اختصاص اعتبار فاز اول ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر در گروی قطعی شدن زمین است

به گزارش بهترین مقاله، محسن پاپری زارعی در نشست با اهالی رسانه که ظهر یکشنبه در سالن شماره 1 استانداری بوشهر برگزار گردید، در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرنگاران در بوشهر گفت: حوزه فرهنگ حوزه پراهمیت و مهمی است که باید با نگاه ویژه ای به آن نگریسته گردد. بدیهی است کتابخانه ها هم یکی از زیرساخت های مهم این حوزه به شمار می روند که نقش شگرفی را در ارتقاء دانش و فرهنگ جامعه ایفا می نمایند. بی شک توسعه این مراکز نقش سازنده ای در توسعه پایدار استان دارد.

اختصاص اعتبار فاز اول ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر در گروی قطعی شدن زمین است

وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی یکی از مطالبات بجای جامعه فرهنگی استان است که چند سال پیش زمینی برای ساخت آن در محدوده شهرک نیایش مصوب و جانمایی شد اما به علت اینکه این پروژه مشمول زمان شده، زمین مذکور به طور مستند برای ساخت کتابخانه از سوی اداره کل راه و شهرسازی اختصاص نیافته است.

پاپری زارعی اضافه نمود: بنابراین اکنون ضروری است که زمین برای جانمایی این مرکز فرهنگی قطعی و سند آن ارائه گردد. ما هم بلافاصله پس از قطعی شدن زمین، اعتبار فاز اول ساخت کتابخانه را که شامل طراحی، نقشه کشی، کلنگ زنی و پی ریزی ساختمان می گردد، اختصاص خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بعلاوه در پاسخ به سئوال دیگر این خبرنگار در مورد اینکه آیا برای بازسازی کتابخانه مصلحیان که در عمارت تاریخی واقع شده و احتیاج فوری به بازسازی دارد، امسال اعتباری اختصاص یافته، بیان نمود: در سال گذشته از محل تملک دارایی های استان، برای بازسازی این بنا، 700 میلیون تومان معین شد که از این رقم، 500 میلیون تومان تأمین و به حساب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تزریق شد تا عملیات بازسازی آن هر چه سریع تر شروع گردد.

به گفته وی، در امسال نیز اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تکمیل بازسازی و بازسازی این کتابخانۀ تاریخی مصوب شده که با پیشرفت کار، به این پروژه تزریق خواهد شد.

وی سپس به دیگر پروژه های نیمه تمام فرهنگی استان نظیر مجتمع فرهنگی هنری عسلویه اشاره و توضیح داد: این مجتمع یکی از پروژه های بزرگ فرهنگی استان است که با وجود پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد، به علت اینکه متاسفانه در مراحل ساخت این پروژه ملی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می شده و یکی از پروژه های مورد حمایت وزارت نفت بوده، نظارت دقیقی صورت نگرفته، ساختمان آن با مسائل فنی روبرو شده که ما با استخدام مشاور مقاوم سازی در پی برطرف این مسائل فنی و خطرساز هستیم.

پاپری زارعی در مورد اینکه این پروژه فرهنگی آیا در سال 1402 به بهره برداری خواهد رسید، شرح داد: با توجه به اعتبار خوبی که برای مقاوم سازی و تکمیل مجتمع فرهنگی هنری عسلویه در امسال گذاشته ایم، پیش بینی می گردد که تا خاتمه امسال این پروژه مهم که مشمول زمان هم شده، در مرکز انرژی ایران به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر بعلاوه در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ایبنا مبنی بر اینکه از محل تملک دارایی های استان، یک درصد سهم پژوهش و یک درصد هم سهم فرهنگ سازی است، اولویت شما در امسال برای اختصاص این بودجه ها در حوزه های مذکور، کدام موضوعات خواهد بود، گفت: ما برای اختصاص بودجه در این دو حوزه کارگروه پژوهش را در سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشکیل داده ایم که این کارگاره در مکاتباتی که با دانشگاه ها، مؤسسات، نهادها و دستگاه های اداری و فرهنگی استان دارد، موضوعات و اولویت های خود را در حوزه های پژوهش و فرهنگ سازی برای حمایت های مالی در طول سال معین می کند.

پاپری زارعی یادآور شد: اتفاق خوبی که در سال های 1401 و 1402 برای استان بوشهر افتاده، تزریق منابع مالی چشمگیر از ردیف های گوناگون به استان است که این منابع به پروژه های ناتمام و مشمول زمان شدۀ استان تزریق خواهند شد. این اعتبارات غیر از اعتباراتی است که از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت تامین می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 2279

به "اختصاص اعتبار فاز اول ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر در گروی قطعی شدن زمین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص اعتبار فاز اول ساخت کتابخانه مرکزی بوشهر در گروی قطعی شدن زمین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید