40 ایستگاه برداشت آب شرب در یزد ایجاد می گردد

به گزارش بهترین مقاله، خبرنگاران/یزد موضوع تامین آب شرب شهر یزد با توجه به شرایط بحرانی تامین و توزیع آب و نبود آب باکیفیت و پایدار در این شهر در نشستی با حضور معاون وزیر کشور در مجلس شورای اسلامی آنالیز و مقرر شد 40 ایستگاه برداشت آب شرب در منطقه ها مختلف شهر یزد ایجاد می گردد.

40 ایستگاه برداشت آب شرب در یزد ایجاد می گردد

در این نشست که با تصویب طرح ایجاد ایستگاه های برداشت آب شیرین در شرکت مهندسی آبفای کشور همراه بود، مقرر شد سه حلقه از چاه های موجود در شهریزد با دبی میانگین 25 لیتر در ثانیه که دارای کیفیت نامطلوب و راهنمایی الکتریکی بیش از 3000 میکروموس برسانتی متر مربع است، با نصب و راه اندازی آب شیرین کن و ساخت 40 نقطه ایستگاه برداشت وارد مدار بهره برداری شد.

بعلاوه مصوب شد تا موضوع به وسیله آبفای کشور به سازمان مدیریت بحران اعلام گردد تا اعتبار مورد احتیاج با برآورد 700 میلیارد ریال به منظور ساخت ابنیه، خرید و نصب سه دستگاه آب شیرین کن، خرید سه دستگاه خودرو و ساخت 20 ایستگاه برداشت(در فاز اول طرح) از محل بند م ماده 28 قانون الحاق بعضی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت جهت اجرای این طرح حیاتی و اضطراری قبل از آغاز فصل گرما تامین و ابلاغ گردد.

با اجرای این طرح در فاز اول، 20 ایستگاه برداشت ایجاد می گردد که آب تصفیه شده به وسیله دستگاه های آب شیرین کن با کیفیت مطلوب و راهنمایی الکتریکی 300 میکروموس بر سانتی مترمربع با سه دستگاه خودرو آبرسان توزیع می گردد و جمعیت بالغ بر 600 هزار نفر از نعمت آب شیرین در شرایط اضطراری بهره مند خواهند شد.

لازم به ذکر است؛ این نشست با حضور جوکار رئیس کمسیون شوراها و امور داخلی مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، کشفی معاون راهبری ونظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آبفای کشور و مدیرعامل آبفای استان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: bestarticles.ir شناسه مطلب: 1871

به "40 ایستگاه برداشت آب شرب در یزد ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 ایستگاه برداشت آب شرب در یزد ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید