آمریکا نخستین مرگ ناشی از ویروس کورونا را بیان کرد ، آذربایجان مرزهایش با ایران را بست

به گزارش بهترین مقاله، نخستین مرگ ناشی از ویروس کورونا در آمریکا روز شنبه 10 اسفند در کینگ کانتی در ایالت واشنگتن در غرب آمریکا گزارش شد.

آمریکا نخستین مرگ ناشی از ویروس کورونا را بیان کرد ، آذربایجان مرزهایش با ایران را بست

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره مقامات ایالت واشنگتن در غرب آمریکا هنوز جزئیاتی در این باره را منتشر ننموده اند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری در کاخ سفید در روز شنبه افزایش محدودیت های مسافرتی درباره ایران، ایتالیا و کره جنوبی را اعلام نمود و از جمله از منع ورود اتباع خارجی که در دو هفته گذشته به ایران به سفر نموده اند. به آمریکا اطلاع داد.

در همین حال شمار موارد عفونت با ویروس جدید کورونا در ایتالیا روز شنبه از 1000 مورد گذشت و شمار موارد مرگ در این کشور در طول 24 ساعت از هشت مورد به 29 مورد افزایش یافت.

مقامات بهداشتی ایتالیا می گویند شمار موارد عفونت در این کشور از 888 مورد در روز آدینه به 1128 مورد در روز شنبه رسیده است، البته 52 درصد افرادی که آزمایش شده اند، هیچ علائم اندکی داشته یا اصلا علامتی نداشته اند.

مقامات بهداشتی هلند از دو مورد جدید عفونت با ویروس کورونا اطلاع دادند و شمار موارد کلی موارد عفونت در این کشور به شش مورد رسید. این دو مورد جدید همسر و دختر نخستین فرد مثبت شده در هلند هستند.

وزارت بهداشت عراق روز شنبه پنج مورد جدید عفونت با ویروس کورونا، چهار مورد در بغداد و یک مورد در ایالت بابل را گزارش کرد. این بیماران قرنطینه شده اند.

جمهوری آذربایجان نیز روز شنبه مرزهایش با ایران را برای دو هفته بست تا مانع انتشار ویروس کورونا از ایران گردد که شمار رسمی موارد مرگ ناشی از ویروس کورونا در آن به 43 مورد، یعنی بیشترین میزان مرگ در کشوری خارج از چین رسیده است.

دولت جمهوری آذربایجان در بیانیه ای اعلام نمود دو نفر را که هردویشان از ایران وارد این کشور شده بودند، پس از مثبت شدن آزمایش ویروس کورونایشان در قرنطینه قرار داده است.

این بیانیه می گوید تصمیم به بستن مرز با ایران بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت و تجربه سایر کشورهایی که با خطر انتشار ویروس کورنا روبرو هستند، گرفته شده است.

وزارت بهداشت لبنان نیز روز شنبه سه مورد جدید عفونت با ویروس کورونا در این کشور اعلام نمود و به این ترتیب شمار کلی موارد عفونت در این کشور به هفت مورد رسید.

وزارت بهداشت لبنان گفت این سه بیمار جدید در بیمارستانی در بیروت پایتخت این کشور قرنطینه شده اند و بیماری آنها در نتیجه در تماس با افرادی بود که قبلا در این کشور دچار عفونت شده بودند.

وزارت بهداشت پاکستان نیز روز شنبه دو مورد جدید عفونت با ویروس کورونا را در این کشور اعلام نمود و شمار کل موارد عفونت در پاکستان به چهار مورد رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 836

به "آمریکا نخستین مرگ ناشی از ویروس کورونا را بیان کرد ، آذربایجان مرزهایش با ایران را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا نخستین مرگ ناشی از ویروس کورونا را بیان کرد ، آذربایجان مرزهایش با ایران را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید