اردوغان: مردم به لیر پس انداز نمایند

به گزارش بهترین مقاله، رئیس جمهوری ترکیه از مردم کشورش خواست تا دارایی های خود را به جای ارزهای خارجی به لیر ترکیه ذخیره نمایند و مدعی شد که نوسانات اخیر در ارزش پول این کشور تقریبا تحت کنترل قرار گرفته است. ارزش لیر در دوماه گذشته سقوط شدیدی داشته است.

اردوغان: مردم به لیر پس انداز نمایند

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود در استانبول گفت: از همه شهروندان می خواهم پس انداز خود را به پول خودمان ذخیره نمایند و خرید و فروش و تجارتشان را با پول ملی ترکیه انجام دهند.

او گفت: فراموش نکنیم، مادامی که پول خود را شاخص قرار ندهیم، محکوم به غرق شدن هستیم. لیر ترکیه پول ما و واحدی است که با آن پیش خواهیم رفت؛ نه ارزهای خارجی.

اردوغان در صحبت با یک گروه تجاری، هم چنین از مردم ترکیه خواست دارایی های طلای خود را به نظام بانکی بدهند و بار دیگر بر این ادعای خود تاکید نمود که نرخ بهره، علت تورم است.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: ما مدتی است که نبرد نجات اقتصاد ترکیه از چرخه نرخ بهره و تورم بالا را در پیش گرفته ایم و آن را به وسیله سرمایه گذاری، اشتغال، فراوری، صادرات و مازاد حساب جاری در جهت رشد قرار داده ایم.

او ادامه داد: نرخ های بهره یک روز بالا و یک روز پایین می آیند؛ دوستان من، بیایید این را از اذهان خود حذف کنیم. نرخ های بالای بهره تنها ثروتمندان را ثروتمندتر و فقرا را فقیرتر می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1984

به "اردوغان: مردم به لیر پس انداز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: مردم به لیر پس انداز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید