ارائه بسته های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی به دنبال شیوع کرونا

به گزارش بهترین مقاله، وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت با اختصاص بسته های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی تعطیل شده بر اثر انتشار ویروس کرونا موافقت کرد.

ارائه بسته های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی به دنبال شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران، محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بخش های مختلف مالی و اجتماعی و آموزشی کشور ما در ماه های اخیر متأثر از شیوع بیماری ویروس کرونا بوده است، اظهار کرد: مدارس و مراکز غیر دولتی که با مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی که عموماً هم فرهنگیان بازنشسته می باشند، تاسیس و راه اندازی شده اند از این موضوع مستثنی نبوده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در ماه های اخیر سیاست آموزش و پرورش بر این اساس بوده است که تعطیلی مدرسه نباید موجب تعطیلی آموزش گردد و مدارس و مراکز غیردولتی با بهره گیری از فضای مجازی و آموزش های الکترونیک در تحقق این امر نقش مطلوبی داشته اند، لذا دولت به منظور حمایت از این مدارس و جلوگیری از توقف فعالیت آنها بسته های حمایتی از جمله بخگرددگی اجاره بها، امهال بیمه تامین اجتماعی کارکنان و تسهیلات کم بهره را تصویب نموده است.

عضو کابینه تدبیر و امید در تشریح این بسته حمایتی، اعلام نمود: براساس مصوبه دولت کلیه مدارس غیر دولتی و مراکز آموزشی و پیش دبستانی های غیر دولتی دایر در فضاهای آموزشی وابسته به آموزش و پرورش از پرداخت اجاره بها به مدت 4 ماه از اسفند تا خرداد ماه معاف شدند.

حاجی میرزایی در ادامه افزود: همچنین براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، بیمه تامین اجتماعی کارکنان شاغل در این مراکز و مدارس و پیش دبستانی غیردولتی به مدت سه ماه مشمول امهال شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تسهیلات اختصاص یافته به این موضوع، توضیح داد: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد هماهنگی مالی دولت مقرر شد تسهیلات کم بهره تا مبلغ 16میلیون تومان به میزان تعداد کارکنان شاغل در مدارس غیر دولتی مراکز آموزشی و پیش دبستانی های غیردولتی پرداخت گردد که امیدوارم قبل از خرداد ماه پرداخت آن شروع گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 983

به "ارائه بسته های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی به دنبال شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه بسته های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی به دنبال شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید