آبیاری نوین مزارع استان همدان بیش از دو برابر میانگین کشوری است

به گزارش بهترین مقاله، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: آبیاری های نوین، بیش از دو برابر میانگین کشوری در مزارع استان اجرا شده است.

آبیاری نوین مزارع استان همدان بیش از دو برابر میانگین کشوری است

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از خبرنگاران، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: میانگین بهره مندی مزارع کشور از آبیاری های نوین 29 درصد و در استان همدان 77 درصد مزارع است.

امیر لاهوتیان، اعلام کرد: هم اکنون 155 هزار و 89 هکتار از مزارع استان به روش های مختلف آبیاری نوین مجهز شده اند، با استفاده از این روش های آبیاری در استان همدان 4 هزار و 200 مترمکعب آب به ازای هر هکتار صرفه جویی شده است.

به وسیله آبیاری های نوین در کشور سالانه 8 میلیارد مترمکعب در منابع آب زیرزمینی صرفه جویی می گردد که سهم استان همدان 500 میلیون مترمکعب است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد: هم اکنون در استان آبیاری قطره ای، بارانی و کم فشار با پرداخت تسهیلات و یاری های بلاعوض دولت اجرا می گردد.

لاهوتیان ادامه داد: دولت برای هر هکتار اجرای آبیاری قطره ای 17 میلیون و 500 هزار تومان، برای آبیاری کم فشار 7 میلیون تومان و برای هر هکتار آبیاری بارانی هم 12 میلیون و 500 هزار تومان یاری بلاعوض پرداخت می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1093

به "آبیاری نوین مزارع استان همدان بیش از دو برابر میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبیاری نوین مزارع استان همدان بیش از دو برابر میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید