و به تماشای رفت و آمد کشتی ها بپردازید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: همگردی
انتشار: 29 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 349

به "جاذبه های طبیعی قشم را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های طبیعی قشم را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید